back to the mydibabblechatterprattle pcboxers ...

18+ verhaal

~!@!~


HET
myDiMensdom
en hun 'rijk van g d'
wordt dus getekend met mythologische beelden,
die afkomstig zijn uit de joodse apocalyptiek,
of we dat nou leuk vinden
of niet.

Joodse
'apocalyptiek' treffen we ook al aan
in veel teksten uit 'die tijd':
het zijn beelden van hoop voor mensen
die hebben ervaren,
dat ze in DIT Leven vaak niets meer
te verwachten
hebben.

Zij
ervaren de onderdrukking,
bijvoorbeeld door vreemde militaire en economische mogendheden
en zien daar gedurende hun leven
geen einde meer aan
komen.

Maar
ondanks alles houden ze vast aan 'hun g d'
[in wat voor vorm dan
ook].

OOK
als ze tijdens hun leven geen gerechtigheid ervaren,
ook als hun geen recht gedaan wordt,
dan zweren ze toch 'bij g d' als 'de onkreukbare,
rechtvaardige
rechter'.

~!@!~


IK
zoek in de hele wereld een stad,
Die een engel voor de poort heeft.

Ik draag zijn grote vleugel
Gebroken zwaar aan het schouderblad
En in het voorhoofd zijn ster als zegel.

En loop steeds de nacht in ...
Ik heb liefde in de wereld gebracht ~
Zodat elk hart blauw kan bloeien,
En heb een leven moeizaam gewaakt,
In 'g d' de donkere ademtocht gehuld.

O G D, sla dicht om mij heen jouw mantel;
Ik weet, ik ben in het kogelglas van de rest,
En dat, wanneer de laatste mens de wereld vergiet,
JIJ mij niet weer uit de almacht laat

En zich een nieuwe aardbal
om mij sluit

~!@!~
~!@!~

Wij die lijden
klagen G D aan,
die zijn ware gelaat van gerechtigheid
verborgen houdt voor ons,
maar we blijven ons
in onze pijn aan "HEM/HAAR" vastklampen:
hij zal aan het 'einde der dagen'
heel de mensheid rechtvaardig oordelen
naar de daden
van ieder afzonderlijk ~
is dat niet net zo'n 'natuurwet'
als 'oerknallen en -crunches'
en alles wat zich daar tussenin
afspeelt
op elk niveau?

De 'bedrijvers van onrecht'
worden in 'de eindtijd' [en ook NU al?] in 'g d's gericht'
overgeleverd aan 'de eeuwige dood' ...
De 'rechtvaardigen',
die zich hebben gericht 'naar g d's wil', zullen 'bij G D zijn',
[en ook nu al?] aanzitten aan het feestmaal van de volken 'in G d's paleis'
en 'witte kleren dragen' ...

De 'wil van g d'
kan men kennen: allen kunnen dat!
De joden kennen die wil uit hun tora, en OOK de 'andere volken' kennen de voornaamste
'geboden van g d'?

We weten
wat gerechtigheid is,
als we het tenminste WILLEN weten!
DEZE mythische beelden van 'gericht', van 'eeuwige dood'
{"De Buitenste Duisternis, waar geween zal zijn en tandengeknars" in MAT 22:13 en elders},
en van 'het eeuwig heil aan de maaltijd van G D',
zijn voor veel, zo niet de meeste, mydimensen van vandaag
volkomen onbegrijpelijk
geworden?

In de Openbaring
{Apocalyps} van Iohannes {Yochanan} [6:9-11]
wordt o.a. ook de opening van het vijfde zegel beschreven met 'de zielen onder het altaar',
die LUID roepen: "HOE LANG NOG ... zult u het oordeel uitstellen
en ons bloed niet
wreken?
"

~!@!~
~!@!~

DE
rotsvesting Matsada,
met de paleizen van Herodos,
aan de oevers van
de Dode Zee,
was de allerlaatste verschansing
van gevluchte joden
NA de val
van Yeroesjalayiem
en de rest van het zogenaamde
"Heilige Land":
HIER
werden ze in 73 na Christos
door de Romeinse legioenen
tot het bittere einde toe
belegerd,
waarna ze uiteindelijk
'alle duizend' zelfmoord pleegden,
omdat ze niet door de Romeinse legioensoldaten
wilden worden gedood, gemarteld, verkracht
of in levenslange wrede slavernij worden verkocht
[of 'doodgewoon, zoals gebruikelijk,
gekruisigd'] ...

Ook
DIT gebeuren
wordt nijver in verband gebracht
met de 'profetie van Yehosjoea'
over de verwoesting van de Tempel, Yeroesjalayiem en 'het Hele land'
en de apocalyptische beelden die hij daarbij
gebruikt zoals in
MAT 24!

~!@!~
~!@!~

DIT
alles doet gruwelijk aan,
en wekt de gedachte dat 'deze G D'
OOK oordeelt naar volkomen willekeur en naar 'eigen goeddunken'?
Deze vreselijke beelden {Auschwitz, Hirosjima, Nagasaki!:
en de wereldwijde 'zestigjarige oorlogen' DAARNA?]
wekken ook de schijn dat deze beelden niets anders zijn dan wraakfantasieen van mensen
die zich niet effectief kunnen verweren ~
ze hebben een vertaling
nodig ...

~!@!~
~!@!~

HET
'onderzoek van onze tijd'
heeft een uiterst belangrijk inzicht opgeleverd,
namelijk dat deze apocalyptische toekomstmythen
weliswaar spreken over 'de toekomst',
maar daarmee de situatie 'van DIE tijd'
op het oog hebben?

DE boodschap
die DAARIN beoogd wordt is,
dat het 'laatste uur' NU 'geslagen heeft':
HET UUR OM OP TE STAAN IS NU EINDELIJK AANGEBROKEN,
ook voor hen die denken
dat ze machteloos zijn!

JUIST ZIJ
moeten nu hun hoofd [ver]heffen,
en de bedrijvers van onrecht moeten NU weten dat zij niet de enigen zijn
die bepalen 'wat recht is' ...

ZIJ moeten OOK
hun ogen openen en het geweld, waaraan ze hebben deelgenomen,
erkennen.

DE 'nabijheid'
van 'de toekomst van g d'
is een 'macht die recht schept', NU, in het uur
[van onze dood?] waarin de mensen het woord van de nabijheid
van G D 'horen' ...



En
DAT
wordt
[meestal]
vervolgd
...


~!@!~


blozen
verliefdliefdesverdrietverliefd
engel
boos
cool!
@@@@@vrolijk@@@@@
16 apr 2006 - bewerkt op 15 mei 2008 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 81 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende