hachelijk hachee hachje met 'staartjes' & baardjes
*
"Emsilatnemadnuf
&
Dextremisten"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
DE
SJIIETISCHE
AYATOLLAHS
IN IRAN
zijn,
net als de wahabisten uit Saoedi-Arabia,
'fundamentalisten':
gelovigen die terug willen
naar de leefregels uit de basistekst,
de KORAN?
De
fundamentalisten
in landen als Pakistan, Soedan, Algerije,
die roepen om 'terugkeer' tot de sjaria,
willen de politieke macht veroveren,
respectievelijk
behouden.
In
Afghanistan
is dat de Taliban een tijdlang gelukt
[totdat de westerse troepen een eind maakten
aan hun bewind]!
OPVALLEND
bij de fundamentalisten
is de krachtige repressie van de vrouw;
HUN in de islam toch al geringe vrijheid
wordt nog sterker ingeperkt en ZIJ moeten zich geheel hullen
in een [liefst zwarte]
chador?
"MANNEN"
laten vaak hun baard staan
als teken ven 'gelovigheid'.
FUNDAMENTALISTEN van ALLE geloven
doen overigens meestal NIET aan geboortebeperking:
men neukt zich suf {?} want het krijgen van kinderen is immers
een dienst aan "G D",
en TEGELIJK aan de MACHT van
de GROEP!
ONDERDEEL
van de islamitische leer
is ook de djihad,
wat letterlijk 'inzet voor de islam'
betekent,
maar gewoonlijk gebruikt wordt
als aanduiding voor een zogenaamde 'heilige oorlog'
tegen alle 'ongelovigen' {kafiers}
EN tegen hen die
[in HUN ogen]
niet de JUISTE vorm van islam
aanhangen ...
~*~
OOK
joden en christenen
kennen HUN 'gewelddadige'
fundamentalisten.
Maar anders dan dezen
gaan sommige islamistische fundamentalisten vaker {?} over
tot het gebruik van terreur om hun 'doelen
te bereiken'?
DAN zijn het dus 'extremisten': internationaal 'islamisten genaamd'!
In Egypte
was in 1930 de Moslim-Broederschap
EEN van de eerste extremistische groeperingen
en HAAR motto gold [en geldt] OOK voor vele ANDERE extremisten:
"ALLAH is ons ENIGE doel.
de profeet Muhammad onze ENIGE leider.
de Koran onze ENIGE grondwet,
de djihad ons middel & de dood in dienst van ALLAH
onze hoogste
wens!"
In Algerije
hebben islamisten,
DAAR salafisten geheten,
duizenden {?} mensen van alle leeftijden vermoord,
soms hele families in een dorp:
maar islamisten keren zich VOORAL
tegen het 'westen' ...
~*~
ROND
de recente eeuwwisseling
baarde de groep Al Qaeda onder leiding van
de Saoedische 'bouwvakker'/aannemer
Osama Bin Laden,
zeer veel opzien met HAAR terreuracties.
ALLESOVERTREFFEND waren op 11 september 2001
de zelfmoordaanslagen met vier gekaapte passagiersvliegtuigen
door negentien hoogontwikkelde {?} jonge moslims
[de meesten uit Saoedi-Arabia]
op de Twin Towers van 't WTC in New York,
het Pentagon [en het Witte Huis?]
in Washington ...
Tegen
de drieduizend mensen
kwamen om en de materiele schade
was enorm.
SINDSDIEN
is de houding van het Westen
tegen de moslimwereld
aanmerkelijk verstrakt,
OOK al omdat in DEZE wereld door velen
het 'moslimdaderschap'
van de aanslagen niet publiekelijk wordt erkend
[of heimelijk toe~
gejuicht?] ...
In het
Midden-Oosten
wordt namelijk nog massaal geloof gehecht
aan allerlei bizarre complottheorieen:
[alles zou het werk zijn van de Amerikanen zelf en/of
van de Israelische geheime dienst, de Mossad] &
men redeneert ongeveer ook als volgt ~ moord en zelfmoord
zijn verboden in de islam,
DUS waren de daders
geen moslims?
[/groen
ONMISKENBAAR
zijn islamisten uit op de vernietiging van westerse ideeen en instituties:
HUN TERREUR richt zich tegen zowel westerlingen, met name Amerikanen [Joden, Christenen & 'ongelovige' kaffers], als tegen bijna alle andersdenkenden
in eigen land!
NA
al de aanslagen in Afrika & Asia
werd op 11 maart 2004 ook in Europa, in Madrid,
en later in London {?}, hun terreur
aan den lijve
gevoeld!
Hoe groot
hun aantal en hun aanhang is,
zal de toekomst ons
leren.














Asih, man, 81 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende