seks, drugs & rock and roll {69+}


Oververmoeid
in slaap gesukkeld
en gedroomd
van krokodillen, slangen
en apen!

Wel toepasselijk voor myDi:
al die oermonsters met scherpe tanden
die virtueel liggen te slapen
of uit vraatzucht
zo nu en dan flink de tanden in zetten
in wat dan ook,
glibberige geile puberacies
& liberacies op zoek naar meer seks en geld
en hele horden homomachobonobo's die het ene moment
hun agressie botvieren
en het andere zich verliezen in seksuele
fantasie?

't Is lentekoud
en er staan weer eens
miljarden sterren aan de
hemelkoepel ...



En opa Chai
kijkt terug op zijn jonge jaren in Irminloo & A'dam,
kunstakademie{s} & verpleging{en},
z'n weigering van het Ministerie van Oorlog en 't rondzwerven
door tientallen landen tussen Holland & Bolland,
Veluwse zandverstuivingen, Midden Oosterse ruines,
Decima & Birobeidjan.

Steentijdkinderen
waren niet alleen bang, maar ze wisten ook niet
wat spelen was ...

Leren schieten
met pijl en boog en hoe je
zo'n wapen maakt!

Welke dieren
je kon eten en welke niet,
welke planten giftig waren en
welke eetbaar?

Hoe je vuur maakte,
een stenen mes of en scherpe speer,
kleine hutten bouwen om je te beschermen
tegen regen, hitte
en kou ...

Spinnen
en kevers, wormen en kleine visjes:
als het maar eetbaar was
en je in leven kon houden tot
de volgende dag!

The name
of the game is
'overleven' ...

Leven
in minstens twee verschillende werelden, op twee verschillende planeteen,
tussen twee melkwegstelsels?

Natuurlijk wonen er
zowel hier als daar mensen die moeten eten,
drinken en slapen.

Wij kunnen allemaal zien,
ruiken, voelen, proeven, beminnen en haten
en we planten ons allemaal voort tegen de klippen des tijds
en sterven vroeger of later!

Maar daarmee
eindigen de overeenkomsten.
Hopelijk slaag ik er zo nu en dan in
om in de loop van mijn mydiverhaaltjes mijn persoonlijke ervaringen
met die twee [en tussenliggende!] werelden
tastbaar te maken,
door te vertellen wat ook mij heeft gevormd
en misschien lukt het me zo nu en dan
om in diverse mydibespiegelingen
ten minste een luisterend oor,
een ziend oog en een levendige
grijze massa met belangstelling te vinden
voor het wezenlijke
tussen deze 'beide' werelden
zoals ik [en ook enkele
'anderen'!]
die zien?

Het leven
raasde aan mij voorbij
als in een wervelstorm: hij komt,
zuigt me mee, slingert me heen en weer tussen
haast en drukte,
tot ik de indruk krijg dat de tijd
sneller draait dan ik
kan draaien ...

Zo nu en dan
de grote mensenmassa's
die zich voortdurend om mij heen bevinden
en waar ik maar niet aan kan ontkomen
zoals vroeger tot ik nog
klein[er] was:
het lawaai van de Telgterweg
met militaire colonnes in de jaren vijftig
en later de eeuwige bouwput
van de Bijlmermeer
met de rest van
de wereld!

Ruzies
met omringende volksstammen
en familieleden over geld, ontrouw en
liefdeloosheid ...

Ruzie met de buren - om niets!

Geen tijd:
vooral DAT ~
nooit genoeg tijd?

Ik ben me
ervan bewust
dat ook dit illusie is [ijdelheid der ijdelheden & jagen naar wind]
en make believe,
en dat mijn 'oordeel' zo nu en dan
een beetje TE algemeen
en mijn inzicht ook niet echt 'nieuw'
meer is,
maar ik krijg wel gaandeweg
steeds meer het gevoel
dat de mens in de westerse wereld
over het algemeen alleen maar voor zichzelf leeft,
voor zijn eigen welvaart zonder echt
'welzijn'!

Het welzijn
dat we als het ware nooit
schijnen te kunnen
bereiken?

Ik kan mijzelf niet meer
helemaal uitsluiten van deze jacht omdat ik nu ook weer
hier woon na al die 'zorgeloze' jaren op doortocht door de grote wijde wereld
met open zintuigen en
lots of soft spots in
the brain ...

Je gaat
's morgens aan het werk en komt 's avonds
moe 'thuis'?

In die tussentijd
ben je tegen wil en dank ondergedompeld
in de waanzinnige wereld van politie & porno,
politiek & prijzenslag, propaganda & penisvertoon van pol potten,
plagerige postnatale prostituees
en professioneel gedoe tussen plutocratische poliklinieken,
begrafenisondernemers en
het 'wereldwijde' parlement der aandeelhouders,
beperkers &
bepalers!

En
aan het eind van de maand
betaal je al je rekeningen
en zet misschien
het kleine beetje dat er overblijft op de een de andere 'spaarrekening'
of geeft het weg aan eindeloze reeksen goede doelen
dichtbij en/of
veraf?

Van
het eventueel gespaarde geld
kun je je mischien wel een vakantie veroorloven
die je je permitteert
om weer tegen de drukte
van alledag opgewassen te kunnen zijn:
en ZO draait het wieltje maar door
en door ...



DIT
wordt weer eens veel te lang:
straks komt er weer 'een streep door de rekening' zoals in verscheiden mydiverhaaltjes van de afgelopen dagen om wat voor mydiarreeachtige reden
dan ook?

Straks,
later of morgen [ofzo] gaan we misschien wel weer verder
met onze speurtochten door de werelden tussen steentijden en het ruimtevaarttijdperk:
het BLIJFT dus al met al een heen en weer en op en neer bewegen van simpelez zielen op hun verblijf alhier tussen geboren worden en weer
verdwijnen!

Anyway:
in the meantime,
sleep well, dream sweet &
tell us all about
"IT".


blozenengelblozen
24 mrt 2006 - bewerkt op 12 mei 2008 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 81 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende