mydiprojecties & pornografische voorstellingen ...
Alles
wat begint
heeft 'n eind
& wat eindigt is
ooit ergens
begonnen.
Daartussenin
zitten wij met al ons hebben & houden:
en 't helpt als je heel jouw verleden 'op papier' gooit
& zo naar buiten brengt wat binnenin ons zat
[wat op zijn beurt ook weer ergens van buiten kwam] ~
waar liggen de grenzen
tussen binnen
& buiten?
Ongetwijfeld
kan 't oprakelen
van allerlei min of meer [eigen-]aardige
en/of misschien wel totaal [on]opvallende gebeurtenissen uit onze jeugd
in veel gevallen 'n effectieve manier zijn om allerlei problemen v/h volwassen[er] leven te behandelen als dat nodig mocht zijn, maar 't werkt lang niet
bij iedereen & 't is toch maar mooi dat we niet
alleen meer afhankelijk zijn van toverdokters
& multirelihandopleggers, sjamanen,
maitreya's, masjiachs, mahdi's,
messiassen & christussen
ofzoiets dergelijks!
Lichamelijke/geestelijke
kwalen kunnen allerlei verschillende oorzaken hebben.
Angstaanvallen, paniek, flauwvallen, pijnlijden kunnen zowel psychische als fysieke oorzaken hebben:
dat is werk voor specialisten omdat 't onbehandeld voortduren van lijden door trauma's & hallucinaties meestal alleen nog maar de afstand vergroot tussen lijder{s} [EN 'leiders']
& onze omringende wereld.
En dan maakt 't ook niet zoveel verschil
of je nu op de draaimolen zit van de wilde woeste wereld of er juist af wilt:
ziekte [vandaar ook duivels van ooit], neemt bezit van 't gezonde & zie maar dat je er iets aan doet zonder hulp of toeverlaat?
Vandaar ook dat men 'g d' vaak mis-
of gebruikt heeft als doekje voor 't bloeden:
'de wil van God', deo volente & insjallah compleet met amuletten, poppetjes van heiligen
& allerhande geesten, geloofsbelijdenissen met aflaten, ontvangst van genade, genezing, genoegdoening, projectie van frustraties via magische
en/of kommersjele kunstgrepen?
Placebo~effecten,
pillenslikkerij, indrukwekkende rituelen: het kan allemaal,
net als verliefd worden, haten, ludduvududdurugheid, verveling, saaiheid & aanvallen van koopzucht e.d.!
Als mydimensen 't slachtoffer zijn van vreemde aanvallen van binnenuit of buitenaf
dan kunnen we wel alles opschrijven, ter discussie stellen, er gesprekken
over hebben & discussies over houden
maar het kon best wel eens raadzamer zijn
om toch ook maar eerst eens naar 'n huisdokter en/of specialist te stappen
'met verstand van zaken' [mag je hopen],
dan eindeloos te blijven klagen & doorzagen op de oude manier
terwijl 't huis 'in brand staat'?!
Deskundigen
hebben hun eigen inbreng of diverse gebieden,
en wij in mydi kunnen niet zo bar veel anders doen dan 'erover praten & schrijven'
& erop [af]reageren.
Alle kinderen moeten nu eenmaal
door periodes van eenzaamheid & onbegrip,
de stress van scholen & stages, emotionele ambivalente gevoelens
over details, kleinigheden & 't
'grote geheel' dat
'gebeurt'.
Ergens
moeten we vroeger of later beginnen
met 't verwerken van ervaringen & dat verschilt per individu.
Je kunt je ook vastpinnen op voorlopige afleidingsmanoeuvres & dooddoeners
achter rookgordijen & je zelfopgetrokken pantsers, modderige loopgraven & geestelijke mijnenvelden? Echte problemen kunnen ook vaak diepgeworteld zijn in lichaam of geest:
verstopt achter uebervette lagen 'doodgewone' levensgewoontes &
allerhande ~hechtingen.
Het ergste is
als kinderen geen veilig thuis hebben
na 't aanvankelijke geboortetrauma & de allereerste kinderziekten
om zich te kunnen voorbereiden op redelijk normaal tot zeer goed functioneren via school,
therapie, studie & liefhebberijen. We worden allemaal op de proef gesteld, maar
't moet wel 'n beetje dragelijk zijn & gepaard gaan met de o zo broodnodige
humor, flexibiliteit & 'genot'.
De omstandigheden waaronder we opgroeien
kunnen hemelsbreed van elkaar verschillen als tussen de hemel & de hel:
rustig, zeker, gezond & afwisselend of juist vreselijk chaotisch, gevaarlijk, ziekelijk & saai
of volkomen nietszeggend & dodelijk benauwd?
De rondrazende wereld draait wel door
met alle daarop ontstane & ontspruitende, uebervet ronddwarrelende groepen van levende wezens
met hun interacties, en niet iedereen krijgt te maken of wordt zo nu en dan geconfronteerd
met dezelfde emotionele & seksuele stress, verleidingen, ziekmakende factoren
& griezelige spookwerelden vol van horrorscenario's
& haat.
Je kunt ook helemaal buiten die wereld staan
ook al zit je er als 't ware middenin: it all depends?! Maar men kan nu eenmaal niet terug
naar de baarmoeder ook al zouden sommigen dat misschien best wel willen?
Je staat [zit of ligt] erbij & kijkt ernaar:
ieder mens fantaseert op soortgelijke of verschillende wijze
& je kunt religie, filosofie & spiritualiteit op heel diverse manieren ervaren
als de verborgen tuinen & verloren domeinen van eeuwige jeugd
& allesomvattende sprookjesvertellingen,
literatuurverkenningen & zo voort.
En je kunt dit alles net zo mooi of lelijk verbeelden,
verwerken & van commentaar voorzien zoals je wilt?
Mooie
& lelijke mydimensen,
serene processies of woeste demonstraties, zonovergoten zandbakken
en de aanvallen der elementen die alles aantasten & vernietigen als ze maar even de kans krijgen.
En we zijn dan wel 'allemaal op zoek' naar eeuwige vrede onder mensen & harmonieuze verhoudingen waar een ieder baat bij & plezier in heeft,
maar dat neemt niet weg dat er nu ook allerlei woeste stormen bestaan,
onverwachte plotsklaps losbarstende aardbevingen,
allesvernietigende tsunami's,
vulkaanuitbarstingen &
grote & kleine
terroristen.
De
verleidingen zijn
vele, waar dan
ook op aarde en
in wat voor tijdperk dan ook,
en het is maar de vraag
of we weglopen voor onze echte problemen
& verantwoordelijkheden of dat we werkelijk de confrontaties aangaan
die zich voordoen & soms ook weer 'vanzelf' schijnen te verdwijnen
in 't 'grote niets' dat als een ogenschijnlijk
zwart gat al 't bestaande
opslokt & wegvoert
naar onbekende
einders!
Anyway:
have a nice day
en maak er maar wat van asjekan
[of juist niet: dit is nog geen Azkaban!],
daar ben je altijd nog zelf
bij voorlopig & kun je
kiezen uit minstens
twee mogelijk~
heden?



Asih, man, 81 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
-
O
02 sep 2023
4517225192 De Beul Van Ommen: Om De Dossiers In Te
-
O
02 sep 2023
45171151De tèkst stamt uit de late middeleeuwen...
-
O
02 sep 2023
45170150MóederDrama:Ewa,Miryam,Mia,Els,Ria,Saartje
-
O
02 sep 2023
45169149’t Gegéven van ‘t Láátste Óórdeel is naast
-
O
01 sep 2023
45168148 Víer jaar eerder componeerde Antonio
-
O
01 sep 2023
45 167 147 Alle andere personages in de passies,
-
O
01 sep 2023
45166146’n Link van Liturgisch Spel naar OratorIum
-
O
01 sep 2023
45165-145In de Filmwereld kwam Pier Paolo Pasolini
-
O
31 aug 2023
45163145 De kèrn van ‘n tekstboek voor een muziek-
-
O
31 aug 2023
45161144 De persoon YÈSJ werd in ‘n muzikaal drama
-
O
30 aug 2023
45160 Partij Van De GroenLinkse ArbeidStrijdVlag?
-
O
30 aug 2023
45159pvdgla: Bulderend, dreigend, huilend, zalvend
-
O
30 aug 2023
45158 De titel zou een vingerwijzing blijken naar
-
O
30 aug 2023
45157143PS’Intensiteit Van Hartstocht Ìs Zó Hévig,
-
O
30 aug 2023
45156 142 Dáár stáán we dan. Bij de voederbak van
vorige
volgende