christendom

christenen geloven in jezus,
een mooi iets om in te geloven,
maar spijtig dat ze zijn dood nodig hebben
en/of zijn vergiffenis.

in de islam is christus ook erkend als profeet
in het hindhuisme is hij opgenomen als goddelijk
in het boedhisme is hij ook geaccepteerd als bohdi
maar christenen hebben verdomd veel moeite met accepteren

zelfs binnen hun eigen sektes,
ze kunnen vaak niet door een deur, katholiek, protestant, luther,calvijn etc.
ze kunnen niet los laten van dat wat alleen jesus had, of dacht te hebben
macht, zoon van god.

misschien dacht jesus wel dat iedereen zoon en dochter van god zou zijn.
maar dat wordt eigelijk nooit goed uitgelegd.

christenen vereren jesus die naar mijn vermoedde, omdat ik het niet zeker weet, de oude boeken niet had afgedaan, en als dat zo is, zoals ik vaker gehoord heb van misschien wel dubieuze christelijke bronnen, dan mogen christenen jesus niet eens vereren omdat dat heiligschennis is want god is de enige die vereerd mag worden als god.

met bijv. de katholieken is het helemaal van de zotte,
zoveel feiten van heilig schennis binnen het instituut en nog blijven drommen mensen het steunen,
wetende dat zij de bijbel verknoeid hebben, aan kinderen gezeten hebben en nog steeds zitten, en intern ook de handen niet thuis kunnen houden bij bijv. de nonnen.
maar de steun en het geloof in het instituut blijft, waar deze zich nimmer verantwoordelijk gedraagt.

en ieder individu kan anders zijn, en oprecht, maar wanneer ze in de groep zijn dan zijn christenen niet echt het toonbeeld van godvruchtig, tenzij godsvruchtig moordlustige verkrachters betreft !
de geschiedenis staat er bol van, maar de christenen zullen nimmer zelf als groep zich gedragen maar wel verlangen dat anderen dat doen, eisen het zelfs en mocht die eis niet ingewilligd worden dan is het oorlog.

dat konden we zien in bijv. afghanistan die osama bin laden niet uitleverde, de taliban die nimmer de landsgrens overtrad met geweld werd gedwongen een man uit te leveren voor terreurdaden die nimmer bewezen zijn in een rechtzaak.
dat deed de taliban niet en zo werd op 10 sept 2001 de militaire aanval ondertekend door GWBush, een christen, gesteund door christenen, en zionisten in zijn regering.
11 sept 2001, WTC aanvallen, en kapingen, nu was het een eitje om de internationale gemeenschap mee te krijgen, je zou kunnen zeggen dat het gepland was, maar laten we het op "toeval" houden.
dan nog was het ONZIN van al die christenen om EMOTIONEEL de aanval goed te keuren, want er WAS EN IS nog steeds geen JURIDISCH BEWIJS getoetst door een RECHTERLIJKE MACHT WAAR DAN OOK die osama bin laden of de taliban impliceert in de aanvallen van 11 sept of die op de USS COLE

hiermee werd de AANVAL op de moslims geopend omdat de taliban goed of slecht, islamitische gronden claimde, en in de media het gewoon gegeneraliseerd werd.

ook VERGEET MEN dat de taliban en OSAMA BIN LADEN producten zijn van de CIA MI6 en andere westerlijke invloeden om destijds de USSR tot oorlog te dwingen in Afghanistan, dit is misschien niet algemeen bekend maar wel heel goed gedocumenteerd !

In de oorlog die kwam toen Joegoslavie uiteen viel hielp de CIA met het importeren van JIHAD strijders naar oa bosnie, dit waren oa AL QAIDA strijders die ook in afghanistan zaten.

men denkt dat de russen iets tegen de moslims had, maar vele communistische afghanen uit de jaren tachtig waren moslim.
geloof en staatsvorm waren gescheiden, maar dat vergeet men ook maar al te graag.
zeker christenen die bijv. hier wonen en claimen dat Nederland een Christelijk land is,
wat verre van is.
omdat men in de middeleeuwen en late middeleeuwen niet christenen gewoon weg ontkende.
en dat de staatsvorm en geloof verweven waren, maar men vergeet dat Indonesie Islamitisch was, en suriname vele geloven kende, maar de Dominante aggresieve christenen ONTKENNEN de culturen gewoon omdat zij aan de macht zijn.

en het is niet slecht om in christus te geloven, en hem te eren voor zijn verzet.
maar het is wel SLECHT te doen als of je beter bent dan anderen en jezelf christen noemt wanneer je blind bent voor wat Jesus ZEI en DEED
dan ben je geen christen, dan ben je HYPOCRIET ! of CHRISTEN DOM !
10 feb 2015 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van sui
sui, man, 46 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende