Gisteren was het door heel Frankrijk heen warm en fete de la musiqeu. Wij gingen net alle andere jaren weer naar Les Vans waar de nodige acts stonden, we begonnen met een folk en dans act, gevolgd op het andere plein door een band in cubaanse stijl verder naar een rock cover band, even een pilsje doen en luisteren naar een one man band, piano waar een drumstel verwerkt zat, snare trom een bassdrum en een highhead. geniaal gebouwd en vervolgens terug naar de coverband om een mooie afsluiter te hebben in london calling van de clash. geslaagd avondje
Hier kunnen we zeggen op het moment dat het warm is. 39 en het wordt van de week nog meer. het scheelt we zitten al een paar weken rond en over de 30 graden, maar het ging te snel om te kunnen wennen. wij zitten nog net op oranje van waarschuwing en een hele lijst die zitten op rood Gevaarlijke verschijnselen van uitzonderlijke intensiteit
Even voor zij die hier niet bekend zijn, de cijvers erachter zijn de departementen (provincies voor het gemakt)
Tot nu toe is het bij bourdoux het warmst met 42 graden, maar het kan op plekken dus warmer zijn. En dit gaan we nog even houden zo. Dus als je hier naar toe gaat, doe de dingen in de ochtend en avond en verder relax en veel veel water, voor mijn mede brabanders Heul veul waoter.