26991@1882 schreef Leon Pinsker 'Autoemancipation'


waarin hij
stelde dat het
joodse probleem ook nu
nog steeds nèt zó actueel
was als vroeger? 't Probléém kwam
erop neer dàt er altijd wel weer joden waren
die niet kònden assimileren in landen waar ze in de minderheid waren!
Er bestond in díe situatie geen basis voor voldoend wederzijds respect
tussen joden en niet-joden!?

DE NATIES VAN DE WERELD,
ZO SCHREEF LEPI, BESCHOUWDEN JODEN ALS LID VAN 'N 'DODE NATIE'?!
DE ANGST VOOR DE JOODSE GEEST WAS AL EEUWEN OUD EN LAG ZÓ NOG STEEDS TEN GRONDSLAG ÓÓK
AAN 'DE JODENHAAT VAN HIER EN NU'!? HET VOOROORDEEL TEGENOVER DE JODEN WAS IN DE LOOP DER TIJDEN
ÈN LOKATIES TRADITIONEEL DIEP VERANKERD GERAAKT IN HET GEDACHTEGOED VAN NIET-JODEN ALS RASSENHAAT, ANTISJEMITISME ETCETERA!

Die Jodenhaat hàd tot TÀL
van beschuldigingen aan het adres van de joden geleid:
al vele eeuwen lang waren joden beschuldigd aan de moord op Yehosjoea, het drinken van het bloed der christenen,
het vergiftigen van waterputten, eindeloze woekerpraktijken en de daar aan vastgeknoopte uitbuiting van boeren & vijandschap
tegen alle niet-joden? Dergelijke beschuldigingen misten zonder uitzondering al heel lang elke grond - ze waren ooit verzonnen
om zo het geweten (indien aanwezig) van jodenbeulen
nog enigszins te kunnen sussen?

ZÓ (RAK KACH) WAREN JODENDOM EN ANTISJEMITISME
ALTIJD ONLOSMAKELIJK MET ELKAAR VERBONDEN GEWEEST
SINDS DE VELE MILLENNIA VAN HUN ONT- & BESTAAN: ELKE VORM VAN STRIJD TEGEN DEZE MISSTAND
WAS TEVERGEEFS GEBLEKEN? IN SCHRILLE TEGENSTELLING TOT ANDERE VOLKEN
WAREN VOORAL DÉ JÓDEN ONVERMIJDELIJK EEUWIGE 'VREEMDEN',
'DE VIJANDEN' & DÙS VUIGE VALSERIKEN!!

ZE WAREN NIET GEWOON GASTEN IN 'N ANDER LAND:
ZE LEKEN MEER OP ONGENEESLIJKE BEDELAARS, EEUWIGE ASIELZOEKERS
EN ONVERMIJDELIJKE VLUCHTELINGEN DIE NOG 'T LIEFST
VOLKOMEN ZOUDEN MOETEN WORDEN UITGEROEID
VANWEGE HÙN EIGEN SCHÙLD!!

't Isolement van de jood, zo zei LP,
kòn niet meer door emancipatie opgeheven worden,
aangezien hij voor eeuwig & altijd een vreemde is èn gebleven wàs.
De joden konden dan ook al met al welhaast niet anders dan zich als apart volk herenigen:
deze joodse strijd "voor hun eigen tehuis" kende 'n onvervreemdbare rechtvaardiging, eigen aan 't streven
van èlk onderdrukt & vervolgd Vòlk; hoewel dus hun streven op allerlei manieren gedwarsboomd zou blijven worden,
móest die strijd voortgaan - de joden hadden geen andere manier
òm aan hùn hopeloze situatie & zondebokstipulatie te
ontsnappen?! Wáár ze ook woonden:
vervolgde joden hadden nú
't recht op
'n veilig
thuis.
08 jan 2017 - bewerkt op 10 jan 2017 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 80 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende