ÓVER 'T GEBÈD
NÍET MOET ZIJN: 'G d vìnden ìn de lege ruimtes'
(èn zéker níet: 'm àlléén maar zoeken 'in de GRÈNSSITUATIES',
'waar 't met de menselijke màcht en kràcht gedáán is,' dáár waar we gewoonlijk 'gaan bidden'

;
we moeten beginnen om de wéreld, geschiedenis & de agenda au sérieux te nemen àls dé Plááts vàn Ìncarnatie!
Voor de 'inhoud' van 't gebed zorgt de wereld - en dááròm kùnnen we in té íjle lùcht nog MÓEILIJKER bìdden
dan gewoon ademen! 't Christelijk leven, dàt ÌS dùs HÈT LÉVEN vàn 'dé pró-èxistènte mènsch', móet
(denk maar weer aan DB!) 'n 'wérelds' leven zijn? Maar dàn een leven van 'heilig wereldszijn', van 'gewíjde seculariteit'!
Èn dàt wìl ònder méér zèggen: ònze agènda IN DÍEPTE lezen, ons erop voorbereiden om (ook dwàrs) door de telefoon
ònze G d te ontmóeten? Dàt kàn níet gebeuren wanneer we overal maar ietwat kriskras óver de oppervlakte van ons leven
zouden blijven schaatsen (varen, vliegen, razen of duiken); dàt gebéurt àlléén wanneer we 'wàchten òp "G d dé Héér"',
maar dàn ook zoals Nechemya dat deed, die op de Heer wàchtte
mèt de troffel in de ene en 't zwaard i/d andere hand?!
En zó, bij wijze van spreken (DÓEN èn láten)
mèt ons lijstje afspraken voor de kómende
dag èn 't trouwe ochtendblad opengelegd
voor 'DÉ HÉÉR', kòn Macleod
de functie v/h mòrgengebed
leren beschrijven ÈN
VÉÉL NÁDER
analyseren
...