~*~
wees
gewaarschuwd
vooraf geven we je alweer
[altijd weer] een belangrijke waarschuwing
een strikt gebod
het dateert van eeuwen geleden
het is de EERSTE van een aantal
cabbalistische principes
die misschien nog wel verder aan de orde zullen komen
in diverse volgende mydiverhaaltjes:
geloof geen woord van wat je leest
met geloof red je het niet
er is gezegd dat we ons bezighouden met alle vragen die de mydimens intrigeren:*
is er een g d & wat is dat?
* waarom is het mensenleven zo vol chaos en pijn?
* waarom zijn we hier eigenlijk?
* hoe kunnen we ons zo optimaal mogelijk in dit leven
ontplooien?
arbacadabra/arbadacabra
abracadabra/arbadacarba
abbacadabba/abadacaba!
father of the cave in mother earth:
duizenden jaren ondergronds om het licht voor uitdoven te bewaren
en het vuur binnenin ons in toom
te houden
...
cabala
is niet slechts
zomaar een lichtpuntje aan het einde van de tunnel
maar een brandend licht dat
de tunnel verschroeit en vervangt
door een heel nieuw bewustzijn:
'kabbalisten' kunnen ons
nog veel meer vertellen:
HOE
&
WAAROM
de wereld begon;
WAAROM
we vaak steeds weer terugvallen in onze oude gewoonten;
waarom we nogal eens juist de dingen vermijden die goed voor ons zijn
en
waarom er zoveel chaos is in ons bestaan:
HOE
je elk moment van je leven
betekenis kunt geven
en kunt vervullen met spirituele
kracht
...
voorwaar
een indrukwekkende lijst ~
maar:
geloof er maar geen woord van!
geen sekonde
het idee van 'geloof' impliceert twijfel
maar
WARE
kennis laat geen ruimte over voor twijfel en scepsis
ware KENNIS is ten
DIEPSTE
zekerheid
volstrekte overtuiging
je voelt het in je buik
in je hart en je ziel
DAAR
gaat het om
in onze taal
in een andere tijd
een andere plaats
een ander mens misschien
onder andere omstandigheden
maar
voor MINDER moet
je 'het'
NIET
doen!
BLIJF dus alsjeblieft
bij ieder 'mydiverhaaltje'
[of wat voor invloeden dan ook!]
ZELF
nadenken
...
PAS
de principes toe in jouw leven
en kijk ZELF of het
werkt
LEEF
de lessen
want levenslessen zijn er
om te zien of ze jouw leven
kunnen
verbeteren
!
adem
de woorden in
en zie zelf of de 'lucht' om je heen
schoner wordt
want dat 'mydiverhaaltjes' zoals dit
JOU & ALLE
mensen in principe
speciaal virtueel cyberspaciaal
KAN
bereiken
is niet zomaar
vanzelfsprekend
het heeft al veel offers gekost
in de menselijke geschiedenis in alle
'mydidimensies'
van
'mydimensjes'
het is DAAROM van belang
dat iedereen zich bewust blijft van het eerste
'kabbalistische voorschrift':
"GEEN DWANG
als het gaat om
spiritualiteit!"
want het gaat niet zomaar om
willekeurige babbelboxerij a la 'abracadabra'
idolatry preken of loos gebrul en geschreeuw meer
maar om in alle bescheidenheid ervaringen vast te leggen
en er eventueel 'iets' van te leren
VOLG DUS ALLE
'raadgevingen' en
al of niet goedbedoelde pretenties
niet blindelings op!
Het GAAT erom
dat je ervaart
dat het zo
IS!
Als je zelf ervaart
wat je zegt en schrijft,
en wat je leest en snapt,
pas dan zul jij ook de waarheid kunnen ervaren
van 'cabala'
[de geheime schat in jouw eigen hart],
de 'schat in de akker' ontdekken
in jouw lichaam en je
'ziel'
...
pas DAN heb
je met je hart de wijsheid
van de 'oude meesters'
wat beter leren
kennen
