tsodb106b associatiesymbolenkbenamingscreativiteit
DAT
'G D' DÉ
'VADER' ("MOEDER/KINDEREN"
IS, BETEKENT DÀT WE GEROEPEN ZIJN
TOT VERZET TEGEN VALSE MACHTEN & VERROTTENDE KRACHTEN VAN 'DE WERELD' (HAOLAM HAZÈH)!
'G d ìs ònze ABBA', àls ons 'Vadertje/moedertje/kindje'? Maar dat is nog verborgen, 't is nog níet manifest,
nog níet ópenbáár: 't blíjft meestal nog bíj 'n róep úit de díepte van 't Gemìs en de Misère, als we hem zo aanroepen?
ÒMDÀT 'G d' zich Váder hééft betóónd ìn dé masjiach, houden we hem daaraan, óók tégen àlle schíjn van 't tégendeel ìn!
Dé GEMÉÉNTE róept zíjn Náám áán ìn naam v/d héle mènsenwereld. 'G d' ìs er niet ÀLLÉÉN en niet i/d allereerste plaats
voor deze "Christgelijke" Gemeente, maar hij is "DÉ G D DIE DE WÉRELD LIEFHEEFT"! De gemeente roept in naam v/d héle mènsenwereld als het ware: "ONZE VADER, SCHEUR DE HÉMEL, ÓPEN JOUW HART, TREED UIT DE ÒNTOEGANKELIJKHEID!
ALS JÍJ ÒNS IN DE STEEK ZOU LATEN, DÀN LÁÁT JIJ JOUW EIGEN ZÓÓN YEHOSJOEA VALLEN, DÍE JÍJ TOCH ÚIT DE DÓDEN OPGEWEKT HÈBT?" Wij 'Spréken tòt onze vader', omdat hij 'de geestelijke vader v/d masjiach Yehosjoea' ìs! Maar 't is 'n credo,
'n zaak van geloven & beloven, doen & laten, het is nog steeds maar al te vaak geen ZÍEN?! 't Ìs wat SP2 in z'n brief aan de Gemeente van Rome (4:1
nóemt: tégen hoop òp hóóp of (8:24) ongeziene hoop, riskante hoop dus, die níet vlùcht uit de solidariteit in 't gemìs!
De 'gemeente g ds' hóópt dàt déze G d WÌNNEN ZÀL in 't Éind èn dat hij als liefdevolle G d óvermàchtig ZÀL blíjken.
Dáár zet zíj Háár existentie op VÀST: dáár wèdt zíj op met al haar kracht!!
't Gebed v/d HÉÉR gaat VÈRDER met drie béden, die uit de diepten v/h
gemìs 'opgezonden blijven worden': "JÓUW
NÁÁM WORDT ALZÓ NU GEHEILIGD, JOUW
KONINKRIJK KÓME ÈN JOUW WÌL
GESCHIEDE, GELIJK IN DE
HEMEL ZÓ ÓÓK
OP DEZE
AARDE!"
Asih, man, 80 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende