tussen mydiangstdroom en heilig ~visioen .........
*
Ach,
waren alle mensen goed en wijs
en deden daarbij wel,
de aarde was een paradijs,
nu is zij vaak nog erger dan
de hel!
Als
de basis van een stam,
volk of land De Wet is,
dan zijn de natuurwetten de grond van ons bestaan,
en is de bijbel de neerslag van enkele duizenden jaren menselijke
dwaasheid en wijsheid
op grond van de ervaringen
die we hebben opgedaan met het leven op
aarde.
Iedereen
in myDi {?}
weet onderhand wel af van het bestaan van evolutie en erfelijkheid,
ziekteverschijnselen en pogingen tot
'gezond[er]
leven'?
Maar
op de een of andere manier
zijn we vaak de koers kwijtgeraakt:
blijkbaar hebben we last van tal van 'verkeerde neigingen'
en 'foutief [destructief!]
handelen' ...
EN
aan de ene kant
is de natuur inderdaad een soort van 'paradijs'
terwijl wij aan 'de andere kant' er maar al te vaak
een vreselijk potje van
maken!
Ooit,
zegt men,
zijn we allemaal 'uit Afrika vertrokken'
om de rest van de wereld
te bevolken?
Er
ontstonden
in de loop van vele duizenden jaren
verschillende rassen en talen,
met hun eigen kenmerken zoals huidskleur,
haar en ogen,
minimensjes in oerwouden en woestijnen
en vleesverslindende virtuele reuzen van rond de twee meter lang,
divers gedrag der machomannetjes en bonobovrouwtjes
met allerlei kinderen die ook weer [bijna] dezelfde
[of iets andere] eigenschappen vertoonden
qua geweldsmisbruik en seksuele praktijken in
talloze variaties van egoisme en
gemeenschapszin ...
Het
resultaat
van al dit gedoe is
aan de ene kant 'no future',
geen toekomst omdat iedereen maar wat zit te wachten op
'de openbaring' aan welke plaag de mensheid ten gronde zal gaan
en aan de andere kant de verwachting van
'een hemel op
aarde'?
DAT er
aan alles wat ooit begonnen is
een [definitief?] einde komt staat voor de meesten van ons wel vast:
het enige wat je nog kan 'kiezen', is met welk 'wapen' dat zal
gebeuren!
De angst
voor een atoom~ [of "ABC"
atomaire/biologische/chemische] oorlog
is de laatste tijd misschien wel weer wat verminderd,
waarschijnlijk absoluut onterecht,
maar tegenwoordig spreekt men steeds vaker
over nieuwe epidemische onheilsscenario's,
aids en andere soa's, ebolavirussen, wereldwijde vogelpest & gekke koeienziektes,
en niet te vergeten de gaten in de ozonlaag
en zich razendsnel verspreidende
woestijnvorming,
en ook het drinkwater wordt steeds
schaarser ...
Je
merkt het wel
ook dit mydiverhaaltje loopt weer eens
grandioos uit de klauwen qua lengte en depressieve
'warhoofdigheid'?
Als je
'de grote Onbekende',
die je nog nooit hebt gezien,
moet afhalen van de 'kosmische trein'
en er is je een foto in handen gegeven,
waarop het gezicht van 'iemand anders' staat afgebeeld,
dan kun je met behulp van die 'foto' de 'mens' die je moet afhalen
niet herkennen!
DAN
laat je hem/haar
lopen ...
ZELFS
als er 'iemand' bij je is,
die de 'onbekende Bondgenoot' WEL kent en hem aanwijst
als die uit de cosmic train stapt en tegen je zegt: "DAT is Degene die je Zoekt",
laat je je niet zomaar
overtuigen?
Want je
kijkt 'naar de foto in je hand' en zegt:
DAT KAN NIET!
HIJ/ZIJ
kan 'het' niet zijn, want die lijkt in niets
op de foto ...
Iets dergelijks
is het waarschijnlijk ook met "G D" en 'zijn profeet'?
Wanneer je 'hen' nooit anders hebt leren zien dan in hun gebrekkige filosofische uitvoering,
dan herken je "HEN" niet als je met hun ECHTE [bijbelse] 'beeld' wordt
geconfronteerd!
DAN
ben je ook geneigd om te zeggen:
ZO is G D niet?
En dan kost het je
verschrikkelijk veel moeite om die waanvoorstelling[en] van 'g d' los te laten
en kwijt te raken ...
We kunnen g d
en de profe[e]t[en] niet meer kennen
met behulp van filosofie alleen, maar alleen maar uit 'de Schrift'
waarin g d 'zichzelf' als het ware bij wijze van spreken en schrijven heeft 'geopenbaard' en
'kenbaar heeft gemaakt'!
ALLEEN maar
door telkens weer 'af te stemmen' op
het 'kosmische radiostation' dat 'onafgebroken dag en nacht blijft uitzenden'
via Woord & Schrift kunnen we nog een betrouwbaar 'beeld' krijgen
van g d en van christos en leren we hen werkelijk
'kennen' voor zover dat mogelijk
is?
Eigenlijk
is dat zo ongeveer
het enige wat ik probeer te doen in al die eindeloze mydiverhaaltjes
en in het dagelijks mydileven van Elckerlyc in Alledagsland:
er is een 'hemels [t]huis' EN een 'aardse tuin' en er zijn twee mogelijkheden om
mijn leven 'in en op te richten' ~
OF een spoedige algehele totale vernietiging van alle leven op aarde
OF een 'rijk van de g d der hemelen'
op aarde.










Asih, man, 81 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende