in blijde verwachting {2000+} & the times they are
a'changing ...
"tussen ku[r]t & ki[t]ss[ch] is er [misschien wel] 'n mydi~iets"
Bijvoorbeeld de 'gesprekken' van Joke Hoogeveen met "Paulus" [de myDiBoskabouter]? JH, een medium van gereformeerde huize, kreeg tijdens een seamce contact met een entiteit die meedeelde Paulus te zijn! Gestimuleerd door J. K[link] werden er gedurende haar trance diverse vragen aan P. gesteld teneinde wat meer info over zijn leven en zijn tijd te verkrijgen ... Het blijkt nu dat in de 'doorgevingen' van JH voortdurend de esoterische voorstelling van de zogenaamde 'christuskracht', 'de christusenergie in de mens' en 'de eenheid met het goddelijke' naar voren komen.
Kort geformuleerd: een deel van de mens is 'EEN met "G D"'; datgene waar de mydimens mee EEN is kan ook "Yehosjoea haMasjiach" genoemd worden? "Jezus is naar de aarde gezonden" om de mydimens zich bewust te doen maken van 'de gezalfde in je'! P. zegt: "De christus in jezelf is als het ware een stukje van 'g d's energie'". Wanneer een mens zich op deze energie richt of eruit leeft dan kan hij liefde in de wereld verspreiden. U die bereid bent in verbinding met 'de Christus' in uzelf te werken, VOEL wat het u te zeggen heeft, ieder van u en aksepteer onze liefde!"
In 'de gesprekken met P.' komen we niet tegen dat 'de Christus een zeer hoge entiteit is'? Evenmin vernemen we enige nieuwe feiten over het leven van Yehosjoea van de "Universiteit van Harderwijk"!
NOG 'zo iemand': 'de doorgevingen van Zohra' ... E.W. Bertrand-Noach [geb. 1928], die zich later Zohra zou noemen, zag in 1974 plotseling in een trance een verschijning van een hogere entiteit, die Hazrat Inayat Khan bleek te zijn? Vanaf DAT moment is er steeds contact met 'de andere werkelijkheid' en hebben diverse 'hoge entiteiten' door haar gesproken! ZO komen we meester Morya tegen en tenslotte in 1982 als 'laatste meester' Jezus of 'de Christus' ...
HET gedachtegoed dat via Je zus en de andere meesters is doorgekomen, is uitgesproken esoterisch. Bij nadere bestudering kunnen we ontdekken dat haar denksysteem zeer sterke overeenkomsten vertoont met dat van Alice Bailey [waarover we het al eerder hebben gehad in sommige mydiverhaaltjes?], van wie Zohra overigens aangeeft nooit gehoord te hebben.
ALS het over hem zelf gaat, geeft DEZE Jezus duidelijk aan HOE de verhoudingen liggen! HIJ is niet identiek met de Christus, maar hij mocht tweeduizend jaar geleden 'de christusgeest of het christusbewustzijn' dragen. De BEDOELING hiervan was om aan te tonen dat een mens in volledige eenheid met dit christusbewustzijn kan leven, ofwel dat hij de goddelijkheid van zichzelf realiseert. NADAT deze Jezus heengegaan was, is er sprake van de 'wederkomst'. DIT houdt in dat de mensheid in de loop der eeuwen dit christusbewustzijn in toenemende mate in zichzelf zal realiseren.
DEZE Jezus kmot in het innerlijk van de mens en in deze tijd vlak voor het aanbreken van het Aquariustijdperk zal deze realisatie des te sneller gaan. HAAR Je zus merkt op volgens haar "Z":
"Voorwaar ik zeg u, toen ik mocht zijn de Christus voor u, 2000 jaar geleden, zo ben ik geweest in andere vormgevingen van de ENE waarheid, in andere materialisaties daarvan. Voor u was ik de Avatar die de Christus droeg. Voor anderen was ik de Avatar die hen tot "G D" kon brengen. Wat ik als de Christus tot u mocht brengen, was de genade van de vergeving, door de liefde "G d's", zo diep werkend dat ik daardoor voor U mocht openen een nieuw tijdperk."
Toen ik voor u de zonden der wereld op Mij nam, heb ik daarmede een nieuw tijdperk ingeleid. Waardoor hetgeen gij in deze 2000 jaar tot u genomen hebt als lering, volkomen waarheid is. Doch ik zeg u dat hetgeen in het tijdperk van 2000 jaar geleden in de evolutie van het menselijk brein en de realisatie daarna in het denken, spreken en handelen kon komen, van een heel andere aard was dan hetgeen nu door deze woorden, tot uw bewustzijn kan doordringen.
Door de Vader gegeven mocht ik de Christus zijn, Verlosser, die door de totale overgave aan de Vader het wiel van karma, de machten der duisternis en het kwaad zich heen mocht laten gaan opdat het zich kon losmaken uit de bewustzijns der mensheid ...
Doch nu, voorwaar ik zeg het u, gij zijt gekomen in een nieuwe evolutiespiraal, waardoor gij het punt van vernieuwing, het nieuwe leven voor het menselijke ras op deze planeet door Mij geven, nu kunt continueren. Herinner u, ik heb gezegd: Ik was de Poort. Gij gaat erdoor heen. Blijft gij slechts ten dele bewust van hetgeen Ik u heb mogen aanreiken, of kunt gij nu in uw totale bewustzijn van de Vader komen tot de Christus in uzelf, zodat hij, iedere mens een Christus kan zijn in zichzelf.
DEZE Jezus doet dus via Z. geen uitspraken over zijn leven. Toen ik Z. een vraag stelde over het leven van "Y" in India, kwam er wel een reactie van Y door haar, maar over het thema zelf werd uiteindelijk niets gezegd. We komen wel een uitspraak over Judas tegen:
Ziet gij, Mijn broeder, Mijn zuster, dat juist Judas Mijn hoogste broeder was, waardoor Hij en juist Hij alleen, die macht kon krijgen opdat kon gebeuren waartyoe ik was voorbestemd. En dat slechts Hij datgene kon laten gebeuren vanuit Zijn zijn, waaraan ik Mij in Mijn volledigheid heb kunnen overgeven. En door de liefde die ons allen verbindt en die Mijn hoogste broeder Judas en Mij verbond, kon geschieden wat ik u heb mogen geven, 2000 jaar geleden.
We kunnen constateren dat we in de doorgevingen aan Zohra GEEN specifieke nieuwe info ontvangen over het leven van Je zus? De inhoud van de doorgevingen is geheel in de lijn van de bekende westerse esoterie, zoals we die kennen en al eerder diverse keren tegenkwamen en zoals ook al wel besproken werd in allerlei voorgaan mydiverhaaltjes in de afgelopen jaren! Het is verder nu toch wel duidelijk dat de "Jezus" die HIER spreekt door Zohra wel als iedentiek wordt gezien met 'de Jezus in de bijbel', ook al is 'de boodschap' van 'deze Jezus' niet dezelfde als die van de door haar zich openbarende 'persoonlijkheid' ...
Een ieder trekke maar zijn of haar eigen conclusies, gevolgtrekkingen tussen uiterste 'verlichting' & diepe 'duisternis': wat voor de EEN (JE)'zus' is, is voor de ANDER nu eenmaal (JO)'zo'?
't is toch eigenlijk heel simpel [TE simpel als je het mij vraagt], maar ieder gelooft wel wat: de een of andere god of goden, iets politieks, mode en/of je eigen lichaam/geest, groepsbewustzijn/ergens bijhoren, opleiding en/of werk, hobbies, boeken, films, vakanties dichtbij of veraf ... dus het enige wat ik doe is schrijven over wat mensen bezielt, wat ze drijft, aanspoort en/of tegenstaat: toen we nog in 't stenen tijdperk leefden met enkele miljoenen waren er al verschillen in geloven en doen of juist niet geloven en absoluut NIET doen; nu er miljarden mydimensen zijn en er nog steeds veel teveel bijkomen verschijnen en verdwijnen er nog steeds religies en 'manieren van voelen, denken, doen en laten'; 'iedereen gelooft dus wel wat' & DAT verschilt net als smaken, voorkeuren, [on]begrijpelijkheden en wat dan ook ... en in mydi kun je dus altijd wel mensen vinden die jij wel begrijpt en/of die jou wel begrijpen? en zovoorts et cetera and so on und so weiter ensow?
in DIT mydigeval gaat het dus over mensen die zeggen 'stemmen' te kunnen horen, in 'trance' gaan, onder 'hypnose', 'regressie', paranormaal of 'helderziend' zeggen te zijn en dan [net als in dromen of onder drugs] vanalles en nogwat 'ervaren', 'doorgeven', 'channellen' of hoe het 'het' ook maar willen noemen: 'n beetje vreemd, dat wel, maar soms ook wel lekker en 'een beetje anders' [wat natuurlijk NIET wil zeggen dat ik het met ZE eens ben!]; maar als je weet waar je het NIET mee eens bent dan kom je misschien vanzelf wel uit bij waar je 'het wel mee eens bent' en als je iets niet begrijpt dan blijven er altijd nog heel veel dingen over die je WEL kunt en'of wilt begrijpen: oefening baart ...?