mydihomomachobonoboklootjesvolk&hunafstammelingen?


~*~

Met de
'nieuwe myDi-Openbaringen'
lijkt het in eerste instantie
iets ANDERS te
liggen?

Immers,
hier is het vaak,
volgens 'de ontvangers',
"Y" ZELF die vertelt HOE het destijds geweest is
en HOE het TOEN BEDOELD
WAS?

OF
het gaat om wezens
uit 'de hogere werkelijkheid' die een direct inzicht hebben gehad
in de tijd van "Y" en "DUS" betrouwbaar {?} kunnen meedelen wat zij
TOEN hebben meegemaakt?

OF
het zijn blikken
in 'de andere werkelijkheid',
bijvoorbeeld in de akasha-kroniek, 'het oergeheugen van de werkelijkheid',
waarin 'alles wat gebeurd is', zorgvuldig en 'letterlijk ligt opgeslagen',
zodat degene die 'de juiste begaafdheid bezit',
kan 'zien of lezen' HOE 'het er destijds
aan is toegegaan'?

Immers,
de andere of de hogere werkelijkheid liegt niet,
kent geen bedrog en geeft eenvoudigweg weer
wat er 'gebeurd is'!?

~*~

~*~

We zien dan ook
dat het 'bovennatuurlijke' DAAROM
veel gezag heeft?

ALLE info
die via channeling,
doorgevingen, openbaringen en/of visioenen naar buiten komt,
geldt voor de aanhangers of 'gelovigen' als
'het laatste woord' ...

We
kunnen het
bijvoorbeeld ook zien aan het gezag van de Course
voor degenen die deze volgen of aan de grote invloed
die Steiners mededelingen tot op de mydidag van vandaag
voor zijn kring nog steeds
hebben!

Kortom,
zo wordt er geredeneerd:
ALLES wat 'van boven komt'
is waardevol!

TOCH
zijn er voldoende redenen
om enige vraagtekens bij deze gezaghebbende pretenties te plaatsen.
WAAROM zou 'alles wat van boven komt' per definitie GOED, JUIST &
'gezaghebben' zijn?

WAAROM
is men als het ware verplicht om de info 'die doorkomt'
te geloven?

WAAROM
zou er in 'die andere wereld'
[van DAT mydibrein van DIE mydipersoon]
geen leugen, bedrog of onwaarheid
kunnen bestaan?

WAAROM
is het zo zeker
'dat als een entiteit zegt dat hij Je Zus is', hij ook werkelijk Je zus is?
Waarom zouden we per definitie moeten geloven dat deze entiteit de waarheid spreekt:
WAAR komt heel deze religieuze mydipoppenkast van zaligen,
heiligen en goedgelovige
of 'krankzinnige' geesten
vandaan?

En
BOVENAL:
HOE 'bovennatuurlijk' is het
'bovennatuurlijke'?


In
enkele
hopelijk hieropvolgende mydiverhaaltjes
wil ik toch trachten om zo objectief mogelijk
maar toch ook kritisch-analytisch naar deze 'doorgevingen' te kijken
en vooral proberen om na te gaan WAT er precies gebeurt en OF datgene
WAT er gebeurt MISSCHIEN op een VERANTWOORDE wijze
verklaard kan worden!


Het is
niet de bedoeling
om dit verschijnsel als het ware weg te redeneren,
het is evenmin de opzet om te poneren
dat de 'bovennatuurlijke werkelijkheid'
in feite 'helemaal niet zou bestaan', maar het is wel nodig en nodig,
zo lijkt me nu althans,
om trachten na te gaan of er niet andere plausibele
verklaringen kunnen zijn,
ZONDER nu ook weer zomaar direct in te stemmen
met het gegeven
dat het 'bovennatuurlijke ingrijpen' de ENIG juiste
verklaringswijze is of
zou kunnen
zijn ...

~*~

~*~

Het zou hier
net zo kunnen zijn als bij de analyse van 'wonderen'?
Zeer veel gebeurtenissen, die door mensen geschetst worden als een 'wonder',
zijn soms zeer goed en zinvol
VERKLAARBAAR!

Objectief
is er GEEN sprake van 'een wonder',
alleen degene die 'het' heeft meegemaakt kan het subjectief
als een wonder [o.i.d.]
interpreteren!

De komende mydidagen
wil ik proberen om te laten zien
dat zeer veel van de zogenaamde bovennatuurlijke informatie

IN FEITE 'gewoon' van 'beneden' komt, ofwel
immanent verklaarbaar is
of
{b}lijkt te zijn ...

engel
~#~
27 mrt 2006 - bewerkt op 12 mei 2008 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 81 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende