jr133 voorafgaand hebben we eerder & vaker ook al
TRACHTEN
NÁ TE GAAN
HÓE BÉÉLDEN DIE ACHTEREENVOLGENS
VOOR G D GEBRUIKT WERDEN, 'DÁÁR BÓVEN' & 'DÁÁR BÚITEN' -
EN DIE KLAARBLIJKELIJK IN HÙN TIJD & PLAATS ÒNMISBAAR WAREN OF WÈRDEN GEÀCHT
ÒM ZÓ'N ÍDÉÉ VAN G D ÒP ÉÉN CENTRAAL PÙNT TE KÙNNEN CONCENTREREN -
GÁÁNDEWÈG, ÒF ÓÓK WÈL ÌNÉÉNS, HÙN ZÌN VERLÍEZEN ÒF
NÒG VÉÉL ÒNBRUIKBAAR & DAARDOOR
NÒG SCHADELIJKER WERDEN!
EENVOUDIG ALS VOORBEELD
VÀN EEN MOGELIJK ALTERNATIEF NAMEN WE
DAAROM DAN OOK O.A. PT'S BESCHRIJVING ÓVER VÀN G D ÀLS
DE 'DÍEPTE' (OORSPRONG/DOEL/MIDDEL/WÈG)
VAN HÈT LÉVEN (DÉ LÍEFDE)
ÓVER?
Deze citaten
hebben we sedertdien
ook in steeds meer publicaties
gebruikt over de oecumenische Gemeente;
dergelijke stukken riepen vooral ook twee heel verschillende reacties op:
de àlleréérste gewaagde vooral van 'n díepgevoelde dankbaarheid van hen die door déze woorden
de betékenis vàn G d gehéél opníeuw had leren verstáán èn vrùchtbaar waardéren; de tweede van díep-
èrnstig fundamenteel orthodox conservatieve 'kerkmensen', aan wie déze gedachten van Tillich e.d. àls úiterst
godslasterlijke ketterij overkwamen? Voor hén die op deze tweede manier reageerden, heeft JR eveneens
'n grote sympathie: wànt 't ÌS & blijft uiteraard
evenzeer MÍJN G d àls
'de hùnne'!
Asih, man, 80 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende