hoeszta la poezsta



~*~

Sommige mensen
in de
'hedendaagse mydi-esoterie'
hebben de overtuiging
dat 'de oeroude leer'
vanaf 'het begin'
is 'doorgegeven':
de dingen die men
in moderne orden en groepen leert
en in de praktijk brengt
zijn niet,
zo menen zij,
ontstaan
toen 'die orde' werd opgericht,
maar dateren uit
een zeer ver verleden,
vaak teruggaand tot
"Atlantis",
'of iets dergelijks'?

In
ieder geval
is het 'de leer van het oude Egypte'
en is het ook de leer waarin Yehosjoea 'werd onderricht'
en die 'hij zelf' heeft uitgedragen
[volgens hen]!

NA
Yesjoea
is deze leer
in het diepste geheim overgeleverd
en pas in de 'moderne esoterie' kan er nu eindelijk
meer ruchtbaarheid
aan worden
gegeven ...

Wat
mij betreft
is het 'duimzuigerij',
net zoals het grootste deel
van praktisch ALLE 'oeroude leren,
systemen, filosofische groepen' van sektarische
of 'algemeen erkende aard':
dat wil niet zeggen dat het allemaal volkomen
waardeloos is
en zou moeten worden weggegooid
met het mydidagelijks oud papier
en tuttige pruttige reklame,
flauwepuberkul & geile adolescente
waanzinsbetrachtingen,
maar het gaat er uiteindelijk om
dat je ZELF ontdekt
waar het in JOUW leven eigenlijk om gaat,
de rest is
bijzaak!

Maar
OK,
goed,
omdat we nu eenmaal
in de geschiedenis heen
en weer en op en neer zijn gaan reizen,
is het best wel de moeite waard
om ALLE bewegingen
in alle landen en tijden en plaatsen te bespreken
en te analyseren:
het is interessant EN je hebt er eventueel iets aan,
al BLIJFT het dus gaan
om ons eigen dagelijkse mydileven
en gebruiken we 'de rest' alleen maar voor 'kennisgeving'
EN
'lessen om IETS van te leren'
om niet telkens weer
dezelfde fouten te blijven maken als
TOEN &
ELDERS?!

OOK
speelt in 'dit alles'
de communicatie met 'de andere werkelijkheden'
een zeer belangrijke
mydirol!

DAARBIJ
gold [en geldt]
dat de informatie die vanuit die 'andere werkelijkheid' tot ons doorkomt,
'gezaghebbender' zou zijn dan 'wat mensen zelf kunnen'
bedenken?

"De
andere
werkelijkheid liegt en bedriegt niet',
HAAR kennis is pas ECHT
'betrouwbaar'!

DEZE
'communicatie'
kan zeer verschillend zijn:
het kan het 'schouwen' van een Steiner zijn
[OF van legio 'anderen'?], waarbij men op een 'visionaire manier en wijze'
kon ontdekken 'wat de waarheid'
was!?

Het kan ook zijn
dat men toegang krijgt tot de 'verborgen wijsheid'
['akasha~kronieken' e,d,], en DAARIN vindt 'hoe het in de geschiedenis' WERKELIJK is geweest:
het is zelfs OOK mogelijk om 'contact te krijgen' met 'meesters' [of meesteressen?], OFWEL 'hogere zielen', van oorsprong 'ooit' menselijk, maar door hun 'hoge spirituele ontwikkeling'
geevolueerd tot 'hogere wezens' in de sferen, [net zoiets als 'zaligen' & 'heiligen' e.d.],
met als opdracht om 'de mensheid
te helpen'?!

"HET"
kan ook gebeuren
via wat tegenwoordig 'channelen' heet,
waarbij men de neiging heeft ['in tongen'/andere 'talen'] te spreken van 'openbaringen' of sowiets!
KORTOM: op ALLERLEI manieren en wijzen komt er 'gezaghebbende informatie' vanuit 'de sferen'
tot "ONS" naar en in onze mydi-aardse
alledaagse en toch ZEER BIJZONDERE {!}
mydiwerkelijkheid ...

We
hebben nu al
een paar jaar lang
dit soort bewegingen in al hun ups & downs besproken,
blootgelegd, nagegaan & uitgeplozen:
er komt geen einde aan:
net zoals alle mydidagelijkse individuele berichten
van 'jan en alleman' & 'john met z'n luchtballon',
'mien de boerentrien' & 'daphne in haar vliegmasjien',
blijven we voorbeelden aantreffen van virulent bonoboisme en
homomachochimpgedrag in alle facetten des
mydilevens?

De
'stokken' & de 'ballen':
ik groet u allen in de hoop op beterschap,
een goed jaar '2006' in alle mogelijke en onmogelijke opzichten ~
denk er maar over na, voel maar een flink eind weg en probeer de boel een beetje 'in de gaten'
te houden met 'alles erop &
er an'?

Hasta
la
pasta:
engel
06 mrt 2006 - bewerkt op 10 mei 2008 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 81 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende