Iets aan 't handje?
Als men dan om wat voor reden dan ook de hele spirituele kant van het leven hebt verworpen, de kerken ingeruild voor
de kroegen, gezelligheid voor bordelen, eigen volkstuintjes voor junkfood & bijna al 't oude voor advertentiecampagnes & reklameartikelen, zwarte markten & overwerk, witwasserij, hele & halve criminele tijdverdrijfsels & lots of shit, dan is het waarschijnlijk dat je ook allerlei verwondingen op geestelijk niveau hebt opgelopen naast simpele automutilaties, te veel vreten of veel te weinig, dan is de enige oplossing misschien inderdaad wel richting genezing door je eigen persoon-lijke benadering van 't spirituele te ontdekken. Niet meer door bij de ene of ander sekte te gaan of 'n gekte na te gaan volgen, alcoholist of drugaddict te worden, teveel pillen te gaan of blijven slikken, de messen te trekken of te schieten,
maar ECHT op zoek te gaan naar oorzaken en gevolgen van 't een en ander in tijd en ruimte v/d zg. moderne tijden ...
Als je je in verstandelijk [of wat voor] opzicht dan ook niet zeker voelt van jezelf, dan heb je misschien [waarschijnlijk]
verwondingen op het mentale vlak [hoe dan ook] opgedaan na die woeste tientallen jaren van de afgelopen {g}eeuw?!
Iedereen komt vroeger of later in aanraking met een zekere mate van teleurstelling, pijn, verdriet, eenzaamheid, vette shit en wat al niet waardoor we emotioneel verwond zijn geraakt in de loop der jaren en genezing [hoe dan ook] nodig hebben. Velen hebben bepaalde lichamelijke, geestelijke, emotionele, verstandelijke & sociale zwakheden die speciale aandacht behoeven. Vielleicht ietwat onvoldoende zelfvertrouwen om ons echt succesvol in de materiele wereld te gaan kunnen bewegen: in dat soort gevallen kunnen we onszelf genezen door bepaalde vaardigheden te ontwikkelen of als 't echt niet anders kan een v/d talloze hulpverleners te bezoeken die tegenwoordig voorhanden zijn op alle gebieden v/h leven i/d welvaartsstaat die zo totaal anders is geworden dan men voor, tijdens en na de oorlog ooit al had bedacht ...
Niets nieuws onder de zon? Zo heeft elke tijd zijn eigen afwijkingen & merkwaardigheden al van voor de Grieken, de Romeinen & de Joden af aan! Sjapo had 't er ook al moeilijk mee via 't 'einde der tijden', slavernij & verslavingen ...
't Is ook altijd wel weer wat met 't mensdom & toenemende aantallen te armen, te rijken & de grijze neomodaaltjes ...
Asih, man, 81 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
-
O
22 jun 2024
47699150/12Dawiedewiedewied, koning van Israël: zó
-
O
22 jun 2024
47698Is Mo dan wel zo’n heilige? Ook hij werd toch
-
O
22 jun 2024
47697149 BB, vanaf het Haegs Hubertusduin reageer
-
O
22 jun 2024
47696 Ik wil, zoals je weet, begrijpen in welke
-
O
21 jun 2024
47695 Mosjeh, Matai, Lama: waaròm, wanneer, hoe èn
-
O
20 jun 2024
47694148 G d is bij ‘m & ZÈGT: “Dit is ‘t Lànd dat
-
O
20 jun 2024
47693 Het Verhaal van Mosjeh & z’n Volk is dus ook
-
O
20 jun 2024
47692146 Als hij daar beneden het Gouden Kalf ziet
-
O
20 jun 2024
47691145Het Verhaal van de Tien Woorden is dus met
-
O
20 jun 2024
47690 Ook het volk van Mosj raakt in vertwijfeling
-
O
19 jun 2024
47689 Het Verhaal dat op de Tien Woorden volgt heb
-
O
19 jun 2024
4768144 Want zo schieten ze al namelijk hun doel
-
O
19 jun 2024
47687 De Wetten, Regels èn Geboden’ komen direct
-
O
19 jun 2024
47686143Wàt ìs zònde? Eigenlijk is ‘t gemakkelijk!
-
O
18 jun 2024
47685 142 Veel Verhalen in de Bijbel, en zeker in
vorige
volgende