What would you say if I sang out of tune?


~*~

Ik
moet
eerlijk toegeven
dat ik eigenlijk niet zo'n groot verschil zie
tussen dromen, visioenen {hallucinaties} en de zogenaamde
dagelijkse 'werkelijkheid' ...


Alle drie
zijn het vormen van interpretatie:
en wie is in staat om te zeggen welke van de drie
de enig echte
is?

Als
je het nieuws
bekijkt via de media {en in myDi},
dan geef ik vaak verreweg de voorkeur aan mijn eigen dromen en 'nachtmerries'
boven de gemanipuleerde werkelijkheid vol van misdaad, geweld,
ziekte, onrecht en
pijn!

Bij
de eerste twee
weet je tenminste meestal dat het maar een lucide droom is
en dat dit gezichtsbedrog als een fata morgana
ook wel weer 'overgaat' ook al lijkt alles
vreselijk overweldigend ...


Maar
die doodgewone
dagelijkse 'mydirealiteit'
vol van kommersjele stress, vuig winstbejag en opportunische 'make believe' afgoderij
lijkt ongeneeslijk en steeds maar
weer erger te
worden?

Wat
moet je
met al die overbevolkte wereldsteden
en het bijbehorende verkrachtte platteland nadat de wals der zogenaamde beschavingen
eroverheen is gegaan:
daar is het 'enige' wat resteert verregaande vervuiling vol letterlijke en figuurlijke mijnenvelden
en het doomsdaydoembeeld van
'total destruction'!

Die
beschavingssoep
wordt weliswaar niet altijd zo heet gegeten als hij wordt opgediend,
maar toch ...


Wat
MIJ rest
is dus niet zoveel meer dan te trachten
om de vinger op de zere plek te leggen, de rest van al die ellende
voorlopig maar weer even door de vingers te zien en te blijven 'geloven' in liefde

en hoop op beter
tijden?

Wat
MIJ betreft
heb ik genoeg aan een handjevol voedsel, een slok schoon water,
een goed boek en de schoonheid die aanwezig kan zijn
in 'the Eyes of the Beholder':
'my home is in
heaven'!

Tijd
voor de
wekelijkse dope ter voorbereiding op
't Emotional Brain en een kop hete groene
thee.

engel
08 feb 2006 - bewerkt op 05 mei 2008 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 81 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende