Rust op tijd uit & de 7de dag is dan 'n 'g ds dag'
RA:
'Yesj zei,
vrij vertaald: "Als
jouw os op de zevende dag in een greppel valt,
laat jij haar daar dan maar liggen zonder enige hulp?"
Nee, natuurlijk niet!
Dàt is een goede reminder voor ons allemaal:
de sabbatdag is er voor de mens & niet andersom:
ik werk nu ook al wel erg hard voor mijn ideaal & dat is:
zoveel mogelijk tijd met mijn familie doorbrengen; mijn gezin is mijn kerk, dus die zo ook allang door iedereen
zogenoemde zevende sjabbatsrustdag is er vooral voor mijn vrouw,
onze jongens, 'n tweeling van tweeënhalf,
en mij!'
"EER JE vader & moeder!"
RA: 'Ik herinner me vooral de chaos, en hoe angstig het was!
Ik begreep niet wat er gebeurde.
Ik was 6 & mijn zusje was 4!
Snel, snel, snel; 't was toen 'n ontsnapping. Mijn ouders waren rijk in Iran, maar ze moesten
in Amerika helemaal opnieuw gaan beginnen. Vooral m'n vader heeft veel last gehad van dit verlies aan status: hij was daarom eigenlijk altijd boos, op alles & iedereen omdat die vlucht uit Iran
de familie verscheurd heeft & ons gezin ontwricht!
Ik wilde als kind helemaal niets
met mijn ouders te maken hebben. Ik ben het mij toen niet somberst geweest, maar ik heb mij waarschijnlijk heel erg geschaamd voor mijn afkomst, en voor onze armoede! Ik nam nooit vrienden mee naar huis en had nauwelijks contact met mijn vader en moeder? Door mijn bekering tot het 'Amerikaans' Christendom deed ik geen gekke dingen: geen seks of drugs of 's nachts wegblijven van huis! Maar ik erkende zo nu al geen enkele autoriteit, was boos en dwars;
a tough kid to raise!
Ik ging op mijn 17e op kamers,
en begin pas toen ikzelf volwassen werd na te denken over die belabberde verhouding
met mijn ouders? Toen het tot me doordrong hóe ondankbaar ik wel was geweest, voelde ik me vreselijk!
Ik heb geprobeerd om 't goed te maken door vaker naar huis te komen èn naar hun klachten te luisteren, maar vooral door te erkennen dat ze ongelooflijk veel hebben opgegeven om hun kinderen kansen op een beter leven te kunnen bieden, want tussen mijn ouders is 't nooit meer helemaal goedgekomen - ze leven onder één dak, daar is alles mee gezegd - maar mijn relatie met hen is nu uitstekend. Ik denk dat die moeilijke eerste jaren i/d USA ervoor gezorgd hebben dat ik heel erg op mezelf ben, & dat ik ook
zo nu geleerd heb om maskers te dragen voor verschillende gelegenheden. Ik kan heel goed doen àlsòf, maar ik ben zo ook
wel iemand geworden die gen diepste begrijpt hóe 't is om multicultureel te zijn?
Dáár is uiteindelijk mijn hele carrière op
gebouwd;
op 't samen-brengen
van verschillende
werelden!"
Mor herinnert zich
de namen uit 't Iran v/d SJAHINSJAH 3 x
met Sue & Koh uit Fresno
& Harbin van '68 & '69:
Tabriz, Qazvin, Tehran,
Cohen, Majid,
Farideh
e.d.!
Asih, man, 81 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
-
O
02 sep 2023
45173193 Je ziet ‘n forse man met donker haar dat
-
O
02 sep 2023
4517225192 De Beul Van Ommen: Om De Dossiers In Te
-
O
02 sep 2023
45171151De tèkst stamt uit de late middeleeuwen...
-
O
02 sep 2023
45170150MóederDrama:Ewa,Miryam,Mia,Els,Ria,Saartje
-
O
02 sep 2023
45169149’t Gegéven van ‘t Láátste Óórdeel is naast
-
O
01 sep 2023
45168148 Víer jaar eerder componeerde Antonio
-
O
01 sep 2023
45 167 147 Alle andere personages in de passies,
-
O
01 sep 2023
45166146’n Link van Liturgisch Spel naar OratorIum
-
O
01 sep 2023
45165-145In de Filmwereld kwam Pier Paolo Pasolini
-
O
31 aug 2023
45163145 De kèrn van ‘n tekstboek voor een muziek-
-
O
31 aug 2023
45161144 De persoon YÈSJ werd in ‘n muzikaal drama
-
O
30 aug 2023
45160 Partij Van De GroenLinkse ArbeidStrijdVlag?
-
O
30 aug 2023
45159pvdgla: Bulderend, dreigend, huilend, zalvend
-
O
30 aug 2023
45158 De titel zou een vingerwijzing blijken naar
-
O
30 aug 2023
45157143PS’Intensiteit Van Hartstocht Ìs Zó Hévig,
vorige
volgende