Q que le Q {3 maal bis} 'on high brainstormseas'


~*~

WAAR
het dus eigenlijk
om gaat in myDi & bij
ons mydimensen {homo 'sapjens'} is,
nog meer dan voor macho-chimpo & beau-nobeau,
is ons geestelijk 'landschap' {vuistgroot}
en de verdere natuurlijke
omgeving!

IS
er sprake van
een betrouwbare vader/moeder-
familiekring?


Hebben we
voldoende voedsel
en leefstof voorhanden
om te kunnen overleven
en kunnen we daar
'ook iets aan
doen' ...


OOK
al schijnen
de omstandigheden optimaal,
dan is dat nog geen garantie voor een
goede uitkomst!


EN
al mankeert er
van alles en nog wat:
het is en blijft in principe mogelijk
om 'er iets van te
maken'?


ALLE
religieuze
en filosofische verhalen
gaan in de grond van de zaak om hetzelfde 'gedachtengoed':
anders en meer nog dan onze verre voorouders
worden wij bepaald door de flexibiliteit
van ons breinvermogen ...


DOOR
middel van 'woord & zin'
proberen we om grip te krijgen op ons bestaan:
aan de binnen en buitenkant want om
dat evenwicht draait voor ons
alles in ons 'sapjens'-
leven!


ZELFS
de 'trouwe taal'
is er vandaag van bezwangerd
door middel van Toondertaal & Tompoesdaden:
zijn wij misschien 'minkukels' in ons 'denkraam'
en veroorzaakt dat 'kommer &
kwel'?


WONENDE
tussen de donkere
bossen der kroondomeinen op de Vale Ouwe Veluwe
en de ingepolderde Flevolanden moet ik wel degelijk oppassen
om niet te 'astrant' te worden
of te 'ontaarden' ...


OF
zoals de heer
Ollie B. Bommel het zo mooi kan uitdrukken:
"Ik had beter aan mijn goede vader moeten denken.
Stinkende opvoeding maakt veel zachte wonden, zei hij altijd.
En van nu af aan ga ik mij daaraan ook
houden!"

"FORTUNA
Miracula Est & Inshallah?",
sprak de bediende
Joost
terwijl hij op geschoolde wijze een stofnest onder de kast veegde &
het heldenzweet heer Bommel
uitbrak.

TERWIJL
Joost en de kruidenier Grootgrut
diepgaand over de boodschappen spraken,
trad heer Ollie de keuken
binnen ...

ZIJN
wij
ook werkelijk
nog steeds 'kukels',
ontbreekt het ons aan
voldoende
creativiteit,
OF is er in ons denkraam
ook plaats voor de rijke
'goddelijke' wereld
van kunst & cultuur,
ecologie & economie,
en al die andere religieus-filosofische
spelingen van het lot,
ons eigen
onvervreemdbare
&
bewonderenswaardige
doorzettingsvermogen
om
onze daadkracht in
"EEN & Ander" om
te zetten,
te verorberen
en te
herkauwen
als een goede voedzame
doch eenvoudige
maaltijd?

KOMT
kabouter Bos?
Komen Klaas
& 'het kindeke in de kribbe'
ook werkelijk tot hun recht in
ons woelige
bestaan?


WE
zullen het wel zien
met ons vermogen tot een lach
en een traan:
de hersensapjes zijn
dienstige boodschappers,
of engelen zo je wilt,
om een vruchtbaar
evenwicht
tot stand te kunnen brengen
in ons {over}actieve myDibrein ~
mydimensen zijn
immers niet
[meer]
voor EEN gat
te
vangen?


DAAR
hebben
we 'ons
zelf'
& 'elk
ander'
voor!

engel
verliefdliefdesverdrietverliefd
engel
17 dec 2005 - bewerkt op 18 apr 2008 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 81 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende