ikpikpor homosnor lesbibaard onbehaard kidstaartje


~*~


FORWARDS
myDiSoldiers!
Zowel
mydi.nl
als de "Nederlandse
Christelijke Bibliotheek"
dus naar het model van de Openbare
Lees~{EN ~Schrijf}zaal &
Bibliotheek.

In mijn jonge jaren
had je naast de openbare ook christelijke bibliotheken,
waar alleen maar boeken te leen waren die volgens de bewindvoerders
door de beugel konden.


DAT
is [nu]
niet [meer] de bedoeling
[al heb ik m'n twijfels bij die expresse perverse
monomane seks-pornograafjes
die mydi misbruiken als exhibitonismebosje{s}
waar allerlei duistere zakken & kutten elkaar in 't virtuele donker knijpen
& de verdoolde maagden en knapen dat soort onzin
ook nog lezen],
openbaar is
NIET-confessioneel gekleurd
{en OOK NIET bedoeld als de zoveelste shituitgave van de
vertrossing, rtlisering, vertalpateerdheid, seks- & contactadvertenties,
sms/sbshittterchatterdarkroom}?
Anders zijn we weer eens een keer even ver
als we al waren [fanatiek saai modderfokkersgedoe]
in 't geilemuchomachopooierloverboys&bonobobabes
moeras!
En een bibliotheek
[of virtuele cyberschrijfzaal]
heeft ook zo nu en dan
deskundigen nodig op
divers gebied?
Daarmee
is de rol van de theofilosofie en
de priester/profeet/rabbi/pastoor/dominee/predikant/imam e.d.
geherdefinieerd
[bisschoppen ensow zijn dan niet meer nodig
{want overbodig}
en 'pausen of ayatollahs' al
helemaal niet meer].
Theofilosociologie studeer en
beoefen je om wat meer thuis te raken
in wat de bibliotheek te bieden heeft,
om mensen te helpen om er [en in het mydileven] wegwijs in te worden,
in EEN woord: je wordt er als het ware bij wijze van spreken, lezen, schrijven en doen [al doende]
ZELF een 'deskundige' mee, die zijn/haar diensten aan zichzelf
en ook aan anderen
'aanbiedt'?



VIA DIE
'mydideskundigen'
gebeurt er van alles
[en nog wat]
in zo'n 'openbare virtuele cyberbibliotheek':
voorleesochtenden, -middagen, -avonden & -nachten,
introducties van allerlei verschillende auteurs en hun werk[jes], lees- & schrijf[lach/schrei]oefeningen,
misschien zelfs wel mydicursussen waarin je leert jouw pc~gebruik te maximaliseren en genres te onder-scheiden, meer mensen inleiden & begeleiden in proza & poezie, zielenroersels & gedachtenspinsels:
een hele mydiwaaier van mogelijke activiteiten vouwt zich open
voor het oog van de mydiwereldburger
in het openbaar [ll &
prive]!



DAT ALLES BRENGT
ons op onze elektronische mydispiritualsupersnelweg
[en alle andere mogelijke & onmogelijke zij~wegen waar ook ter wereld!]: ze wordt door 'de kerk' [tempel/synagoge/kerk/moskee/internationaal 'buurthuis'] tot op heden nog maar nauwelijks echt [goed] gebruikt. Zij leent zich er niet voor,
heet het dan [vaak nog]?
DAT IS HET JUIST!
"G D" op de snelweg,
dat zie ik nog niet zo zitten;
elektronisch bidden/biechten/boeren & buikdansen ook niet.
Maar informatie, interpretatie en integratie over "G D" & [af]goden, en over waar de biecht ofsow [eventueel] goed voor is,
DAT WEL!
Op elke weblog
[of hoe dat ook maar mag heten:
ik ben nog steeds een computeranalfabeet]
kan praktisch iedereen reclame maken voor zijn of haar 'eigen zaak',
en dat kan de kerk [tempel/synagoge/moskee e.d.] ook best doen: nog meer webwapwoblogs openen
onder de naam 'dewinkelvansinkel', 'boerenmeid&kinkel', 'stadsrat&muis/kut&kruisspelletjes',
'mydimuchomachochimp&bonobowinkel'
or whatever?



DAAR
sluit ik
tenslotte
[want het wordt weer veel te lang,
ingewikkeld & volkomen 'onbegrijpelijk'?] hier op dit moment
bij aan en mee af:
de concentratie op de sjabbath/zaterdag/zondag [of vrij{e}dag]
als "Dag des HEREN",
DE mydidag waarop je
de tempel/synagoge/kerk/moskee/mydi'casino' ensow
als het ware nog in actie ziet,
kan dan ook meteen wat losser,
vrijer en blijer
voor ALLE mydibetrokkenen.
Ik bedoel NIET
die zondag/zaterdag/vrijdag 'af te schaffen',
wacht maar ...
Maar in deze mydi~eeuw
van elektronische info, expo,
exhibitio van inhibities [of wat dan ook]
doen mensen van alle leeftijden nu eenmaal bijna alles wat van levensbelang is
[OOK] thuis, achter ons eigen beeldscherm zoals iedereen elk etmaal weer [alweer meer & telkens weer]
kan zien en zelf [mee~]
ervaren?



WAAROM
dan nog voor het 'bijspijkeren'
van al deze persoonlijke en sociale wederzijdse informatie ineens met z'n allen
naar EEN bepaald [gesegregeerd] gebouw en dat nog wel meestal
maar alleen op zonzatervrijdag?

Er is meer onder de zon,
tussen, boven en onder het water dat we
steeds vrijer en veelomvattender met elk ander
kunnen delen.
engel
~@~
19 aug 2006 - bewerkt op 05 jun 2008 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 81 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende