Yesjoea
zegt volgens het oudnieuwe testament:
"Mijn G D, waarom heb JIJ mij
verlaten?"
Ik
neem dat
'letterlijk';
tijdens zijn leven schijnt hij volgens die overlevering[en]
gezegd te hebben:
IK ben de weg,
de waarheid en het leven!"
DAN 'is hij niet Yesjoe',
maar 'G D die door hem
spreekt'!
Mensen
die nu [nog steeds] zeggen:
YESJ IS G D en 'de ENIGE weg',
verdoemen daarmee een groot [het grootste?] deel
van de mensheid?
En DAT
maakt het leven wel
een beetje ERG ingewikkeld,
vooral voor die christenen die daardoor
in een geloofscrisis
belanden ...
SOMMIGE
mensen zijn ZO gefocust op "Jezus",
dat ze door hun eigen propagandistische bomen
het bos der mensheid niet meer kunnen zien,
dat ze veel van het Oude Testament
dan ook verder maar laten
voor wat het is,
terwijl het ENIGE
wat Yehosjoea deed was:
UITLEG geven aan de Wet en
de Profeten?!
Joden hadden
[en hebben] de neiging
om bijna elke willekeurige bijbeltekst
op minstens zeventig verschillende manieren
uit te [kunnen] leggen,
waarvan iedere letter, komma en punt
onderdeel zijn van een
oneindig aantal kanalen door welke die communicatie stroomt:
blijkbaar is er al een paar duizend jaar
VOOR 'onze' jaartelling 'een moment geweest'
waarop o.a. Joden dus een soort van bewustzijnssprong
hebben gemaakt.
DIE
is zichtbaar geworden
doordat teksten zijn 'vastgelegd':
je voelt aan die teksten dat
er iets in verwoord wordt
wat 'onzichtbaar'
is?
Zoals
reeds gezegd:
ZELFS verslagen van de meest dagelijkse dingen ~
kinderen krijgen, jaloezie, moord en doodslag, huizenbouw, tuin~
en veeteelt, of wat dan ook ~
worden beschreven
vanuit het 'goddelijk' bewustzijn
dat 'het buitengewoon wonderlijk is'
dat je AL je eigen en
'andermans' ervaringen
'in tekst kunt
vertalen'!
TEKST
die je [speciaal vandaag de mydidag!]
ALTIJD bij je kunt dragen,
die je voor kunt lezen en waar je uit kunt vertellen
en er ons leven mee 'uitleggen' en NADER
'verklaren' ...
"Mensen zijn
van aanvang af aan
'ontdekkers, doorgevers, vertellers,
vertalers, scheppers &
ontwikkelaars
van ons leven op aarde
waarvan 'het doel is' om
g d's rijk 'der hemelen'
op aarde te vestigen:
DAT is dus dan ook
het enige doel van ons leven
[samen met planten en 'andere'
dieren]!
Voor ONS
is dat misschien dan wel
heel 'doodnormaal geworden',
maar voor die 'mensen van toen'
moet DIT een soort van
'magische magistrale mysterireuze handeling
zijn geweest:
het 'vangen van de werkelijkheid
in een tekst'
verwijst naar die 'magie van ons bestaan'
als zodanig ~ alsof we destijds
de 'magie van het bestaan' vertaald hebbben
in de 'magie van
de tekst'!
Zoals
al vaker gezegd:
voor ONS opent het lezen,
schrijven, vertellen en vertalen
van 'die heilige/helende tekst' de weg terug
'naar onze oorsprong'
en via ons heden
naar onze gezamenlijke
toekomst ~ DAT was ook de uitleg
die Yochanan de Doper en Yehosjoea haMasjiach aan de
hun overgeleverde tekst[en] gaven
onder DIE bepaalde omstandigheden
van ' heidense bezetting & ueberwrede
onderdrukking'!
Veel
zogenaamde christenen
zijn er helaas OOK in geslaagd
om DIE opvatting en uitleg te verdraaien tot
een exclusief dogmatisme
dat misschien wel thuishoort bij 'heidenen',
"Bushvolgelingen" en andere geestelijke niet-beter-wetende
'bosjesmannen en ~vrouwen',
maar die helaas wel
de oorspronkelijke blijde boodschap
in haar tegendeel
deed verkeren
die dan ook herhaaldelijk ontaardde
in massamoord,
afgoderij,
betweterij en voorbereiding
op "ABC~oorlogen"
en de wil tot wereldwijde destructie
op grond daarvan:
sommige superfanatieke &
oer-domme communisten en 'islamisten'
[en niet alleen zij!]
schijnen diezelfde fouten gemaakt te hebben
en doen dat nog
steeds?