
IK smul
van dit soort informatie:
het is net zoiets als in je lagere schooltijd boeken lenen uit de 'volwassenbibliotheek'
en dan gaan spijbelen met fietstassen vol
met interessante boeken!
OF later
aan het begin van het schoolseizoen
alle nieuwe schoolboeken door te razen uit pure nieuwsgierigheid en dan de rest van de tijd
vooral te besteden aan 'spannende boeken'
en zwerftochten door bos en hei?
EN dan
of de 'duvel ermee speelt'
moet je rond je achttiende levensjaar worden opgeroepen
om 'het vaderland te dienen' [terwijl je vader door soldaten is doodgeschoten],
je moet wachten om 'uitentreure gekeurd & herkeurd' te worden terwijl je alleen maar erkend kunt worden
als 'dienstweigeraar' als je serieuze 'religieuze
bezwaren' hebt ...
IK had
VOOR die tijd al
mogen werken in psychiatrie & revalidatie
met zwaar geestelijk gestoorden en ernstig lichamelijk gehandicapten en DAN moet ineens
24 maanden bladeren harken 'tegen de wind in' in een barakkenkamp in Vledder,
niet zo heel ver van Kamp Westerbork/Hooghalen
en Kamp Erika bij Ommen ...
Herhalingsoefeningen:
opa Chai kletst er weer eens een wild end op los
en verliest zich in herinneringen aan een wild leven in tientallen landen vol met Arabieren, moslims en
andere merkwaardige autoallochtone volksstammen waar NU zoveel over 'te doen is' ~
Israe//Palestina, Jordania/Egypt, Turkije/Iran/Irak, Afghanistan/Pakistan &
India tot en met Japan &
the Old USSR ...
EERST
loop en fiets je je 't apezuur
om maar vooral NIET in saaie schoolbanken te zitten;
DAN ga je werken in de gezondheidszorg met psychiatrische patienten, in revalidatiecentra en met
bejaarden; VERVOLGENS moet je twee jaar 'soldaatje spelen' terwijl in Vietnam de napalm met tonnen op scholen wordt geworpen en hele bossen worden ontbladert met Agent Orange;
je trekt door alle 'heilige' streken die er maar te vinden zijn onderweg;
ik zeur weer eens voor de zoveelste keer: het istotaal zinloos
om dit soort mydiverhaaltjes
te blijven herhalen?
MAAR 'T HELPT WEL!
DE~SENSITIZATION: voordat je 'het' beseft is ALLES voorbij ~
'ouwe koek' & ga je de lege zwarte gaten invullen met vragen die je TOEN hebt 'overgeslagen' ~
HOE zat dat nou eigenlijk met al die kerken, scholen, ziekenhuizen, concentratiekampen,
jeugdherbergen, Nederlandse Spoorwegen en de Nationaal Socialistische Beweging,
Anton Mussert, Rost van Tonningen, Raymond Westerling, 'oostfrontstrijders',
'uniformdragers', 'verraders en verzetslui',
King Kong & Prins B.
von L.B.?
En
'what about the two
thousand
years'
met H
oekse & K
abeljauwse twisten,
Hunebedbouwers & Romeinse legioensoldaten,
Middeleeuwen en godsdienstoorlogen,
hete, warme, koude, lauwe wereldoorlogen
& politionele acties & diverse soorten
heksenverbrandingen,
Verlichtingen, 80-jarige oorlogen,
slaventransporten,
apartheid, koloniale avonturen
all over the world,
jodenvervolgingen en kruistochten,
heilige schriften en
al die 'andere'
hoogstmerkwaardige
aanverwante mydiverhalen & doldrieste
krankzinnigheden ...?
Ik
lijk wel
een alternatieve 'ratelband' die alsmaar doorkletst,
tot dattie zelf niet meer weet 'waar het
eigenlijk over
ging' ...













:love

:-)








IK stop
voordat ik gek ga worden
als ik dat al niet was:
tijd voor 'iets anders' voor de
'broodnodige afwisseling' van
'geestelijke & lichamelijke spijs'
of 'sowiets'!