142btsodb SP2 schrijft over 't oordeel van G d erg

FRAAI IN 'N GEDEELTE UIT DE EERSTE BRIEF AAN KORINTHE {3:10-15}?
Je KÙNT òp 't fundament van "CHRISTOS YESOUS" altijd overal mèt àllerlei dingen blijven bouwen,
zegt SP2/Sja'oel Paulos: MET GOUD EN ZILVER EN KOSTBAAR GESTEENTE, MAAR ÓÓK MET
HOUT, HOOI & STOPPELEN! Íeder wèrk ZÀL aan 't LÌCHT kómen! Òp die 'jòngste Dàg' ZÀL ùt
blíjken, want dàn kòmt hèt vúúr, dàn gáát dé fìk erin & díe vurige brand-vlammen dóen dàn
hùn wèrk ...? Wàt blíjkt dàn? 't Één houdt stand, 't ÀNDER níet! De één kríjgt Lóón, de ÀNDER
scháde! Maar òf je nu Lóón kríjgt òf scháde lijdt, dat maakt wèl wat úit maar wézenlijk tòch óók
weer níet, wànt: àllemáál, WÁÁRMÉÉ ze ook maar gebouwd hèbben, wòrden ze gerèd, àls dóór
vúúr héén?! 't Óórdéél van G d òp dé jòngste Dàg ìs 'n zeer mìld oordeel, wànt híj kíjkt dóór onze
wèrken héén tòt òp de centrale kèrn! Èn dàt centrale Pùnt vàn díe kèrn ìs hèt hàrt dàt gelóófd hééft
ìn Yehosjoea àls Masjiach: onze verlosser, bevrijder, genézer, héler & vríend!!! Èn díe bèn jij al
stuntelig struikelend, vallend & opstaand àchternagegáán! Góed heb je uiteindelijk gedáán uit liefde
tot Yesj!! Èn 't zg. kwaad was 'n struikeling maar geen definitieve fatale vàl, want je stond weer op
& ging immers alweer dóór? Daarom worden we allen zó gerèd, vlg. SP2, zíj 't 'als door vuur heen'!
Nooit wòrdt er gedreigd met 't oordeel i/d heilige hélende Schrìft! 't Ìs 'n vúúr àls vàn 't zg. "Brandend
Braambos": 't brandt fèl want laait wèl hóóg òp maar wàt 't dóet ìs, dàt 't loutert & reinigt! 't Ìs 't niet-
vertérend vuur waaruit de stem van G d òpklinkt: ÌK BÈN MÈT JE, JÚIST NÚ 'T EROP AANKOMT! IK
LÁÁT JE NÍET IN DE STEEK, OOK NIET ALS 'T OORDEEL VALT! G ds oordeel is nooit 'n oordeel dat
hijzelf niet innig & helemaal van binnenuit kènt! Ìn Christos gèldt: híj spreekt 't niet alleen, maar
híj ìs er óók zèlf aan onderdoorgegáán èn hééft 't zèlf zó gedrágen? Àlle woorden van Yesj, ook
i/d bergveldredes, hééft híj óók vóór & tòt zichzelf gesproken, hij heeft die
woorden zelf wáár-GEMÁÁKT èn gedáán, vervùld & zèlf òp zich genomen
& weggedragen. Níet één úitgezonderd! En als G d oordeelt,
houdt hij/zij/het híer rekening mee!

Dááròm ìs hij zó mìld àls hij ZÀL blijken te zijn!
Dááròm wòrden ÀLLEN gerèd àls dóór vúúr héén:
àls er één ìs díe nóóit geóórdééld hééft, maar die
alle oordelen óver zich hééft láten kómen,
is 't Yehosjoea {'g d redt'}!
Waarom is dit nu
eigenlijk
zó?

Waaròm
oordeelt Yesj
nooit, maar neemt
hij alles òp zìch? Dàt ìs 't
"gehéim v/d smìd van zijn volstrekte
solidariteit met 'de scharen'", want door
te oordelen héérs je & 't ìs dan ook bij uitstek
't wèrk vàn dé héérser. En wie is altijd 't slachtoffer?
Dé véél te zwaar (over-)vermoeide èn -beladene. Óók
híerin toont Yesj zíjn liefde tòt 't éind vóór Dé Schare.

11 sep 2016 - bewerkt op 13 sep 2016 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 80 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende