mydiochtendwijdinkje naar aanleding v/d natte ...!
~@~
NOG
een mydiochtendroompje:
er waren verschillende kerken,
orgels speelden en mensen druppelden
en stroomden binnen.
Ik liep rond met een pannetje soep
en een fles rode wijn
en het visioengesprek kwam op dementie,
vergeetachtigheid, de 'oude dag', Alzheimer's,
hersenfuncties en het al of niet
funktioneren ven
ons brein
...
Vatbaarheid
voor disfunktioneren, bekoringen en verleidingen,
omkoping en publieke vrouwen, abortussen en al die aanverwante
machobonoboverschijnselen ...
Volkomen spontaan wellen dus ogenschijnlijk al deze zaken op in de grijze massa:
het collectief & individueel onbewuste komt naar boven en daar gaat nog steeds een enorme kracht
van uit in al ons doen en laten?
Alsof het niet 'wij' zijn die zus en zo voelen, denken en doen,
maar alsof 'de mensmachine' automatisch alles produceert vanuit het meegekregen
lichaam dat opgroeide [of neerboog] in die bepaalde
omgeving vanuit DIE
'genen'!
Waarschijnlijk
is het 'de kunst' om
vanuit dat algemeen menselijk 'basisgegeven'
'iets nieuws' te ontwikkelen dat niet meer ALLEEN maar blinde actie en reactie is,
maar wat lijkt op 'bewustworden van menswording' ...
En ik denk dat ook al die geijkte en apocriefe bijbelboeken
en andere 'heilige schriften' vanuit die 'gedachtenstroom' voortkomen:
de shockervaringen van de Grote Overstroming Der "Zwarte" Zee
{ooit een heldere vruchtbare binnenzee}, het bouwen van 'zeewaardige schepen' om te overleven,
al die andere daaraanvoorafgaande ontdekkingsreizen naar binnen en naar buiten,
de afgunst en de nijd, haat en wraak,
liefde, verzoening &
'vergelding' ...
WIJ
laten ons
ook inspireren
door alles wat we tegenkomen
ten goede of ten kwade!
En het gaat niet zozeer om 'het mydiverhaaltje' of
de een of andere min of meer duistere context,
maar om de strekking van het geheel,
de richting, richtgeving, rechtgeving, bedoeling van ons zwijgen
bij wijze van ons spreken en schrijven:
de verduidelijking en verheldering van al die
duistere motieven in oorzaken
en gevolgen?
We laten
ons meevoeren
op de evolutionaire stromen van alle vormen van leven
en trachten er tegen de klippen op mee vaste grond
onder de voeten te vinden
en het luchtruim
te kiezen!
We leren
om te gaan met onheil
door 'het' onder woorden te brengen:
we combineren onze verschillende reacties in beelden,
woorden, zinnen, begrippen en interpretaties.
ZODOENDE komt er dus NOOIT een einde aan dit proces:
er is alleen zo nu en dan de een of andere
tijdelijke stilstand ...
Maar daarna borduren we
gewoon verder voort [alsof er niets aan de hand was?]
en hervatten 'het oude vertrouwde patroon' OF
begeven ons ALLEEN [of samen met een Ander] op pad om te ontdekken
wat er te vinden is achter de volgende
myDiHorizon?
DIE
myDiWegen
volgen we al een paar miljoen jaar lang:
DAT is waar we ons hoofdzakelijk mee bezighouden en
de rest is 'bijzaak' ...
De
'homomachobonoboludensprudens'
SPAT er vanaf als de vonken uit vuursteen, het springen in het water,
het gespetter onder de waterval als vissen in hun element,
jolige homomensapen & ~aapmensenstammen die hun nieuwgevonden vrijheid
botvieren op zichzelf en elk
ander!
Ondanks het
'moorden & doodslaan' & het
'hoeren & snoeren' een toekomst in het vizier
die al flakkerend en flikkerend opdoemt vanuit het mistige verleden
en die steeds duidelijker contouren aanneemt
bijna ondanks elk ander en
onszelf.
Asih, man, 81 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende