football?


"HET"
is natuurlijk
de eeuwenoude enscenering
van de strijd tussen 'goed' en 'kwaad',
dat voetbalgedoe.
Men gaat terug
in 't oergeheugen
naar mensapen
en aapmensen.
De zwarte bruinen
tegen de witte blanken,
neanderthalers tegen sapiens
en moslims tegen
christenen?
Alle
hedendaagse religieuze/politieke 'struggles'
zijn als het ware bij wijze van spreken
en schrijven
een herenscenering van de oerstrijd
tussen bonobo's en macho's:
men gebruikt seks
als oplossing
of geweld,
en daartussenin
is bijna alles geoorloofd?
Maar goed
[mahjah in myditaal!]
beter dat 'ze'
voetballen dan elkaar
ECHT
afslachten?
blozenengelknipoog
sneakycool!huilen
liefdesverdrietliefdesverdrietverliefd
21 jun 2006 - bewerkt op 25 mei 2008 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 81 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende