MILJOENEN
KINDEREN BESTAAN NIET
Honderden miljoenen kinderen in ontwikkelingslanden,
die te lijden hebben onder uitbuiting en discriminatie,
zijn onzichtbaar voor
de buitenwereld.
Eenderde
van de 150.000.000 kinderen
die jaarlijks wereldwijd worden geboren,
krijgt geen vermelding in de burgelijke stand.
Laat staan in het Guinness Book of Records.
VOORAL DEZE GROEP IS
KWETSBAAR!
Miljoenen
kinderen worden verhandeld,
vaak voor de seksindustrie, of ze werken als slaaf.
Vooral zij hebben geen toegang tot voorzieningen als gezondheidszorg
en onderwijs.
De regeringen
van de landen waar deze kinderen zijn geboren,
hebben geen weet van hun bestaan.
Ze vormen nog geen echo op de radar,
stelt Unicef ...
Kinderen
zijn er het slechtst aan toe in Sierra Leone,
Angola en Niger?
Naar schatting
belanden jaarlijks 1,8 miljoen kinderen in de seksindustrie,
5,7 miljoen kinderen worden verkocht als slaaf,
en zo'n 1,2 miljoen kinderen worden met 'andere' oogmerken
verhandeld!
MEER DAN
EEN MILJOEN KINDEREN ZITTEN GEVANGEN:
VAAK ZONDER AANKLACHT!
Er zijn
tientallen miljoenen straatkinderen
en een onbekend aantal
kindsoldaten ...
Unicef schat
dat er wereldwijd 170.000.000 kinderen onder gevaarlijke omstandigheden
in fabrieken, mijnen en de landbouw
moeten werken.
EEN
op de dertien kinderen,
143 miljoen in totaal,
heeft EEN of BEIDE ouders
verloren.
Unicef
pleit ervoor
dat ontwikkelingslanden betere methoden en wetgeving opzetten
voor de registratie van
borelingen.
DAT
is een essentiele stap om hen een betere bescherming te geven:
het kinderfonds roept de internationale gemeenschap op
om te helpen [ook financieel] bij het opsporen van kinderen
van wie de gegevens niet zijn
vastgelegd.
Dat
klinkt
toch wel iets anders dan de berichten over kinderen in de Benelux?
Iedereen leest hier wel eens over ouders die hun kind[eren] vermoorden!
OF kinderen die geen thuis hebben en waarop geaasd wordt door pedoseksuelen of misselijke figuren
zoals Marc Dutroux
e.d.
Topjes
van ijsbergen?
Wat voor een leven krijgen die kinderen later wel niet als ze dit overleven?
Wat moeten al die mannen met hun gierende hormonen die 'geen vrouw'
kunnen vinden?
HOE
kunnen we leren om een relatie te onderhouden
als we aan de ene kant doodgegooid worden met superduperreklames
alle uren van de dag en de nacht en aan de andere kant met
'dit soort mydiboodschappen'?

