mydimanipulaties, soa's & theologische snijtafels?

[roood]
Niets
nieuws onder de zon
vandaag.


Alleen maar
telkens weer het oude liedje vol met
ditjes & datjes,
witjes & watjes der homomachobonobos,
emos, metros,
retros, vreetros & scheetros
onder al die mydiers
met hun ballen en eierstokken
berstensvol hormonos,
tranen met tuitos, rolberoertes van
giechelkonten &
huilebalken ...

In de Apocalyps
in Openbaringen 7
van Yochanan van Patmos
komen de 'verzegelden ook uit alle volks-
stammen van Israel' ook ter sprake,
de z.g. 'honderdvierenveertigduizend',
namelijk twaalfduizend uit 12 met name genoemde stammen
of provincies:
een zootje ongeregeld!

Het
opvallende
is echter wel
dat de volksstam van Dan
in deze lijst niet meer
voorkomt?

In
"G d's toekomst"
is blijkbaar geen plaats voor Dan
en z'n kornuiten ...

DAT
heeft alles te maken
met de woorden uit de tweede 'verbondsclausule':
"IK zal de zonden der vaderen
bezoeken aan de
kinderen!"

We mogen
deze woorden
niet op ALLE zonden betrekken?
Als een ouders dieven zijn, is het beslist geen regel
dat hun kinderen
OOK ZO zijn!

En in
zulke gevallen
zegt 'de Heer der mydibijbelstories'
dat een kind niet gestraft moet worden
om de ongerechtigheden
der ouders ...

Maar
als ouders
beginnen met een eigenwillige 'godsdienst',
dan slepen zij als regel hun kinderen
mee in het
verderf?

Het is
verbluffend
hoe snel eigenwillige godsdiensten
om zich heen
grijpen!

Het ligt
een mydimens
over het algemeen namelijk wel om zelf uit te maken
HOE hij god zal
dienen ...

DAT
werkt aanstekelijk
en breidt zich uit als een besmettelijke ziekte.
EN het werkt vaak door van generatie
op generatie?

Het ENE
na het Andere geslacht
gaat erin verder en het wordt zodoende
bijna 'onuitroeibaar' ...

En ZO
komt dan ook generatie na generatie
'onder het oordeel van de Heer'
te liggen: het kan blijkbaar zelfs ZO ERG worden
dat een hele stam
niet meer genoemd wordt in de lijst
van 'de verzegelden
uit Israel'!

Met
al hun 'vroomheid'
kunnen generatie na generatie en zelfs een hele 'stam'
volkomen vervreemden van
'de Heer'?

Want,
zo gaat "Het myDiVerhaal" verder:
"De Here NEEMT dat
niet!"

"HIJ"
duldt het blijkbaar niet
dat 'de mens' probeert om 'boven "HEM" te staan' ...
En in 'onze myditijd' doen we dat misschien niet meer zo
door het maken van allerlei 'godenbeelden',
maar wat daarachter lag, is nog springlevend en hoogst
actueel: 'er zat een aapje op een stokje achter moeders keukendeur,
hij had een gaatje in zijn rokje en daar stak ...
zijn staartje deur ...!'

Er is
vandaag de mydidag
een vloedgolf van 'godsdienstigheid'
& 'religiositeit',
die absoluut NIETS meer te maken heeft
met het 'dienen van de Heer
naar de Schrift' en het
'volgen van "DE"
Christos'.

De
"New Age"
'godsdienstigheid' valt [net als het islamisme, allerlei vormen
van sectarisme, e.d.]
op de knieen voor EIGEN 'religieuze' ideeen
en laat DIE heersen over het
"Woord van
G D"?

Het is
een 'religiositeit
naar eigen [wan]smaak, soms los van het 'christendom',
maar er worden OOK genoeg pogingen gedaan om
de EEN of Andere verbinding tot stand te brengen met het 'jodendom',
'christendom' of "DE Islam", precies zoals bijvoorbeeld "Micha
en de Danieten" HUN beeldendienst probeerden te integreren in het 'vereren
van Yahweh' [zie Judges/Richteren/Rechters/Sjoftiem 17/18 & allerlei
voorgaande en volgende 'indianen'~
mydiverhalen!]!

Natuurlijk
'bedoelen die mensen
het allemaal heel
erg goed'?

DAT
was OOK het geval met Michayahoe & Yaravam [e.v.a.!]:
als je met hen in gesprek kwam, dan moest je zeggen:
'het zijn best vrome
mensen!'?

Ze
willen ECHT
"DE HEER" 'vereren' en hebben ook
best wel wat voor "HEM"
over ...

Maar:
ze lappen "G d's normen" aan hun laars.
En DAAR gaat het juist om!


Het gaat
in het 'mydileven op aarde'
om "YHWH" [de verborgen bondgenoot yhwh]
en "ZIJN/HAAR
NORMEN".

Het
gaat erom
dat Yehosjoea haNatsri haMasjiach
[de z.g. Christos/Christus] werkelijk 'onze Heer' is en dat we
'door "HEM/HAAR" 'be-heer-st'
worden en DAARIN verder
groeien ...

Niet
iedereen
die in de EEN
of Andere vrome godsdienstigheid
zijn mond VOL
van Hem heeft en zegt
"HEER, HEER!",
zal "G d's koninkrijk der hemelen op aarde"
ook werkelijk 'binnengaan':
maar alleen
wie doet "De Wil van zijn/haar 'hemelse'
Vader/Moeder".

engel
21 apr 2006 - bewerkt op 15 mei 2008 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 81 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende