4133196 Het gaat hier niet enkel om ´n kwestie van

QQleQ
WIJSHEID,
OOK NIET OM HET PROBLEEM DE TEGENSTANDERS
OP ´N HANDIGE MANIER TE ONTWIJKEN, ZODAT ZE DE ONDERVRAAGDE
NIET MEER IN DE VAL KUNNEN LATEN LOPEN - WAT DAT BETREFT BAGATELLISEERT
DEZE VERTALING ´IN VERZOEKING BRENGEN´
DIE SITUATIE?
Maar het lukt Yèsj
òm dóór zíjn antwoorden de grote ernst vàn zíjn léér te formuleren
zònder blìnd te zijn ¨voor de bedreigde en labiele menselijke werkelijkheid van àlledàg¨!
Híj blíjkt geen wereldvreemde dogmaticus te zijn...... Híj kan de overspelige vrouw niet veroordelen, omdat hij - zoals hij herhaaldelijk zegt - níet gekómen ìs òm te óórdelen, maar om te rèdden
èn òmdàt híjzèlf het óórdelen van mensen verbiedt. ÌntégendééΔΊ: híj behóedt níet àlléén vóór ´t
kómende ´[eind]óórdeel´, maar hij roept óók òp àndere pláátsen mènsen òp òm hùn zòndige léven
definitief àchter zich te láten! Híj zègt híer tegen de overspelige vrouw
aan ´t slòt:
¨GA HÉÉN,
ZÒNDIG VÀN NÚ ÁÁN NÍET MEER!¨

Met dezèlfde woorden had hij óók al tegen de genezen verlàmde
volgens Yóchanan 5:14 gezegd: [...] ´zòndig níet meer, opdat jóu níet íets
veel èrgers óverkòmt!´

De formulering
van nu af áán
kennen de euangelies
bijvoorbeeld ook bij de roeping van Sjim´on Petros {aka Petra},
die zichzelf uitdrukkelijk als zondaar bestempelt & dàn te hóren krijgt: [...]
´van nu af aan zul jij mènsen vangen [ipv. visschen!] vlg. Lucky Luke 5:10.
´t Làg voor de hànd òm Yèsj juist ìn déze móeilijke kwestie
te ´tèsten´?
Want enerzijds
beschouwt hij brutaal geil aankijken van ´n vrouw òf ´t hèrtrouwen na ´n scheiding
àls èchtbreuk {Matai 5:27-32}? Ànderzijds prijst híj ´t berouw van hóeren {in Mat 21:31v.}
& kenmerkt ´t òptreden v/d ´zòndarès´
éénvoudigweg als ´líefde´
{in Lucky Luke
7:36-50}...

engel
20 jan 2022 - bewerkt op 26 jan 2022 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 78 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende