mydiprotest -predestinatie & -postnatale depressie
DE
GESTADIGE TOENAME
van de diverse [on]systematische
bijdragen in myDi
kun je uitleggen als
een verovering op de traditie:
schijnbaar kan er tegenwoordig wat meer
dan vroeger,
of
beter gezegd:
er kwamen
[alweer
'eeuwenlang'
onderhand]
steeds MEER haarscheurtjes
in het machtsgebouw
van de traditionele nationalistische
ideologie!
De
'uitverkiezing'
bijvoorbeeld,
wat een werk werd eraan besteed
door allerhande kunstenaars & wetenschappers,
om er iets van te maken dat toch wat soepeler overkwam
dan de harde leer der katholieke kerkvaders,
protestantse oermoeders en hun merkwaardige sektarische
& ideologische kinderen?
Tijdens de oorlogen
onschuldige barstjens nog maar,
de meeste kwamen trouwens niet ECHT in de kerken of politieke partijen aan het licht,
en als mydischrijvers in ons 'eigen' cyberspeciale SuperSpace
moeten we dan ook absoluut de hele wereld erbijhalen
om te duiden wat zich tegenwoordig
{na de wereldoorlogen en volop in de 'neomoderne' tijd}
aan het voltrekken is
in onschuldige kinderzieltjes tussen Lutjebroek op Langedijk &
Broek in Waterland ...
TERECHT:
diverse mydipubertjes & -adolescentjes
sommen in hun dagbroekachtige bijdragen hele reeksen popidolen op
tussen popijopie & nirvana, him & her, death metal & rapologie,
gothic queens, middeleeuwse boerenjongens en meisjes vol van vampiers, alcoholismes,
billenknijperij, cellulitis, demo-
goochelarij, eindtijdvoorspellingen, financieel commentaar,
grootgrut- & huppelkonterij, idiotie- & jeugd-
puistjes en nog een hele zeelt
aan allerlei andere
"neomoderne"
jeugdcultuurverschijnselen!
En NOG
is dat te weinig
[en zal het altijd wel BLIJVEN]
voor een VOLLEDIG 'overzicht',
denk ik.
ZO
zie je maar weer eens
hoe 'de moderne tijd' en haar 'ideologie'
ons hebben veranderd met onze aanvaarding van 'de evolutie'
als wetenschappelijke ideologie en
'de jeugd heeft de toekomst'
als praktische leidraad voor ons dagelijkse doen en laten
op school, fabriek, kantoor en de rest van
'de maatschappij'.
En ZIE:
het oude was bijna
totaal aan ons voorbijgegaan,
"Het Nieuwe" was gekomen met "NEW Age",
'nieuwe angst & twijfel',
neo-onwetendheid & -betweterij,
supervervlakking der massamedia,
mobiele abonnementen op van alles en nog wat
met legio kijk- & zijkcijfers,
kritiekloze klaagzangen of massale juichpartijen,
ontelbare verduisteringsmaatregelen
en verhaspeling van taalschatten
& allerlei maatschappelijke potenties ...
Bijna ALLES mag
en kan en gebeurt dan ook
volmondig & helemaal hapklaar voor
massaconsumptie
maar zonder
ziel!
Lege hulzen
op zoek naar sensatie,
seks, snelheid. lawaai & nihilisme
alsof alle mogelijke kansen van enige zinnige
zelfontwikkeling,
strijdbaarheid en gemeenschappelijkheid
alsmaar dieper worden aangetast
door razendsnel stijgende angsten, onzekerheden
en vrees voor veranderingen en
intolerantie?
Narcisten
avant la lettre
die uitsluitend met zichzelf bezigzijn:
HET
grote verval van een beschaving
en de aanvang van het einde der tijden [alweer?]
is nabijgekomen in cyberspacetravelvaart
praktisch zonder enig effectief
verweer en voorzien van keiharde pantsering
gevuld met grondeloze verwarring
& pietlutterij.
Er is HOOP
[maar niet altijd en overal zichtbaar of
'zomaar' voorhanden]!
Er is MEER
onder de zon dan de BrainlessBallon
al blijft het vaak onduidelijk voor velen wat,
waar, wie, waarom en
waartoe?
Maar goed,
DAAR heb je myDi dan OOK voor:
om kenbaar te maken
wat JIJZELF 'ervan'
bakt.









Asih, man, 81 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende