~*~
ER
IS NOG
een punt waardoor het voor mij belangrijk is
om kennis van deze geschriften en openbaringen
te nemen!
DAT
heeft te maken met mijn persoonlijke overtuiging
dat "Y" ook vandaag nog steeds een levende realiteit is en dat daarom gezegd kan worden dat "Yehosjoea" 'haMasjiach'
ook NU & HIER tot de mens
kan spreken ...
Daarom
dien ik mij bij elke gechannelde openbaring,
waarin mee gedeeld wordt dat het Yesjoea of 'de Christus' is, die spreekt, af te vragen:
ZOU de Yesjoe in wie ik geloof hier aan het woord
kunnen zijn?
Ik heb in
eerdere mydiverhaaltjes
al betoogd sinds januari '04 dat ik van mening ben
dat het 'gechannelde materiaal' in feite NIET 'van boven komt',
maar van beneden en dat de z.g.
'hogere wezens', die 'deze boodschappen doorgeven' in principe NIET
die 'bovennatuurlijke entiteiten' zijn, die ze VOORGEVEN
te zijn!
~*~
~*~
Ik heb eveneens
opgemerkt dat het verschijnsel 'channelling
of openbaring' NIET op deze manier 'wegverklaard' kan worden
en dat het eventueel MOGELIJK blijft dat er werkelijk 'iemand van boven'
aan het woord is?
Wanneer
ik deze gedachte
combineer met mijn overtuiging dat "Y" een levende werkelijkheid is,
dan kan ik in principe niet uitsluiten dat het "Y" is
die 'zo nu en dan misschien'
toch 'aan het woord
komt'?
Dat is de reden
dat ik deze 'openbaringen' lees en bestudeer:
want ondanks mijn scepsis kan ik het niet helemaal uitsluiten dat "Y" inderdaad
'de spreker zou kunnen zijn'!
Mijn
onderzoekstocht
in al deze mydiverhaaltjes komt voort uit dezer vraag:
zou de levende werkelijkheid die "Y" voor mij is,
hier kunnen
'spreken'?
DIT
is geen nieuwe vraag.
Vanaf het begin is er over nagedacht of "Y" nog 'kon
spreken' ...
Maar
we zien eveneens
dat de gemeente[n] vanaf het begin af aan hier zeer voorzichtig,
terughoudend en zorgvuldig mee
is omgegaan!
DAT
Yehosjoea 'haMasjiach'
NA het Wekenfeest [Pinksteren] direct 'tot mensen spreekt',
vinden we in het Nieuwe testament
nauwelijks ...
Het 'enige' {?} voorbeeld
dat genoemd wordt is het mydiverhaal van Sjaul/Paul bij Damuascus in HAND 9,
toen deze 'een ervaring had', waarin
'Yesjoea tot hem sprak'?
In 'alle'
andere gevallen
hebben we te maken met visioenen, waarin 'de Heer sprekt',
waarbij naar alle waarschijnlijkheid met 'de Heer'
NIET "Yehosjoea" bedoelt wordt, maar "G D"!
ZO zien we het in het visioen van Ananias [waarin hem wordt meegedeeld
Paulus op te zoeken in HAND 9]
en in het 'visioen van Petrus in HAND 10!
ALS het gaat over het
spreken van Yesjoea tot of IN de 'gelovige',
DAN wordt dat vrijwel altijd verbonden met het spreken 'in of door' de Geest,
zoals zich dat uit in 'glossolalie' &
'profetie'?
~*~
~*~
Dat
Yesjoea 'spreekt'
zoals we dat tegenwoordig in channelling tegen kunnen komen,
vinden we het het Nieuwe Testament
NIET!
Niettemin
waren er altijd wel
vooral in latere tijd wel degelijk mensen die pretendeerden
een 'openbaring van "Y"' ontvangen
te hebben?
We komen het dan OOK
bij hen tegen dat zij 'gezag claimen' voor deze openbaring[en],
want het is immers '"Y" die hier
spreekt'?
Ik heb er nu
geen pasklaar antwoord op:
voor mijn gevoel is "YHWH" [de 'verborgen bondgenoot' die was, is en zal zijn:
'wordende in ons'] de basisrealiteit van alle 'ware' religie, die gepaard gaat met bepaalde kenmerken,
dwars door alle plaatsen, tijden en
mensen heen ...
Het 'waarheidsgehalte'
kan een ieder alleen maar diep in zichzelf beantwoorden:
en blijkt uit 'de vruchten die deze boom
voortbrengt'?
Het feit dat 'de mensheid'
nog steeds voor het grootste deel bestaat uit moorddadige machochimps en halfdebiele muchobonobo's
kan niet verhullen dat er OOK een kern in ons aanwezig is [KAN ZIJN] die daar ver bovenuit stijgt
en die het primitieve moorden & naaien
ver achter zich laat!
OOK in myDi
kom je om de haverklap die 'tweespalt' tegen:
het 'menswordende yhwh-principe' en 'het tegendeel' dat vroeger ook wel werd aangeduid met
'de duisternis' die zich voordoet als een 'aap in schaapskleren' en die lustig meehuilt met
allerlei wolven in het grote donkere
mydidierenbos ...
"HET" is maar
symbolisch taalgebruik, maar daarachter gaat een hele wereld schuil
van aannames, definities, vooronderstellingen, geloof, hoop en liefde EN ook van uitzichtsloosheid,
afgoderij, kernmongolisme, haat, geweld en hopeloze
verslaving.

~#~