dikke pred!


~*!@!*~

LUCHT
& leegte,
stoffige
wervelwind
& zinloze
opgeblazenheid!



Welk
voordeel
heeft de mydimens
van al wat is
verworven,
alle moeizaam
gezwoeg
onder
de zon?

Hele
generaties
komen en gaan,
maar het heelal
blijft altijd
bestaan ...

De zon
komt op en
gaat onder,
en altijd draaien we rond
in hetzelfde nutteloze
kringetje?!

De wind
waait
van noord
naar zuid en
van het oosten naar
het westen,
en al voortsnellende
en ronddraaiende
keert weer terug
van hot naar
her ...

Alle
rivieren stromen
naar de zee,
en toch raakt de zee
nooit vol:
damp stijgt omhoog
en alles keert weer om
naar waar het
vandaan kwam
en begint weer
van voren
af aan?

Alles
is vermoeiend,
zozeer dat er geen woorden
voor te vinden
zijn!

De ogen
van een mens
dwalen in het rond en
vinden geen rust,
onze oren horen, maar
luisteren doen we
meestal
niet ...

Wat er was,
zal er altijd weer zijn
en wat gedaan, gebeurt
telkens weer opnieuw:
er is niets nieuws
onder de zon!

Wanneer ze
van iets zeggen:
"KIJK 's HIER, iets nieuws!",
dan is het altijd weer iets dat er
sinds lang vervlogen tijden
altijd al is geweest ~
vorige generaties zijn allang
vergaan & vergeten
en DAT lot
is OOK beschoren
aan alle nog
komende
geslachten!

~#!@!#~
engel

02 dec 2005 - bewerkt op 14 apr 2008 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 81 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende