WAT NIET VOORBIJGAAT, WAT NIET ONDERGAAT, MAAR KÒMT, ÒP ONS ÀFKÒMT ÌS 'G DS REGEREN', ZIJN RÍJK, VREDE ÈN GERÈCHTIGHEID: DAARVOOR ALLEEN WÒRDT ÒNZE ÌNZÈT GEVRAAGD! DE MÈNSCHELIJKE KEUZE "VÓÓR G D" IS GÉÉN VRIJE KEUZE, VÉÉLÉÉR EEN KEUZE DÍE VRÍJ MÁÁKT, EEN KEUZE WAARDÓÓR JE VRÍJ WÒRDT? VRIJHEID VIND JE ALLEEN ALS JE BEVRIJDT WÒRDT!!
Want we verkéren immers àltíjd àl ìn slavernij èn knèchtschap? Dé mèns móet dááròm wòrden lòsgemaakt vàn al de bindingen waarin we vàstzitten: áán díe mènselijke kéuze vóór g d gáát g ds vrijmakende kéuze vóór dé Mènsch vóóràf! Híj/zij/hèt verkíest òns MÈNSEN: ìs ìmmers óók 'dé g d díe zèlfs Mènsch wòrdt'? Ònze kéuze vóór g d kàn niet ànders zíjn dàn 'dé bevèstiging vàn g ds keuze vóór òns'!!!
Dé 'G d díe 'n Verbònd slóót met mènschen' èn díe dàt bezégelde mèt zíjn Mènschwòrding hééft dáárméé dé Mènsch úitverkozen: hij ìs dé 'G d vàn mènschen' en àls WÍJ vóór hèm/Háár/hèt KÍEZEN dàn ìs dàt níet ànders dàn déze wáárheid óver òns LÁTEN gèlden ZÓDÀT we vanuit onze slavernij ònze wáre vrijheid kùnnen vìnden?! Wij beámen dàt G d ònze G d ìs & daarvoor willen we zèlf óók KÍEZEN: zó hééft g d vóór dé Mènsch gekózen & WÍJ bevèstigen díe keuze van g d vóór dé Mènsch door middel van ònze kéuze vóór hèm/Háár/hèt.
Wàt ànders Zóu Ònze Díenst, wàt ànders zou onze redelijke eredienst vlg. ROM 12:1 kùnnen zíjn, dàn déze díenst van de menselijke g d, díe vàn òns mènschelijkheid vráágt? Àls 't inderdaad zó ìs dàt dé Mènsch úit Afrika kwam naar de rest van de wereld via "Noordoost" dóór de slenk, Sinaï/Arabia, Kanaän, Palestina, Israël, Assyrië, Babylonië, Chaldea, de Arava èn Egypte, Perzië, Fenicië, Griekenland, 't Nabije Mìdden Oosten, Hebreeën, Jóden, christenen, moslims, boeddhisten, hindoes, natuurgodsdiensten & allerhande afgoderijen met offers, altaren, wetten, regels, natuurverschijnselen, zíeners, profeten & 'alle mensen van goede wil', die elkaar wederzijds beïnvloeden & nog steeds 'beter leren kènnen' dankzij sterren, planeten, kometen, meteoren, meteorieten, 'stardust' & de evolutie van de planten & de (andere) dieren, dan leert 'ook g d zichzelf beter verkènnen via ons' zoals wij elkaar 'beter kunnen begrijpen dankzij hem/haar/het'?