pink stones in the mydiwall



BLIJKBAAR/SCHIJNBAAR
is 'het'
bijna allemaal
het werk
van 'deskundige'
specialisten?


Theologen
in de kerken,
ambtenaren van de regeringen,
defensieministers voor het leger,
zaakwaarnemers met hun bedrijven
en muzikanten op poplijsten
ter opleuking van brood
met spelen!


Ze
weten meestal
niet meer van "G D"
& Het Leven,
Vrede & Veiligheid,
Rechtvaardigheid & Evolutie,
ze begrijpen niet ECHT meer
van de verwarrende werkelijkheid,
ze zijn geen supergelovigen,
maar waar ze stuk voor stuk voor hebben doorgeleerd,
op zijn gepromoveerd & door zijn gedistribueerd
[als ze hun studies tenminste enigszins
serieus hebben genomen]
is wat mensen over 'g d' &
maatschappij,
over Yehosjoea &
toppopsterren,
over wonderen en
gehoorzaamheid
enzovoort
vertellen:
ze kennen daarom
[of zuigen er]
de noodzakelijke overleveringen
ter overleving op [uit]
hun eigen
specialistische
duimpje
...




DAT maakt hen
geschikte personen om de vraag te stellen:
waar hebben we het eigenlijk
over?





Met vragen
kom je verder
[en breng je mensen verder]
dan met 'geloofsverdediging' & conservatisme.
Die is gratis, want je hebt niet een instantie waaraan je
verantwoording moet afleggen over
je beweringen.




Aan "G D"?

Maar DIE vormt juist
de INHOUD van de LEER die je
verdedigt!




Aan het verstand?

Maar DAT dwaalt volgens de christelijke leer,
als het zich tenminste niet onderwerpt aan
G ds openbaring;
geloofsverdediging als dodelijk misverstand,
het veroordeelt de theologiebeoefening
tot scholastiek,
wetshandhaving tot muggenzifterij
en mierenneukerij, vredeshandhaving
tot moordpartijen,
werkelijk welzijn voor allen
tot welvaart van elitaire klassen en hun aanhangels en
kunst tot moneymanipulations
'at your service'!




Ik zal niet ontkennen
dat het voor de beoefenaars ervan
op hun respectievelijk velden bevredigend kan zijn,
en voor DIE lezers die erin geinteresseerd zijn, OOK heel spannende
lectuur KAN opleveren ...




Maar hebben we er
ECHT wat aan, hebben - liever gezegd - anderen
dan specialisten die met specialisten praten
[al of niet met medeneming van in- een aangevulde enqueteformulieren
& interpretaties door 'vakidioten'], er
ook wat aan?



BEWIJZEN
dat er een "WEZEN of ZIJN" bestaat
hetwelk wij "G D" of 'g d' noemen,
maakt de zaak alleen maar erger.
Dat is net zoiets als de cirkelredenaties van Kafkaeske ambtenaren,
generaals met hun kanonnenvoer,
grootgrutters en royale winstmarges, vakken - en zakkenvullers,
death metal, rap around the clock & all that kind of
supercommercial 'makebelieve'
bullshit!



ELKE weg
in DIE richting moet je afwijzen,
NIET INSLAAN
, als no go area beschouwen:
wat je wilt bewijzen HEB JE AL aangenomen
...
En wat meer is: wat we geloven NOEMEN
[christelijk, islamitisch, joods, clericaal, seculair,
defensief, kommersjeel of noem maar op]
heeft met waarheden die voor BEWIJS
al dan niet openstaan immers
NIETS TE MAKEN?


DIE
'geloofsvoorstellingen'
zijn 'voorstellingen,
en GEEN EEUWIGE WAARHEDEN:
ze zijn een erfenis die 'van verbeelding' is,
en alleen als verbeelding
kun je ermee omgaan,
zonder ermee
tegen een blinde muur
op te lopen.

knipoogcool!huilen
verliefdliefdesverdrietverliefd
sneakyblozenengelverdrietignahnah
14 mei 2006 - bewerkt op 20 mei 2008 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 81 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende