DE
MOOISTE EIGENSCHAP
V/D MODERNE MENS IS DE TIJDREIS:
MIGRATIE TUSSEN AFRIKA, EUROPA, AZIË, AMERIKA, AUSTRALIË
IN DE VOORBIJE MILLENNIA; IETS KERMISACHTIGS MET HEEL VEEL OP EN NEER & HEEN EN WEER!
UITEINDELIJK ZAL OOK DAT TERECHT GAAN KOMEN OP ONZE POOTJES MET ONZE HANDJES, TANDJES,
VERSTANDJES, OORTJES, OOGJES, NEUSJES, KEUSJES & LEUSJES!??n'N KWESTIE VAN SEMIETEN TUSSEN
ZWARTE, BRUINE, GELE, RODE & WITTE "RASSEN" die elk ander ooit overal naar 't leven stonden! Al eeuwenlang
keek aldus ook het 'joodse volk' uit naar de (weder)komst van hùn Messias, die hen leiden zou naar "Beloofde Lànden"?!
Deze gebeurtenissen
zouden beschikt zijn door "G D": één v/d talloze 'wonderen'
die 't begin zouden inluiden van 't
Messiaans tijdperk?
Aan het begin van de 19de eeuw
kwam er echter in orthodox-religieuze kringen 'n zoveelste bewéging òp
die pleitte voor 'n actiever rol van de 'joden zèlf'!? 'n Aantal schrijvers vònd dàt deze joden
hun gebruikelijke passieve houding ten opzichte van die bevrijding en verlossing moesten laten varen:
in afwachting van de Kòmst van die "MESJIACH" móesten ook zij zich liever béter gaan inzetten voor deze ìnrichting
vàn hùn 'thuisland'. Hollanders, Friezen, Zeeuwen, Brabanders, Groningers, Drenten, Geldersen, Twenten, Limburgers e.d.
of te wel also known as Nederlanders, denken daarbij wellicht aan Apartheid, Kaffers,
Hottentotten, Pygmeeën, Hutu's, Tutsi's, Zoeloes
en Bantoes, Ethiopiërs, Eritreërs, Arabieren
& wat al niet? Daarom zijn 'Tijdreizen'
zo nuttig: even verder
koekeloeren dan je
eigen neus
...
Één
v/d meest
vooraanstaande religieuze zionisten
was ene Yehudah Chai Alkalai, de in 1798 in Sarajevo geboren zoon
van rabbijn Sjlo mo ALKALAI, de spiritueel leider v/d joodse gemeenschap in die stad!
In z'n jeugd woonde Yehuda in Palestina, alwaar hij sterk werd beinvloed door de zg. Kabbalisten?
In 1825 werd hij rabbijn in Semlin @ Servië; in 1834 publiceerde hij 't pamflet SJEMA YISRAEEL, waarin hij pleitte
voor de stichting van joodse nederzettingen in Palestina! Dit pleidooi was iets heel ànders dàn 't aloud (bij)geloof
dat de opkomst v/d messias 'n "DÁÁD van goddelijke Verlossing" zou moeten zijn? Toen de joden van Damascus
óók in 1840 beschuldigd werden van 'rituele kindermoord', raakte Alkalai ervan overtuigd dàt 't joodse Vòlk
alléén maar véilig kòn zijn ìn een Eígen Lànd. Hij schreef dus 'n reeks boeken & pamfletten waarin hij
zijn plàn voor 'zèlfverlossing' uit
de gebedsdoeken
deed.
In
MINCHAT YEHUDA
probeerde hij op basis
v/d Hebreeuwse Geschriften áán te tonen dat
de Kòmst v/d Messias geen op zichzelf staand 'wonder' zou zijn: 't Heilig Lànd
zou volgens hem moeten worden bevolkt door joden,
want pas dàn "Zóu Díe Verlòsssing Vòlgen":
voor YCA was verlossing niet alleen een
zaak van G d, maar vooral ook
één van de Jóden zèlf -
zíj moesten dáár hàrd
voor wèrken èn
véél gedùld
hebben.