mydihobbyhobbel- & stokpaardjes op een rij in mei?




~*!*~
~~
~~
~~~~~
~~~~
~~~
~~
~
'ALLERLEI
lekkere hapjes &
mydiallegaartjes
met allerhande mydistaartjes,
-baardjes, -haartjes, -kaartjes,
-mitsjes & diverse
-maarsjes'
"OP
je woorden
letten
is een vorm
van
beschaving!"
DE
politicus Mat Herben
[lpf ofsow & ex-voorlichter van het ministerie van defensie {?}]
schreef laatst:
"IS het islamitische Andaloes uit de twaalfde eeuw
een schoolvoorbeeld van een harmonieuze,
mul-ti-cul-tu-re-le samenleving?"
EN
'iemand anders elders':
'het recht op beledigen
verdeelt de vvd-fractie'!
HET vvd-kamerlid
Arno Visser verwerpt de opvatting
van zijn fractiegenote Ayaan Hirsi Ali
over het recht op beledigen
en keert zich daarmee tegen fractieleider
Jozias van Aartsen,
Gerrit Zalm roert
[weer eens]
zijn gladde financiele staartje,
Hansje Wiegel slaakt
zo nu en dan
een bejaarde zucht en een 'land-van-ooitse' scheet:
die lijst is waarschijnlijk
eindeloos?
VERKIEZINGSGEILHEID
door middel van nerveuze & 'bezadigde'
aandachtstrekkerij?
DEZE
Visser bestrijdt
dat de vrijheid van meningsuiting
een onbeperkt recht op beledigen inhoudt,
zoals Hirsi Ali zegt
naar aanleiding van de kwestie
over de Muhammad-
cartoons?
"WIE dat zegt
kent de geschiedenis niet",
aldus Arno.
HIJ meent dat zijn fractiegenote miskent
dat liberalen vanouds grenzen aan vrijheidsrechten stellen?
"VOOROP staat dat iemand die zich beroept op een vrijheidsrecht de plicht heeft er verantwoord mee om te gaan. Bij WAT hij doet heeft hij rekening te houden
met anderen!"
EN
vervolgens:
"HET wordt problematische als iemand zegt:
'Ik heb het recht te beledigen!'
Want op WELKE verantwoordelijkheid kan die persoon dan nog worden aangesproken?
HIJ heeft toch het RECHT te beledigen?
DAN heeft iemand anders dus blijkbaar de PLICHT 'het'
te accepteren?"
JOZIAS
had in deze controverse
partij gekozen voor Hirsi Ali:
HIJ vindt haar zienswijze 'woest goed' en ONDERSTREEPT dat hij dezelfde mening als zij is toegedaan over de rol van
de islam!
Hansje van OOIT
uitte zijn zorgen over de radicale koers die de vvd volgens hem zou inslaan, als zij de opvattingen van Ayaan overneemt ...
ONGEBREIDELD
'gebruik [misbruik?] van het vrije woord
gaat ten koste van het fatsoen en verhardt de 'mydi'-'samenleving',
zei hij.
ARNO
zegt zijn verzet tegen zijn fractiegenote naar buiten te brengen,
omdat het meningsverschil over VRIJHEID gaat,
een basisbeginsel van het
'liberalisme'?
"WE
hebben het NIET over de hoogte van het belastingtarief!
VRIJHEID is onze KERNWAARDE.
Het is belangrijk dat we elkaar hierop aanspreken.
DAAROM treed ik met mijn opvatting in de openbaarheid!
We zouden pas een PROBLEEM hebben
als we hierover niet meer
kunnen spreken."
DE
wiekslag
van een vlinder
in China of de Amazone-oerwouden
{or wherever?}
kan een storm in Europa veroorzaken,
klinkt het vaak op middelmatige congressen
en conferenties:
'de wiekslag'
is in dit geval ALMOST
'anything'/'anywhere'/'anyone'/'anytime'?
Ik
moest maar
weer eens naar bed gaan om te slapen:
neem elke ochtend trouw m'n 'medicijn/placebo' in
en heb 's avonds na het eten nogal eens last van een soort van hoofdpijn
{tussen de oren} en in m'n onderkaak ~ 'wat is dat?' ~
tabaks~ of alcoholgebruik, koffie, knoflook & uien, of kou in de lucht, vogelgriep
of het gevolg van een 'mydilachstuipje'? ~ stijve schouderspieren,
stress
of
'iets
anders'?
"ALLES sal reg kom?"
WANNEER?
EN WAAROM?
WE'LL SEE
maybe!












STRAKS, later of morgenochtend
zien we wel weer verder
[of niet?] ...
enzoveurts
Asih, man, 81 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende