mydimodderfokkerfloddertokkies hoog en laag ......
AAN
de {r}evolutionair Yehosjoea
bij zijn zoveelste
verjaardag
Tweeduizend
jaar zijn het bijna
sinds jij de wereld hebt verlaten,
jij, offerlam van
het leven!
Jij
gaf de armen hun g d,
jij onderging van de rijken
hun spot.
Jij
deed het
tevergeefs!
Jij zag
de tempelpolitie en soldateske knevelarij,
jij wilde alle mensen vrij
en vrede op
aarde.
Jij wist
hoeveel pijn dat doet
en wilde alle mensen goed,
zodat alles mooier
werd!
Jij was
een {r}evolutionair
en koos voor een moeilijk bestaan
door met zwendelaars en geleerden
om te gaan
...
De vrijheid
stond bij jou hoog aangeschreven
maar voor de mensen is alles
hetzelfde gebleven.
Jij
richtte je tegen de
verkeerden!
Jij vocht
heel dapper tegen hen
en tegen staat en industrie
en de complete
meute.
Totdat
men jou - het was vergeefs,
wat jij ook deed -
met een gerechtelijke moord
zonder pardon de pas
afsneed.
Het
was precies
als nu.
De mensen
zullen het nooit leren,
en zeker niet de christenen die jou eren
hoe vaak ze ook hun handen vouwen
of wassen in
onschuld.
Vergeefs
heb jij van ze
gehouden.
Jij
stierf voor
niets
En
alles bleef bij
't oude.
Naar
het schijnt, komt,
gaat en weer
verdwijnt
...





Asih, man, 81 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende