van de ene bil op de anderevanjeklitsklatsklandere

~ "myDiKlatsch" ~



HET
'myDiManuscript'
over ISSA
had ongeveer de volgende
inhoud:



IN
HET KORT
wordt er eerst iets gezegd
over de geschiedenis
van Israel!

Door
de toorn van "G D"
kwam het volk in Egypte,
maar het werd bevrijd
door de zoon van de farao,
MOSSA:



deze
was zeer geinteresseerd in de 'g d' van isreal
toen er een verschrikkelijke ramp had plaatsgevonden
omstreeks {?}
1234 voor Chr.
[de ontploffing
van thera@sarotini&tsunami!]
wist hij zijn vader te overtuigen
dat deze zijn vader te overtuigen
dat deze ramp veroorzaakt was
door het gevangen houden van dit volk
in slavernij


wanneer
dit volk in palestina gekomen is
zien we dat de israelieten 'g d' voortdurend
verlaten
totdat ze zich bekeren
waarna 'g d' weer naar hen
luistert


daarom
wordt na verloop van tijd ISSA geboren
die reeds als kind de mensen oproept
om zich te bekeren
en zich te reinigen van hun
zonden


als
ISSA dertien jaar is
moet hij volgens de gewoonten van zijn land
trouwen
ISSA wil dit niet {!}
en vertrekt in stilte uit zijn huis
[net als de 'verloren
zoon' ...]


hij
reist ver weg
en komt aan in de PUNJAB
& RAJPUTANA
{RAJASTHAN}


DAAR
ontmoet hij JAIN-monniken
die hem vragen om te blijven


hij wil [alweer?] niet
en trekt verder naar JUGGERNAUTH
[puri in orissa - jagannatha/krishna-tempel] aan de indiase oostkust
waar hij de veda's bestudeert
en leert hoe te genezen & duivels
uit te drijven


gedurende
zes jaar trekt hij in die omgeving rond
daarbij plaatsen bezoekend als benares/varanasi
& tajagriha/patna


DAN
ontstaat er een conflict
[DAN pas & ALWEER?!]
ISSA preekt tot de laagste kasten/klassen,
de vaisya's & de sudra's
zeer tegen de zin van de twee hogere kastes
de brahmanen en de
ksatriya's


"G D"
heeft iedereen gelijk gemaakt
zegt ISSA


OOK
ontkent hij de goddelijkheid van de veda
en van de godendrieeenheid brahma, vishnu &
shiva


IMMERS
"g d" de schepper
is de ENIGE & WARE
g d


hij
verwijt de priesters bedrog
en leugen
roept de mensen op
om de armen te helpen
niemand te schaden en niet
te begeren ...


voor
alle zekerheid
trakt ISSA naar het noorden:
hij komt in het 'gothamide-gebied'/gautama-area
waar sakyamuni werd geboren
en gaat daarna
naar NEPAL en de
HIMALAYAS


hij
bestudeert de boeddhistische pali-sutra's
roept op tot vergeving der zonden en tot contemplatie
op de koninklijke persoonlijkheid van
"G D":


hij
protesteert tegen bijgeloof
en vooral tegen het
brengen van
offers


zijn
succes is groot
de mensen geven de goden op
en aanbidden de WARE
"G D"


doch
de geestelijke leiders willen dit niet
{alweer niet?!}
en vragen om een bewijs van zijn
'godsgeloof'


ISSA
weigert dit
{again & again!}
en deelt mee dat
EENS
aan het eind der tijden
zal BLIJKEN
'wie gelijk
heeft'


OPNIEUW
vertrekt hij
en nadat hij ook hier weer
zes jaar is gebleven
komt hij NU in PERSIA
aan:


de
priesters
nemen hem na korte tijd gevangen
omdat hij ZOROASTER beledigd zou hebben
doch DAT blijkt later onjuist
te zijn:


ISSA
riep de mensen op
om de zon niet meer te aanbidden
want OOK de zon is
'een schepsel van
g d'
nooit kan vuur
een 'middelaar' zijn ~
"G D" is goed
en g d zal EENS
'alle mensen
oordelen'


de leiders
achten het dan verstandig
om ISSA los
te laten

knipoog
cool!
boos
sneakyblozenhuilen
engel
verliefdliefdesverdrietverliefd
07 mrt 2006 - bewerkt op 10 mei 2008 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 81 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende