er is in myDi 'telkens weer' meer & 'iets anders'!



~*~

'wat is
[on-]belangrijk
& waarom schrijf ik eigenlijk
[alweer/nog steeds]
in myDi?'

Kortom:
wat hebben we aan
dit alles?

Wat moeten we aan
met al die Adams & Eva's,
oerouders & hun afstammelingen,
homomachobonoboistische volksstammen wereldwijd
en dichterbij?

Waarom is mordechai,
set, chai blijkbaar zo geinteresseerd in al die toestanden
en hun universele/persoonlijke gevolgen
& verwantschappen?

ALS
het eindresultaat is
dat al die 'hervonden' manuscripten
& 'nieuwe' openbaringen
voornamelijk op fantasie en bedrog berusten,
WAAROM zouden we ons dan nog bezighouden
met deze maffe materie
en waarom zouden we er eigenlijk kennis
van willen nemen?

DAT is
toch in wezen
volkomen tijdverspilling
en zinloosheid?

-



-

Het
lijkt me toe
dat deze conclusie iets
TE snel is!
OOK al is aangetoond dat het in de meeste {?}
van deze mydiverhaaltjes
behandelde materiaal ons GEEN nieuwe en/of nadere in-formatie geeft
over het leven van Yehosjoea en het werk van "Y" verschaft,
daarmee wil nog niet gezegd zijn dat dit alles
zomaar zonder meer
volkomen waardeloos was,
is of zou zijn en
blijven ...

HET
belangrijkste doel
van al deze diverse mydiverhaaltjes
[over 60/600/6000/60.000/6 miljoen/miljard jaar]
was inderdaad oorspronkelijk om te trachten aan te tonen
dat het vele dat we kunnen tegenkomen in de 'hervonden' manuscripten
en de 'nieuwe' openbaringen historisch ONBETROUWBAAR & ONJUIST is,
en dat er DAAROM eigenlijk dus helemaal geen gronden zijn
om hetgeen hierin ogenschijnlijk geponeerd wordt
ook maar enigszins ECHT
te 'geloven' ...

NU
wordt
'geloven'
niet uiteindelijk en zeker niet uitsluitend
bepaald door historische feiten, want 'geloven heeft zijn eigen gronden'!
Ik heb echter wel duidelijk willen maken dat het NIET verantwoord is om te geloven
in allerlei zaken die historisch onjuist zijn of die helemaal NIET
hebben plaatsgevonden!

OOK
al zal
de 'echte gelovige'
zich van een dergelijke kritiek natuurlijk meestal niets aantrekken,
ik ben van mening dat een gelovige niettemin TOCH steeds moet vragen
naar de historische betrouwbaarheid van de grond
van zijn overtuiging!

IN
al die
1001 mydiverhaaltjes
uit ontelbare dagen en nachten
heb ik duidelijk willen maken dat o.a. de hervonden manuscripten
en nieuwe openbaringen GEEN betrouwbare grond kunnen verschaffen
en dat er daarom GEEN redenen zijn om erin te geloven:
dit alles maakt ons NIETS wijzer over Yehosjoea
'haMasjiach'?

Maar
nogmaals,
ook al zijn we tot deze conclusie gekomen,
ik zeg daarmee niet dat [o.a.] dit materiaal verder dus volkomen waardeloos en onzinnig is!
In de volgende mydiverhaaltjes maak ik nog een aantal 'persoonlijke' opmerkingen
over wat ik de waarde vind van het hiervoor gepresenteerde
'mydimateriaal' ...

Allereerst
merk ik op
dat ik het meestal interessant vind
om kennis te nemen van de andersoortige opvattingen van iemand anders!
Het BLIJFT boeiend om na te gaan WAT mensen 'geloven',
OOK zonder dat men zich de vraag stelt
OF het WAAR is!

ALS
regel
IS datgene waar mensen in geloven
boeiend & vreselijk
fascinerend?!

ZO
heeft
de brave mydilezer
van deze malle/maffe/mooie mydiverhaaltjes onderhand
een groot aantal zeer uiteeenlopende geloofsopvattingen en ideeen ontmoet,
[min of meer primitieve natuurgodsdiensten, hindoeisme, boeddhisme,
jainisme, jodendom & heidendom, christendom en de islam
en wat daar verder allemaal nog
aan vooraf ging of
op volgde?]!

OPVATTINGEN
die soms heel banaal konden zijn,
maar die meestal toch ook heel verrassend
en 'nieuw' waren?

Inderdaad,
al dit 'mydimateriaal' [hapsnap] doorlezend
komt men allerlei zaken tegen die van zeer laag niveau zijn:
het Archko-volume is niet interessant, slecht geschreven en kent dubieuze opvattingen,
het antisemitisme van Hanish is verwerpelijk en het niveau in de geschriften van Lorber vrij laag!
Het niveau daarentegen van het Urantia Boek is bewonderendwaardig en het mydiverhaal
daarin over "Yehosjoea" laat zich niet alleen
maar lezen als een roman,
maar geeft ook
doordachte
visies ...
~

~
Ik
ga straks
wel weer verder:
m'n wederhelft moet dit pc-ding gebruiken en
ik moet nog een paar boodschapjes doen voordat donder en bliksem weer gaan toeslaan ~
nu schijnt de zon nog, maar DAT weer
is weer net zo wisselvallig als
wat mensen voelen,
denken. doen
en laten?

engel
~#~
verliefdliefdesverdrietverliefd
~@~

28 mrt 2006 - bewerkt op 12 mei 2008 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 81 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende