50208 48 ‘n Middeleeuwse Commentator, David Kimchi
GAF
DE VOLGENDE
INTERPRETATIE 🏰 VAN
DIT QOLEQ VERS: ‘Degene
die ‘de bres maakt’, is ELIYAHOE
& ‘hun koning’ is de tèlg van David.’
‘t Gaat hier dus ook over ‘t verband
tussen MATAÏ 11:12 & MI-CHA 2:13!
Volgens deze interpretatie, waarvan YESJ
‘n vroegere vorm gekend schijnt te hebben,
zou ELYA éérst pas kómen om die Brès te maken & zou hij gevolgd worden door degenen die doorbreken mèt hun Koning, de Beloofde
& Verwachte Reddende & Vervullende Masjiach/messias
…………
Volgens Yesj
was🧺Elya/Yoch
dus nu al gekomen,
en de mannen die moedig
genoeg zijn òm te gaan dùrven
beslìssen, némen nu vervolgens ná
& vóór twee millennia dit aards koninkrijk
namens “G D” in bezit?
Met de kòmst
van YOCH brak ‘t koninkrijk
v/d Hémel dóór! Maar hoewel Yoch😳
‘de grootste ìs van hèn die uit vrouwen geboren zijn’ {Elisjevah & Zacharyah}, zou de kleinste in ‘t
koninkrijk v/d hemel gróter zijn dan hij!
Yoch de Dóper nu aldus
maakte zó dé BRES waardoor ‘t Rijk 🤑
van “G D” al met al kòn gaan dóórbreken,
maar hij heeft zèlf nu nog niet tot dìt koninkrijk 🤑 behoord! We kunnen ‘t ook anders zeggen: bij z’n dope werd Yesj helder verlicht
door die hemelse stèm🗳️óver
‘t begin v/h messiaanse
hemelse ríjk;
YOCH was
de voorloper of heraut/aankondiger/plaatsbereider,
‘dé bréker’ voor die KÒMST van dìt nieuwe hemelrijk, maar hij behoorde er zelf nog niet toe: hij behoorde zógezègd tot
de vorige generatie!
Dìt paradoxale
innige diepere inzicht
van Yehosjoea belicht zo nu
dus fèl ook nog eens ‘t onderscheid
tussen Yoch & ‘t messiaanse RÍJK àls dé
historische band tussen Yesjoe & deze Dóper?!
Híj móest wel naar al die dorpen in Galilea
gaan rondom ‘t Harpmeer/Kinnereth
ofwel Ginnosar òm vandaar overal
hèt koninkrijk van die HÉMELSE
GÒD te blijven verkondigen!?
Nòg stééds hier & óók 👈 overal
nu 👉 nog steeds
weer opnieuw
…………

Asih, man, 80 jaar
Log in om een reactie te plaatsen.
vorige
volgende