mydionderwereld
~*~
IEDEREEN
moet het gezag van de overheid erkennen,
want er is geen gezag dat niet van "G D" komt;
ook het huidige gezag is
door "G D" (yhwh)
ingesteld.
~*~
Wie zich tegen dit gezag verzet,
verzet zich dus tegen een instelling van "G D", en wie dat doet roept over zichzelf
zijn veroordeling af.
~*~
Wie doet wat goed is
heeft van de gezagsdragers niet te vrezen,
alleen wie doet wat slecht is.
~*~
Je wilt niets
van de overheid te vrezen hebben:
DOE dan wat goed is en ze zal je prijzen,
want ze staat in dienst van G D en
is er voor je welzijn.
~*~
Maar
wanneer je doet
wat slecht is,
dan kun je haar beter vrezen: ze voert het tweesnijdend zwaard niet voor niets,
want ze staat in dienst van 'g d', en door hem die het slechte doet zijn verdiende straf te geven,
toont ze 'g ds toorn'.
~*~
Je moet
haar gezag
dus kunnen [h]erkennen,
en niet alleen maar uit angst voor 'g ds toorn', maar OOK omwille van
jouw geweten.
~*~
DAAROM
betaal je ook belasting
en staat wie belasting int in dienst van g d:
GEEF iedereen wat hem toekomt ~ belasting dus aan wie je belasting bent verschuldigd,
accijns aan wie je accijns verschuldigd bent, ontzag aan wie ontzag toekomt,
eerbied aan wie eerbied
toekomt.
~*~
WEES
ELK ANDER
NIETS SCHULDIG,
behalve liefde, want wie de ander liefheeft,
heeft de gehele wet
vervuld.
~*~
WANT:
"Pleeg geen overspel, pleeg geen moord, steel niet, zet je zinnen niet op wat van een ander is" ~
DEZE en alle andere geboden worden samengevat in DEZE ENE uitspraak:
"Heb jouw naaste lief als jezelf!"
~*~
DE LIEFDE
berokkent jouw naaste geen kwaad,
dus de wet vindt zijn vervulling
in de liefde.
~*~
OOK JIJ
kent de huidige tijd:
het moment is gekomen waarop jij uit jouw slaap moet ontwaken,
want de redding is ons MEER NABIJ dan toen we
tot geloof kwamen.
~*~
DE
NACHT
loopt ten einde,
de dag nadert
al!
~*~
Laten we ons daarom
ontdoen van de praktijken der duisternis
en ons omgorden met de wapens
van het licht.
~*~
Laten we daarom
zo eerzaam leven als past bij de dag
en ons onthouden van bras- en slemppartijen,
ontucht en losbandigheid, tweespalt
en jaloezie.
~*~
OMKLEED JE
met de Heer Yehoshoea haMasjiach
en geef niet toe aan jouw eigen wil,
die begeerten in je
opwekt.
~*~
WOORDEN,
die je nooit op zichzelf kunt of mag laten staan
of zomaar los kan
gebruiken.
~*~
Het zal ook
ernstig vergeleken moeten worden
met andere plaatsen en
omstandigheden?
~*~
Denk maar
aan wat de Apocalyps
over de Keizer
zegt?
~*~
"Christenen"
zijn aan de overheid
'onderdanigheid en gehoorzaamheid schuldig'
in alles, wat 'zonder zonde'
geschieden kan.
~*~
In verantwoordelijkheid
[voor g d] zullen we dus van geval tot geval moeten weten,
dat hetgeen de overheid ons wil opleggen,
geen zonde voor ons betekent.
~*~
BOVEN ALLES
blijft het altijd waar,
dat wij g d MEER gehoorzaam zullen moeten zijn
dan mensen.
~*~
WIJ ZIJN DUS
als rechtvaardigen aangenomen
op grond van ons geloof en leven in vrede met g d,
VIA onze Heer Yehosjoea
haMasjiach.
~*~
IN DEZE
"ONDERWERELD"
straalt de hemelse wereld:
in deze stille vrede brachten de christenen ook de dierbare lichamen van de mannen, vrouwen en kinderen, die daar boven in de strijd met de "Antichrist" de kroon van het martelaarschap
verworven hadden ...
~*~
WAT EEN
"PREEK van FREEK"
voor de overlevenden,
als bij onze 'jaarlijkse gedenkdagen',
allen die daar sluimerden, als met psalmgezang, groeten:
"WIJ ZIJN ER NOG!"
~*~
ZO
werd de stad der doden
voor de christenen een aansporing tot onafwendbare {?} 'doodsbereidheid'.
Keizer Valeri anus WIST wat hij deed, toen hij de christenen VERBOOD,
om de Katacomben te betreden, hij besefte welke krachten
deze diepten boden.
~*~
Want
in deze diepten
stegen zij in de hoogte,
gesterkt door de doden met de krachten
des levens.

Asih, man, 81 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende