ritueel mydisatanisme & pubic mydimemory syndroms


~*~

EEN
ANDER
myDipunt
is het 'collectieve bewustzijn'
of het 'groepsgeheugen'.

Mensen leven nu eenmaal
meestal niet meer in een isolement,
maar in een groep,
tegenwoordig vaak zelfs in meerdere
g[e]roepen 'tegelijkertijd'?

ELKE groep of [sub-]cultuur
heeft ook weer zijn eigen regel[tjes],
'kennis' en 'herinneringen'
waarin de mydideelnemers dan voor langere
of korter tijd 'participeren'!

De ene participant
kan niet precies dezelfde kennis en herinnering hebben
als de ander,
want zelfs mydimensen
'verschillen' ...

Maar
de kennis van 'de andere leden' van de groep
is potentieel ook
'eigen kennis'?


~@~

~@~

Rupert Sheldrake spreekt o.a.
van 'morfonenetische
velden',
en al is dit misschien wel
wat moeilijk 'voor te stellen' en nog moeilijker 'te bewijzen',
het idee DAT er een 'collectief bewustzijn' is,
is niet echt zo heel
vreemd ...

Vaak
werd het mydiverhaal van de 'honderste aap' hier verteld:
een groot aantal apen hadden na veel moeite in miljoenen jaren
een specifiek kunstje geleerd.
En wat bleek?
Op een eiland VER WEG,
waar dezelfde apensoort leefde,
bleek dat deze opeens OOK dat kunstje kenden
en dat terwijl er absoluut GEEN contact
was geweest!

De theorie was /is
dat als in het collectieve veld van de mydiapen
zich een essentiele verandering voordoet,
doordat bijvoorbeeld de meerderheid van de apen 'anders' is geworden
of 'andere kennis' heeft opgedaan,
dit zich MEE ZAL DELEN aan ALLE midiapen
van het bewuste veld ...

DIT
mydiverhaal van de apen
bleek echter wat men tegenwoordig een 'urban legend'
ofwel moderne mythe noemt te zijn:
het is niet WAAR gebeurd,
maar verzonnen.

Niettemin is het wel juist
dat leden van de groep gemakkelijker kennis van hun eigen 'collectief bewustzijn' overnemen
dan dat van een ander?

Met een kort voorbeeld toegelicht:
een hindoe in een plattelandsdorpje van India
zal geen Miryam of Yehosjoea ontmoeten die tot hem spreekt,
terwijl een devote protestant op de Vale Ouwe rond Irminloo over het algemeen
geen visioen krijgt van Krishna die met z'n herderinnetjes een
erotische dans uitvoert!

Anders gezegd:
veel kennis die mensen ontvangen komt NIET uit onbekende regionen,
maar uit eigen kring ...

~@~

~@~

Tot
slot voor nu
wil ik nog even wijzen op het verschijnsel 'trance'.
DIT is bijna essentieel bij alle 'doorgevingen'.

We kunnen in principe twee doorten trance onderscheiden:
de 'inhoudsloze trance' en de 'gevulde trance'.
In een inhoudsloze trance ontvangt degene die dit overkomt
geen woorden, visioenen of doorgevingen,
er is enkel de ervaring van buiten zichzelf zijn.
We zouden hier misschien wel beter kunnen spreken
van 'extase'?


De gevulde
trance is anders,
het is deze die we bij de doorgevingen en visioenen aantreffen.
In de trance verliest de mens zijn dagelijks bewustzijn, maar hij wordt niet bewusteloos.
Zijn dagbewustzijn verdwijnt, zijn bewuste gewone ik is er niet meer,
hij lijkt buiten zichzelf
te treden!


Misschien
is het beter
om het anders te seggen:
wanneer de mens zijn bewuste ik verliest,
is er een ander ik in hem, dat de leiding overneemt.
Dit andere ego presenteert zich veelal als een element van buiten,
maar is in feite deel van de mens zelf,
het is een hoger [soms ook lager!]
niveau.


Dit andere ego
wordt door de persoon als niet behorend tot hem zeld ervaren
en krijgt daarom namen: het 'zelf', het 'hogere zelf', de 'meester' of
"Jezus Christus" et cetera ...

Dit andere ego
stimuleert de persoon in trance op bijzondere wijze.
Het kan uit het verborgen geheugen dingen naar voren roepen
en presenteren als een nieuwe boodschap,
het stimuleert de creativiteit en fantasie op zeer sterke wijze
en het heeft de mogelijkheid om als het ware kennis op te nemen
uit het collectieve geheugen van de groep
waarin de bewuste persoon
verkeert?

Op deze wijze komt de doorgeving tot stand.
Vanuit DEZE mydioptiek is het niet nodig om aan te nemen dat er WERKELIJK
een meester of de 'echte Jezus' aan het woord is,
het is 'gewoon' een intern
innerlijk-menselijk
proces!


Wie de doorgevingen grondig analyseert
in het licht van de persoon die ze ontvangen heeft,
zal dan ook vrij snel de elementen in diens omgeving
kunnen terugvinden.

DAT maakt
dat doorgevingen sterk tijdsbepaald zijn:
het booek van Mormon en de geschriften van Lorber
laten zowel de tijdsperiode van de eerste helft van de negentiende eeuw zien
als de op DAT moment heersende opvattingen en filosofieen,
maar onthullen OOK veel over de groep waarin
Lorber & Smith hebben geleefd!

De reeks namen en omstandigheden
die aanleiding waren en zijn tot soortgelijke processen
kun je verder dan ook zelf wel aanvullen
en uitdiepen?


In een boek als de Course is het typisch Amerikaanse positieve denken terug te vinden,
en is te herkennen dat de auteur uit de psychologische wereld komt ...

In dit verband
is het niet meer zo verrassend om te constateren
dat de meeste doorgevingen zeer sterk esoterisch gekleurd zijn,
want het zijn dan ook meestal vooral mensen uit die esoterische wereld
die zich met channelen en dergelijke zaken
plegen bezig te houden?

~@~

~@~

KORTOM,
om vele andere voorbeelden te laten liggen
[er zijn immers altijd wel mydi'ertjes die iets veel te lang
of te kort vinden of 'wat dan ook'?]: het 'spreken van boven'
komt in principe van 'beneden'!

Anders gezegd:
de kennis die meestal mysterieus gepresenteerd wordt is immanent ~
het komt uit de eigen belevingswereld,
die door de trance sterk is
uitgebreid.

~@~

~@~

"Goedkope
middelen" zijn 'drank & drugs',
'dansfestijnen & dolle dinsdagavondtreinen'
of hoe ze verder ook maar heetten of 'overgedoopt' mogen worden:
nadat [of zelfs al voordat] het kind
uit de [al of niet ge-ivf-te] baarmoeder tevoorschijn komt
wordt het blootgesteld aan eindeloze reeksen initiaties, rituelen
en 'godmagwetenwatvoor' merkwaardige
homomachobonoboistische praktijken
en afwijkingen ...

Wat
vroeger
in 'het westen'
de 'kinderdope' was tot en met [of zonder]
het 'laatste oliesel' [en het tussenliggende duistere gebied?],
heeft zich in onze mydidagen uitgebreid
tot een permanent constant bombardement van indrukken
op zintuigen, hersenpannen, grijze massa's
en wat daar verder allemaal omheenzit
aan mydikoekenbakkerij en
hoogstmerkwaardige
'doorgevingen'
&
allerlei
andere grote
en kleine supermarktachtige
'boodschappen'.

~#~
engel
27 mrt 2006 - bewerkt op 12 mei 2008 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 81 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende