mydiseksualiteiten & aanverwante perikelen 13+?...
'Quest'
"braintainment" voor
oktober 2008 heeft weer
een paar prachtartikelen over seks & evolutie, soya &
trouwen, muiterij & ongedierte, kanker & Amerika, onze koninklijke
landmacht, kiezen & delen, meisjes & medicijnen, bazen &
bakstenen, cheerleaders & allerlei andere ziekte~
verschijnselen, gnotspunten
& stuff?
We doen 'het'
niet in 't openbaar,
maar niet omdat we zo beschaafd zijn!
Veel mensen hebben er altijd al wel 'zin in'
[net als Pim Fortuin in Dark Rooms & Marokkaanse jongetjes
& Wilde Hongaarse Geert & de Hunse Favorita in aan-
dacht & aandelen?]! Ook 'onze soort' heeft zo
z'n eigenaardigheden [kijk maar naar
Patrice & Anjaa, Bendelidje, Blaleider
& Supermonster, Rabbij, Sopla~
loesje, Bopikanto, Joeri~
ouwehoeri & andere
kopstukken?]!
En niet
in de allerlaatste
plaats als het om seks,
populisme, modeverschijnselen & reactionaire reacties gaat.
Hitsig EN preuts zijn wij: we doen 'het' de hele tijd, maar [meestal]
wel achter gesloten deuren of groene
bosjes & dichte struiken!
Is dat beschaving
of evolutie zo vraagt Quest
ons dit keer weer eens af? Go{e}d,
nog niet heel erg lang geleden waren we
over 't algemeen redelijk normale apen, maar
inmiddels zijn we beschaafd geworden & staat ons
[wan]gedrag mijlenver van de natuur & normale voortplanting & sterfte?!
Toch? Als je dat ergens aan kunt zien, dan is dat wel aan ons seksleven
[en alles wat daarop volgde]! De meeste mensen zijn 'heel netjes'
monogaam & we zijn inmiddels ook al slim genoeg {?}
om te begrijpen dat 'paren' ook best wel leuk is
als je niet meteen op 'n kind zit te wachten
met vereende krachten
.........
Maar die lol
hebben we dan meestal wel
achter gesloten deuren en dat is een hele wereld van verschil met
het overige dierenrijk? Want daar is het werkelijk soms bij de wilde beesten af!
Ze beklimmen & bestijgen elkaar in het volle aanzicht van familie en vrienden, doen het
soms zelfs omstebeurt als het ernaar geurt,
maar als 't vrouwtje niet echt loops &
't mannetje niet bronstig is, dan
zullen ze vaak niet ingaan op
de avances van soort~
genoten van dichtbij
en veraf?!
Zijn al die
verschillen wel echt zo groot?
En zijn onze seksuele mores te danken
aan onze zogenaamde beschaving of toch domweg
'gewoon' aan de evolutie & wat is
't verschil tussen 't ene &
't andere?
Er wordt in myDi
al heel wat verbaal, puberaal & an[orm]aal opgefokt,
afgenaaid & bijelkaargebreid! Als je 'het' wat beter bekijkt
dan zie je dat we toch [bestwel] 'n [on]tamelijk hitsige diersoort zijn
die 'gnot' zoekt i.p.v. 'g d' & er dag & nacht wel pap van lust, net als geld & geweld?!
We beklimmen elkander zelfs tijdens de zwangerschap zo nu en dan, terwijl we
onderhand toch dondersgo{e}d weten dat die merkwaardige 'daad'
niet voor extra nakomelingen zorgt: we doen 'het'
omdat 't zo lekker is, & naar meer smaakt
bij tijd & wijle, denken we. Maar is dat
alles zoveel anders bij
al die andere
dieren?
Kijk maar
naar natuur~ & pornofilms
op de kommersjele kanalen overvol
met superfloddertokkieasobelltellsellhell:
voor konijnen, vogels, leeuwen, ratten & muizen, hamsters & marmotten,
bosjesvrouwen & zandmannetjes lijkt
't paargedrag ook bepaald
geen straf?
Samen
met toekomstvoorspellers,
plasticshitmassaverkopers, -verneukers
& al die andere kletspraatjesverkopers van kut~
& lulsmoesjes, volevangelische grootgruttersgezinnen & de
extreem rechtse rakkers, lebensbornfanaten & aanverwante
fokkraft~ & vreugdefabrikanten is
& blijft 't
'n dolle
boel!!
Toch
doen veel
'normale' dieren dat
vrijwel alleen maar als
't vrouwtje vruchtbaar is, tijdens
de ovulatie of de eisprong & oppervlakkig gezien
is dat ook de beste evolutionaire strategie want de meeste
planten & dieren zijn toch [net als wij?] op aarde om
zoveel mogelijk {?} nakomelingen
na te laten: seks zonder
kans op nalatenschap
lijkt verspilde
energie?
We
zijn en
blijven dan vaak
wel een aap [mensaap
en/of aapmens e.d.], maar
voor de meeste [andere] apen
ligt het toch wel ietwat ingewikkelder
dan het op het aller~
eerste gezicht
lijkt!
Wie
herinnert zich
niet King Kong
& Bokito? Prins Bernhardt
zur Bippe Listerfeldt & Magilla Gorilla?
Frankenstein & Drakula? Tarzan
& de Schwarzeneggers?
Rambo &
Depla?
Prins
Hendrik &
al die andere
vorsten~ & worstenhuizen,
Muchomachohomobilesbonobobolleboosjes,
Wereld~Chimps, Orang Oetans, 't Kezen der Japanners, Filippino's
& Chinezen, Amerikanen & Russen en ga zo
maar steeds verder
en alsmaar
door?!
We
komen er
straks vast nog
wel eens op terug
als Echelon ons nu niet
meteen uit de lucht haalt, van
het net veegt, in 't niets doet verdwijnen
of anderszins kaltstellt, afmaakt, inblikt en/of diep~
invriest, uitpiest of met anjaaejaculaties bespettert & besproeit.
We zullen zien: ik ben allang blij dat ik niet in die mydi~
toppopmeestgelezenlijsten
kan voorkomen ~
ik zou me
'n kapotje
schamen

Asih, man, 81 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
-
O
02 sep 2023
4517225192 De Beul Van Ommen: Om De Dossiers In Te
-
O
02 sep 2023
45171151De tèkst stamt uit de late middeleeuwen...
-
O
02 sep 2023
45170150MóederDrama:Ewa,Miryam,Mia,Els,Ria,Saartje
-
O
02 sep 2023
45169149’t Gegéven van ‘t Láátste Óórdeel is naast
-
O
01 sep 2023
45168148 Víer jaar eerder componeerde Antonio
-
O
01 sep 2023
45 167 147 Alle andere personages in de passies,
-
O
01 sep 2023
45166146’n Link van Liturgisch Spel naar OratorIum
-
O
01 sep 2023
45165-145In de Filmwereld kwam Pier Paolo Pasolini
-
O
31 aug 2023
45163145 De kèrn van ‘n tekstboek voor een muziek-
-
O
31 aug 2023
45161144 De persoon YÈSJ werd in ‘n muzikaal drama
-
O
30 aug 2023
45160 Partij Van De GroenLinkse ArbeidStrijdVlag?
-
O
30 aug 2023
45159pvdgla: Bulderend, dreigend, huilend, zalvend
-
O
30 aug 2023
45158 De titel zou een vingerwijzing blijken naar
-
O
30 aug 2023
45157143PS’Intensiteit Van Hartstocht Ìs Zó Hévig,
-
O
30 aug 2023
45156 142 Dáár stáán we dan. Bij de voederbak van
vorige
volgende