mydirelnichten ~viswijven pleeboys & ~girlsruzies?

OP "Bedevaart" [zie: hieraanvoorafgaande van irminloo naar harderwijk & allerlaatste reactie{s} pocket pc werkt niet & ik snapputniet!
'naamloos'? NN nomen nescio nickname-loos
met voorafgaand feuilleton
om 15.08!]

Mahja,
dan schrijf je dus naamloos
via pocket pc 'van irminloo naar harderwijk'
en kunt 't niet aanpassen?

En zo zie je dus
voor de zoveelste keer dat je diepste overtuigingen,
en de emoties die daaruit voortvloeien,
jouw interpretatie kleuren
van wat er in je leven gebeurt:
teleurstelling, bijvoorbeeld,
staat direct in verband met je gevoel van schuld
en ontoereikendheid.

Wanneer er niet
aan je verwachtingen voldaan wordt,
krijg je niets meer of minder dan een correctie.
Je krijgt te horen dat je niet de hele waarheid omtrent een situatie ziet.
Je krijgt het verzoek je waarneming te verruimen:
een correctie is geen aanval.
Het is geen straf.

De opvatting
dat je wordt gestraft of aangevallen
wanneer de dingen niet gaan zoals je gewenst had,
wordt volkomen ingegeven
door schuldgevoel.

Zonder dat schuldgevoel
zou de correctie in dankbaarheid aanvaard worden
en zou de waarneming worden verruimd,
zodat de nieuwe informatie{s} en ervaringen
erin worden opgenomen.

Alles
wat je meemaakt heeft maar EEN doel:
je bewustzijn uitbreiden.

Elke andere betekenis
die je toekent aan wat je meemaakt in je leven,
is een betekenis van eigen
makelij.

Het mag dan zo zijn
dat je niet op bewust niveau besluit wat je overkomt,
maar je interpreteert het wel degelijk
volgens je eigen
overtuigingen.

De voornaamste vrijheid die je hebt,
is dat je de ervaringen die op je weg komen
kunt accepteren en ervan
kunt leren.

Uiteraard,
je kunt wat je meemaakt van de hand wijzen.
Je kunt weigeren ervan te leren.
Maar die keuze leidt tot ellende.
Als je dat nog niet wist,
zal het niet lang duren
eer je dat
doorhebt?

Je zou kunnen vragen:
"Kan ik het leed laten verdwijnen
door te accepteren wat me overkomt
en ervan te leren?"

Dat is een heel goede vraag.

Je kunt niet alleen het leed uitbannen,
je kunt de vreugde beleven
EEN te zijn met
"G D".

Want door jouw ervaring in liefde te aanvaarden,
krijg je de correctie
en worden jouw gedachten op EEN lijn gebracht
met het 'goddelijke
bewustzijn'!

Het leven
bestaat ofwel uit verzet
OF uit overgave.

Dat zijn de enige keuzemogelijkheden.

Verzet leidt tot lijden.
Overgave leidt tot gelukzaligheid,
Verzet wil zeggen
dat je besluit op eigen houtje
te handelen.

Overgave wil zeggen
dat je besluit het samen met
'g d' te doen
...

Je kunt
in het leven geen vreugde beleven
wanneer je tegen de ideeen of daden
van andere mensen
ingaat.

Je kunt alleen vreugde beleven
door trouw te blijven aan de waarheid
in jouw eigen hart.

En die waarheid
wijst anderen nooit af,
maar betrekt hen
erbij.

De waarheid
is een deur die altijd openblijft.
Je kunt ervoor kiezen
niet naar binnen
te gaan.

Je kunt
de andere kant oplopen.
Maar je zult nooit kunnen zeggen:
"Ik probeerde naar binnen te gaan
maar de deur was
dicht."

De deur is nooit dicht,
noch voor jou, nog voor
enig ander.

Als je het gevoel hebt
dat de deur voor je neus werd dichtgeslagen,
heb jij jouw ervaring geinterpreteers
vanuit je angst.

Je bent ervan overtuigd
dat de deur dicht is. Dat is niet zo,
maar jouw idee dat de deur dicht is,
kan jou en anderen er heel wel van overtuigen
dat dit het geval is.

We zijn allemaal
meesters in het omdraaien van de waarheid.
We hebben nu eenmaal het creatieve vermogen
aan alles een betekenis toe te kennen
die we eraan willen geven.

We kunnen
van een ja een nee maken
en van iets verkeerds
iets goeds.

Zo sterk
zijn onze overtuigingen.

Maar het simpele feit
dat we de waarheid hebben omgedraaid,
wil nog niet zeggen dat de waarheid ophoudt
waar te zijn.

Het betekent alleen maar
dat we erin zijn geslaagd de waarheid voor onszelf
verborgen te houden.

Dus het is zeker
van belang hoe jij jouw ervaring interpreteert.
Wanneer jij in jouw verwachtingen wordt gefrustreerd,
accepteer je dat dan als een correctie
of houd je vast aan het idee
dat je oneerlijk wordt
behandeld?

Ben je het slachtoffer
van wat jou overkomt of ben je iemand
die het benut om ervan
te leren?

Dat is een vraag
die jij jezelf voortdurend moet stellen.
Elke ervaring is een kans
de waarheid in de armen te sluiten
en de illusie af te wijzen.

In dit opzicht
is de ene ervaring niet beter of slechter
dan de andere.

Alle ervaringen
hebben hetzelfde
potentieel.

Ze bestaan louter
als de geboortegrond van jouw
'goddelijkheid': komende wording
'in naam van
yhwh'!

Daarom moet je dan ook
nooit de moed helemaal opgeven:
je krijgt altijd weer opnieuw een kans
om van gedachten te
veranderen.

Luister niet
naar degenen die je iets anders voorhouden.
Er bestaat immers geen
'laatste oordeel',
behalve dan het oordeel dat jij uitspreekt over jezelf
wanneer jij jezelf door 'goddelijke ogen' beziet
als 'kind van g d' en als volgeling
van Yehosjoea?

Misschien geloof je me
nu nog niet op dit moment.
Misschien ben jer er wel van overtuigd
dat je anderen leed berokkend hebt
of het slachtoffer bent van hun daden
tegenover jou.

Als jij mijn woorden afwijst
wil dat nog niet zeggen dat IK ophoud
om ze jou aan te blijven
bieden.

Want waarom
zou het mij iets uitmaken
hoe lang het duurt voordat
jij ontwaakt?

Tijd speelt nu
beslist geen rol meer voor mij.
En dat geldt ook voor jou,
om je de waarheid
te zeggen.

Je hebt tijd te over
om vergissingen te begaan en
ervan te leren!

En wanneer ieder van ons
geleerd heeft wat hij of zij kwam leren,
dan is deze wereld niet langer
noodzakelijk meer.

Dit stoffelijke universum,
dat voor de meesten van ons zo'n permanent karakter
lijkt te hebben,
zal ook ooit oplossen in
het 'niets'.

Want zodra jij ontwaakt bent,
dient het geen enkel doel meer:
die tijd is in aantocht,
maar er is geen
haast meer
bij ...

Je hoeft de rivier
geen duw in de rug te geven
en moet ook niet proberen
haar tegen te houden.

Daar
schiet je absoluut helemaal niets mee op:
het 'goddelijk bewustzijn' van 'yhwh' die komt
en wordende is in ieder van ons
is OOK in jouw bewustzijn werkzaam,
hier en nu.

Alleen
daarop
moet je leren
vertrouwen.

engel
13 sep 2006 - bewerkt op 10 jun 2008 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 81 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende