~
bij het
volgende voorbeeld van
bovennatuurlijk
ontvangen
geschriften
tref je weer een
geheel
ANDER karakter
aan
~
~
Het
gaat NU niet
om een myditekst die door Yehosjoea VIA een bepaald persoon
zou zijn doorgegeven,
zoals dat in voorgaande myditeksten het geval was,
maar het gaat dit keer om
een 'regressie' ...
~
Iemand
wordt onder hypnose gebracht
en haar wordt gevraagd terug te gaan
naar de tijd van Yesjoea
om vervolgens te beschrijven
'wat zij ziet'.
~
Regressieverhalen
over Yesjoe zijn relatief zeldzaam,
we kwamen er tot nog toe maar EEN tegen:
dat betrof een boek van Dolores Cannon, waarin de persoon die onder hypnose werd gebracht,
meedeelde dat hij EEN van de leraren van "Y" in Qumran was
[mydimuahaha en/of ~whahaha?] ...
~
Het mydboekje
dat nu aan de orde komt,
is getiteld
Ooggetuigeverslag van het leven van Jezus.
Onder hypnose verteld.~
De hypnotherapeut
PvM laat in '85 een zekere "Marya"
in twaalf hypnosesessies teruggaan naar de tijd
van "Y": het blijkt dat zij dan Miryam
heet ...
~
Als jong meisje
ziet ze een jonge man Imanuel,
aan wie ze door haar ouders wordt toegezegd
als toekomstige echtgenoot.
~
Ze trouwt
vrij spoedig met hem
en ze krijgen een aantal kinderen: Yoshua, die ook wel Bar Abbas wordt genoemd,
Miryam, David,
en andere.
~
Imanuel zelf
komt uit een groot gezin,
is de zoon van Yosef, een redelijk welgesteld landbouwer,
die tevens de kunst van het houtbewerken
verstaat.
~
Imanuel
is van jongs af aan betrokken bij een verzetsgroep.
Hij heeft deze opgericht om het land van de Romeinen te bevrijden.
Hij heeft daarbij een kleine groep van mensen om zich heen verzameld, zoals Sjimon de Visser,
Sjimon de Sandalenmaker, Yehudah de
Penningmeester
e.d.
~
Omdat
Imanuel maar al te goed begrijpt
dat het oppassen geboden is met dit politieke programma,
treedt hij tegelijkertijd als
wijsheidsleraar op.
~
DAN
spreekt hij vooral symbolisch:
gebruikt gelijkenissen en heeft het over
het 'koninkrijk van
"G D"'!
~
DIT
heeft als gevolg
dat de mensen hem op verschrikkelijke wijze
misverstaan?
~
Ook al
VOELEN ze de politieke lading,
het GEESTELIJKE van zijn toespraken spreekt hen veel meer aan
en aangezien Imanuel een opvallende persoonlijkheid is,
gaat men hem hoe langer hoe meer 'vergoddelijken'
en schrijft men hem bovennatuurlijke
dingen toe ...
~
ZO
wordt ook gezegd dat Imanuel 'mensen kan genezen'?
DAT is echter NIET
juist!
~
Ja,
dankzij zijn kennis van kruiden,
die hij opgedaan had in zijn tijd bij de essenen
in het grote Kanabos {!},
kon hij mensen helpen en soms genezen,
maar het belangrijkste was dat hij mensen zeer goed kon begrijpen,
hen NABIJ kon zijn
en echt troosten,
zodat mensen DAARDOOR
gezond werden ...
~
Een
goed voorbeeld
is dat van Elazar: deze man was zeer depressief,
psychotisch en verborg zich dan ook in een grot,
ontoegankelijk voor
anderen!
~
Maar Imanuel
wist hem te bereiken
en kon door zijn krachtige peroonlijkheid en wijsheid
hem weer in het gewone leven
terugbrengen ...
~
Maar
ook dit gebeuren
werd in de volksmind omgevromd tot 'de opwekking van Lazarus',
zodat het LEEK alsof hij 'een dode had doen
opstaan'?
~
De mensen
gingen OOK zeggen dat hij
"Zoon van G D" was, iets dat ten enemale
onjuist is,
tenzij opgevat in de zin dat IEDER MENS
zoon van 'g d' is.
~
In zijn toespraken
en
preken, die hij als regel hield gekleed in het witte essenenkleed,
zegt Imanuel DAT dan ook
voortdurend!

"Wij zijn
allemaal 'g d's kinderen'.
Maar ... in wezen zijn we dat allemaal,
maar we moeten ... het wel ZELF WORDEN,
door te leven naar ons beste weten
en kunnen.
Je moet leven met je medemens,
en je moet je medemens zien
als jouw eigen broeder
en zuster.
Je moet beseffen
dat de kracht in JEZELF is,
dat 'g d' IN JE IS!
En van DAARUIT moet je
voor jouw naaste zijn
WAT JE KUNT?
ALS je DAT kunt,
en DOET,
DAN ben je een 'kind
van g d'!
"G D" is NIET
een figuur die 'op een troon in de hemel zetelt'
en met 'een min of meer [on]welwillende blik
de wereld van verre ondoorgrondelijk
aanschouwt.
G D
is de DIEPSTE KERN
van IEDER mens ZELF.
Want in zijn diepste kern WEET ieder mens
wat van hem verwacht
wordt.
Wat
zijn DOEL is.
Mensen leven allemaal
voor elk ander!
Je kunt wel
PROBEREN om je te isoleren,
maar dat lukt je nooit helemaal
ECHT?
Want je hebt,
ook al voor de gewoonste dingen,
altijd andere mensen
nodig.
Je KUNT NIET
alleen leven ...
Je bent verbonden
met andere mensen!
Je kunt die verbondenheid
NIET ALLEEN VOOR JEZELF ten nutte maken.
NIET omdat het niet MAG,
maar omdat het gewoon niet KAN!
Zelfs als je altijd alleen maar van die ander NEEMT,
dan nog heb je een ander NODIG
die jou kan geven.
Want ZONDER IEMAND DIE GEEFT,
kun je nooit
nemen.
OF
andersom ...
En DAT is het WEZEN van
het 'mens~
zijn'!


