hobbelpaardberijdende hijgers & haatverspreiders?


*

2006
advertenties
sterreklames
stereotyperingen
homochimphijgers
oliebollenacties
loverboys
en
sow



Rassen,
stammen,
maatschappijen van volken en naties met vlaggen,
talen en dialecten vol van tradities
enzovoorts:
iedereen
hoort ergens bij
ofsow ...

Maar
als
dat
uitgroeit
tot racisme,
stammenoorlogen
& burgeroorlogen,
volkerenmoord &
opgepept nationalisme,
het verbranden
of vereren
van vlaggen en taalstrijd,
dialectische chaos,
traditie-vernietiging
of -afdwingen,
vereren,
dienen en
ophemelen,
loven en
prijzen,
verketteren
en verpletteren en veretteren
zoals je elke dag kunt zien
en horen en lezen
in de media,
DAN
wordt
het
zwartwitdenken,
genocide, slavernij,
uitroeien, fascisme,
vlag & bloed en bodem-
wimpelgedoe,
bekvechten, heksenjacht,
mestkarren met pek & veren,
afgoderij en een herhaling van wat zich
al die duizenden jaren
al bijna overal
afspeelt.

Ze
lijken
en zijn misschien wel
heel onschuldig
en veelvuldig:

de
aanhangers
met hun boerenoorlogen en al die
communistenlovers/haters,
dikvoormekaarshows,
erewieeretoekomt,
fuehrerbevelen,
vergrijsde gods-diensten,
haatcampagnes,
ideologische hijgers,
jodenkampen, kukluxklanners,
extreme secten en fanatieke brul- & juichmassa's,
lonsdalelijkenpikkers, monarchisten,
nationalisten,
ondergrondse bewegingen,
paria's,
querulanten,
roemruchte strebers,
treinmachinisten,
uitvreters,
vuilnisbeltbewoners en
villawijkers,
links- & rechtextremisten,
modale goedbedoelenden,
wildwestcowboys & -girls met indianen,
cops- & robbers, gangsters & rappers,
xenofoben, ijsberenjagers en andere zuiplappen,
zottekoppen, zapverslaafden & diverse zulthoofden,

maar als
puntje bij paaltje komt
dan verandert
het mooie, schone, goed functionerende,
interessante, moedige, dappere, gevoelige, boeiende,
komische en
eeuwenoude in bomaanslagen,
smerigheid,
honger en gebrek, saaiheid,
verraderlijke lafheid,
keihard uitroeien zonder pardon
en met een beroep
op de 'eigen groep' als de bron
van al dat moois
dat ooit was
en NU
bedreigd schijnt te worden
door "DE Vijand"
die dan ook
koste wat 't kost
totaal vernietigd moet worden als
een rattenplaag uitgeroeid
omdat
DAT Doel
alle middelen heiligt
tot en met het gebruik van atomaire,
biologische en chemische
strijdmiddelen
aan toe.



Ik
hoef
de heren en dames haatdragers
verder niet bij naam
te noemen
eigenlijk,

want je komt ze
elke dag
weer tegen
in HET Nieuws
EN
in DE Media
&
myDi?

liefdesverdrietverliefd
huilennahnahengelgemeenverward
gaap!bah!blozensneakyboosverdrietig
cool!erg vrolijkknipoogvrolijk
verliefdliefdesverdriet
10 feb 2006 - bewerkt op 07 mei 2008 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 81 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende