avondontwijdinkje high come low go: ora pro nobis!
*
diep
binnenin
woont g d waar stilte heerst
~
een zachte bries
er
is geen
dieper punt dan dat
geen hoger
verder
OM
die kern van g d
groeit al het andere
dat is
DIT is
het rijk van g d
yhwh ik was en ben
wordende:
het enige ECHTE
'zijn'
vanaf
de buitenkant is de weg
naar binnen
niets
'anders'
je kunt niet
aan de buitenkant hechten
en gelukkig zijn
als je weigert om naar binnen te gaan
dan moet de energie zich wel naar buiten richten
en agressief worden naar zichzelf toe
en de andere[n]
daarom
zitten gevangenissen overvol
en heerst de misdaad
overal
als kind
heb je het g ddelijke nog
als kern van bestaan
maar al naar gelang het kind zich meer conformeert
aan alle uiterlijke lagen
wordt het totaal beheerst door dwang
en imitatiedrang: lawaai, haast &
hellevuur
als het duivels
vuur de stilte verjaagd dan
treden legioenen boze geesten aan de dag
en duivels, engelen en
mensenkinderen:
het is slechts tijdelijke
beeldtaal!
er zijn
geen goden
want er is er eigenlijk maar EEN!
al het andere wat is
komt daaruit voort of gaat
ervan weg
KIES
daarvoor de weg van
alle plaatsen en tijden en
hemelse rijken en ga
op in g d
DIT
is
tat tvam asi
& namaskar:
het ENIGE dat is ~
de tegenovergestelde richting voert onherroepelijk{?}
naar totale destructie
~
DAAROM
was er ook sprake van
twee heren:
de heer van het licht en die der
duisternis &
je kunt geen twee heren
TEGELIJK dienen
OF
je beweegt je
richting de ENE
OF
je gaat naar de
verdoemenis
en wij
bevinden ons allen
daar ergens
TUSSENIN!
KIES
dus
nadat je het verschil hebt leren kennen om
de weg naar binnen te gaan
waar alles al aanwezig is en WAARLIJK
groeit en het ons aan niets
ontbreekt
en verlaat de weg van
de oppervlakkige buitenkant,
volslagen eenzaamheid en de dwang
van verslaving en
hel!

Asih, man, 81 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende