~*~
ONDANKS
hele bibliotheken vol
die geschreven zijn over Yehosjoea
weten we van zijn leven maar heel weinig!
En wellicht is dat ook juist de bedoeling?
Ik denk dat het meer gaat om de 'oerknal' die de
logos bewust maakt in ons dagelijks leven
dan om uiterlijke kennis van de kleinste details
van zijn leven ...
In
de afgelopen jaren
zagen we dat verschillende mensen
woorden en daden van Yesjoea heel verschillend
interpreteerden?
DIE
vrijheid
moet er
zijn!
HET
is de vrijheid
die leidt tot ervaring:
en vanuit de ervaring,
individueel en collectief,
wordt bewustzijn
verkregen ...
WE
weten niet zeker
of Yesjoe misschien wel
ongehuwd
was!
WE
weten OOK niet zeker
OF hij in zijn aardse leven
het wonder van de seksualiteit ooit lijfelijk heeft ervaren
anders dan in een ongetwijfeld
'heilige' natte
droom?
ER
komen steeds MEER
redelijk overtuigende 'bewijzen'
dat hij gehuwd was
en zelfs dat hij
kinderen
had ...
Het lijkt me,
alleen al gezien zijn volkomen joodse achtergrond,
heel aannemelijk!
VOOR
zijn 'dope'
in de rivier de Yardeen
heeft hij alle bewustzijn al opgedaan
dat aan het menselijk leven
gekoppeld
is?
ANDERS
zou de "
Logos~ervaring"
in die mens al helemaal niet mogelijk
zijn geweest ...
Wat
DAT betreft
zien we een zeer nauwe parallel
met het levensverhaal van
Gautama Siddhartha
de
Boeddha van
zo'n 500 jaar VOOR de geboorte
van Yehosjoea Bar Yosef
de Masjiach.
VOOR
zijn 'verlichting'
was HIJ OOK mens onder de mensen,
kende hij materiele weelde,
leerde hij de noden van de mens kennen,
was hij gehuwd en
vader ...
~*~
Het leven
van de mens
Yehosjoea Bar Yosef
NA de 'dope' in de rivier de Yardeen
is grotendeels hoogstwaarschijnlijk onvergelijkelijk
met dat daarvoor!
Menselijke ervaringen
waren voor de eigen groei daarna
niet meer zo nodig ...
Aan een
persoonlijk leven
zal hij dan ook niet meer
toegekomen zijn.
Was DAT
de 'tegenkracht'
die hij in woestijn gedurende veertig dagen en nachten
in harmonie bracht?
Zijn manifestatie
NA dope~ & woestijnervaring
was als een gloeiende stroom vol liefde,
zoals de vulkaan na de eruptie uitstroomt en VUUR
op de wereld werpt!
"Ik
heb vuur
op de wereld geworpen en zie,
ik waak erover dat het telkens weer
opvlamt"
...
