tering


*

ALS
ik ergens
de pest in heb
wat betreft de zogenaamde
"MODERNE MEDIA"
dan is het wel
de onbegrensde kuttige lulligheid
van reklame, advertenties,
seksprogramma's en stompzinnige belspelletjes,
propaganda, verkoopstrategie,
botte populariteit
en aanverwante
waanzin!


En het
lijkt soms wel
alsof ook myDi totaal overspoeld wordt
door mode,
geld, hopeloze verliefdheden, jaloezie, wedstrijden in botheid,
oppervlakkigheid/truttigheid,
aanprijzerij, goedkope marktkooplieden,
haat en nijd, streberigheid en volkomen waanzin over het 'zelf',
'ouders', 'school', 'werk'
& WHATEVER ...


Alsof er
niets anders op de wereld zou zijn
dan modieuze niksigheid, opgeblazen vertrossing en tampatampons,
en alles wat daar tussen
in zit?


Gelukkig
zijn niet ALLE myDi'ers ZO,
maar soms twijfel ik best wel eens aan mijn 'aanwezigheid' hier!

Zijn het 'leeftijdsverschijnselen'?

Is het de "Zeitgeist"
ofzo 'iets'?


Elk
vogeltje zingt,
stinkt, blinkt, ringt, klinkt, hinkt, pinkt en 'wat dan ook'
zoals het gebekt, lekt, gekt en behept is,
maar toch schijnt er een levensgroot
verschil te zijn
tussen 'dezen en
genen'?


En
dat blubbert en blabbert
allemaal tegelijk dwars door elkaar heen:
het lijkt de Tweede Kamer wel,
of de United
Nations?


VOOR- & TEGEN-
stemmen, beleidsbeslissingen, corrupte polici & zakenlieden
en die hele horden van jonger stemvee & koopzuchtige lauwe luchtballons die
NOCH aan de de grond blijven NOCH opstijgen:
halfzacht op-en-neer-gestuiter van
plastic dat sterft aan betekenis
of zingeving ...


DIT
is ook maar een momentopname
van hoe ik iets ervaar: waar ik van walg en wat ik WAARDEER!
En soms is het ook inderdaad 'verdomd' moeilijk om te kunnen onderscheiden
wat WEL van belang is en wat volkomen
KRANKZINNIG
is?


Maar
probeer ten minste
om IETS verder te kijken dan je eigen hier en nu:
het blijft van het allergrootst belang om uiting te geven aan
wat je ook maar voelt, denkt, doet, laat, wilt en/of waar je aan twijfelt,
maar denk OOK eens aan andere tijden, mensen, plaatsen,
verhoudingen en vooral
mogelijkheden!


ALWEER
'bejaardenbedtijd':

ik hoop toch, ondanks alles, dat ik niet de ENIGE
'hoogbejaarde' blijf tussen al dat 'jonge grut'
~
wat MIJ betreft hebben ALLE leeftijden,
karakters & persoonlijkheden
elk ander nodig en kunnen
we eigenlijk NIET buiten
elkaar.

engel
{+ alle andere 'smileys &
emoticons'}

verliefdliefdesverdrietverliefd

28 jan 2006 - bewerkt op 03 mei 2008 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 81 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende