de mydidikke & ~dunne



~@~

ZIJN
mydimensen
wel echt zoveel veranderd sinds
die oertijden?

IS
'misdaad' alleen maar een tijdelijk
'randverschijnsel' ...

Waar je
mee omgaat
daar wordt je meestal mee besmet,
of dat nou 'leuk' is
of niet!

DE mydimens
is net zoals altijd al geneigd tot alle kwaad.
En HOE zit het dan met
'het goede'?


DAAROM
moeten we {geweldvrije?} weerbaarheid opbouwen,
net als met al die andere kinderziekten,
besmettelijke pestverschijnselen
en modeziekte-
epidemies!


Voorbehoedsmiddelen
tegen ongewenste zwangerschappen,
aantasting van jouw eigen lichaam en 'bezit',
verzekering van onderlinge hulpverlening TEGEN
'al die ellende' ...


Als we
ons niet behoeden
voor de overheersing van het kwaad
dan blijft het oude liedje zich blijkbaar eindeloos herhalen
in alle mogelijke en onmogelijke
toonaarden?


En het kwaad
dat overal bestaat,
de overschrijding van de
drempels tussen 'goed en kwaad'
kunnen we beter maar goed in de gaten houden
anders trappen we er telkens
weer in!



En wie wil er
elke dag WEER thuiskomen
met hondenpoep aan de schoenen,
een angstig kloppend hart en een kwaad geweten,

eindeloze zorgen over 'hoe zie ik eruit', 'hebben ze het in de gaten',
'val ik door de mand', 'gewogen, gewogen en
TE zwaar [of te licht] bevonden',

'endless buckets full of shit
en aanverante
ellende' ...



De ene mens
gaat makkelijker over de rooie,
trapt er vaker weer in en gaat 'eroverheen'
dan de Ander?


Je mag blij zijn
als jouw leven je niet drijft, dringt en verdoemt
in situaties waar je alle normen en waarden laat vallen:
Wat zou JIJ doen als jij je [toevallig?] in mijn omstandigheden bevond?
In ieder geval is er in myDi volop gelegenheid om uit te leggen
waarom je iets doet of deed of van plan bent
om te gaan
doen!


We moeten ruimte geven
aan alle mensen om HUN 'mydiverhaal' te vertellen:
'die mens achter het verhaal',
ook DAT heeft te maken met oeroude 'normen en waarden',
ruimte geven aan de mensen achter HUN verhalen en ervaren,
geboorte en dood gaan we vroeger of later allemaal,
maar hoe het daartoe 'zo gekomen is',
DAT blijft fascineren ...

En dan hebben we het vaak
nog niet eens over 'hergeboorte' & 'andere patronen' dan 'de geijkte'
[meestverkochte, hoogste kijk- & zijkcijfers, beste krachtpatserij e.d.];
als we weten waarom we iets doen en de diverse 'ins & outs',
dan kunnen we misschien de basis voor DAT bepaalde handelen 'omverwerpen'
of juist 'verstevigen'?


Er hadden
nooit zo waanzinnig veel mensen
geboren kunnen worden als we niet de 'motivatie' en 'de middelen' daartoe
hadden gehad!



Alles valt en staat
met interesse, stijgende en afnemende invloeden,
samenlevingen met en/of zonder enig normbesef,
collectieve zelfmoordpogingen, uitroeien van alle 'wilde volksstammen en lastige diersoorten',
woordverkrachtingen, onderschattings~ & overschattingsvermogen,
Stimuleren en ontmoedigen van interne & externe
invloeden, illusies, 'gekkigheid' &
doelloosheid ...



Alles
gaat voorbij,
behalve ...

Ondertussen
zitten wij met de 'gebakken peren', 'aangebrande pap',
'dikke pret & dunne racekak'
bij de vleet?

Via
heidendom
joden- en christendom,
islamisering & modernisering naar idealisering van 'het verleden',
persoonlijke mydiverhaaltjes vol
nostalgie en/of afschuw,
voordelen, nadelen
en tegendelen
van waanzin
& 'visions'!



Men
zegt wel
dat reclame
succes verhevigt
of zelfs garandeert:
terwijl het vloeken en schelden
niet van de lucht is,
men elkaar om het minste geringste
de hersens inslaat of
juist de onderwereld gedoogt,
tolereert, gebruikt en hanteert omwille van
'de bestaande gang van zaken maar
met alle geweld te handhaven',
te beteugelen
of de grond in te boren ~ de grootste bek van de grootste gek ~
en duikt met jan en alleman het bed in met de bekende gevolgen van
oeroude zwangerschappen en overbevolkingen,
vernietigingscampagnes
en aanverwant
'gedoe' ~



AL
die mydidingen
leven ook in ons en gaan meestal schuil achter
het masker en/of de barricades van geweten & misdaad:
de mydimens heeft een 'eindeloos' {?} vermogen
tot combineren, interpreteren en
{des}illusioneren.

vrolijkknipoogerg vrolijkcool!verdrietigboossneakyblozenbah!gaap!verwardgemeenengelnahnahhuilen
verliefdliefdesverdrietverliefd
23 apr 2006 - bewerkt op 16 mei 2008 - meld ongepast verhaal
Weet je zeker dat je dit verhaal wilt rapporteren? Ja | Nee
Profielfoto van Asih
Asih, man, 81 jaar
   
Log in om een reactie te plaatsen.   vorige volgende