rivierbed ~ stromend water is 'geest'?!


~*~

Eigenlijk
is wat we doen in mydi
een vorm van 'bidden':
als het goed is
dan spreken we innerlijk met 'onszelf'
en 'de anderen' of
'de Ander'
en DAT IS een vorm van lijden
en genieten ~
al onze diepste gevoelens,
gedachten en daden vinden hun 'uitweg'
in ons gesprek van
'de geest'
...



Liefde is
de motor waarin
al deze aspecten een kans krijgen
om ons leven zin
te geven?!

We twijfelen
aan de zin van ons bestaan
omdat die er niet is:
de enige 'zin'
is ons leven zelf
en die heeft onze fantasie,
ons originele voorstellingsvermogen
in de loop van ontelbare eeuwen aangezet tot creativiteit,
het waarderen van schoonheid
en al wat maar
menselijk is.

We strijden
om te kunnen overleven,
er zit niets anders op dan dit gevecht voort te zetten
zolang we kunnen adem halen
en leven ...

En het maakt
dat we ondanks alles
verwachtingen koesteren
over de geheimen van het leven
op aarde.

WIJ ZIJN
onze eigen en elk anders
metgezellen op onze pelgrimsreis
door het bestaan:
ZO ontmoeten we ons 'zelf'
in 'elk ander' ~
individueel persoonlijk
gemeenschappelijk en subjectief
analyserend tegen
de klippen op ~
al onze klachten en lofprijzingen,
elk woord dat we geven
aan onze gevoelens en datgene wat we ervaren
is m.a.w. 'een
gebed' ~
de bedding
waarin we voortbestaan
en waarin ELK aspect van ons bestaan
samenkomt in 'onze
geest'.

engel
verliefdliefdesverdrietverliefd
cool!blozencool!
~#~
engel
28 nov 2005 - bewerkt op 12 apr 2008 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 81 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende